Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Free-Style Profil * |
#1 · Zasláno: 10. 3. 2006, 14:00:09
Zdar všem.
Promiňte mi předem, jestli jsem vložil tento témat do špatné kategorie, ale tahle mi pro můj příspěvek přišla nejvhodnější. Chtěl bych se zeptat, co musím udělat, abych mohl zasílat faktury e-mailem. Prostě jak třeba zaplatím hosting, tak mi faktura přijde e-mailem. A já teď kutím do projektu, kde mají uživatelé taky možnost něco nakoupit, a tak by mě zajímalo, co musím udělat pro to, abych jim mohl zaslat platnou fakturu na e-mail. Dík moc |
||
habendorf Profil |
#2 · Zasláno: 10. 3. 2006, 14:04:24
To má dvě základní části:
1) vygenerovat fakturu 2) odeslat ji Samozřejmě aplikace může být složitější - hlídání splatností, generování a odesílání urgencí, napojení na účetnictví atd. |
||
Free-Style Profil * |
#3 · Zasláno: 10. 3. 2006, 14:27:14
Hoj.
Asi si mě nějak nepochopil, nebo já nepochopil tebe. Já jsem se ptal na toto: Přijde zákazník a něco si objedná. Já objednávku vyřídím, vypracuji fakturu na PC, ale nechci ji vytisknout, dát tam razítko a zanést na poštu, chci ji prostě poslat e-mailem. A tak by mě zajímalo, co třeba udělat, abych tu fakturu mohl e-mailem poslat. Není k tomu nějaký speciální elektronický podpis nebo tak něco? Dík moc |
||
habendorf Profil |
#4 · Zasláno: 10. 3. 2006, 14:34:53
Ne, stačí na to dát scan razítka a podpisu.
|
||
Richi Profil |
#5 · Zasláno: 10. 3. 2006, 18:10:25
Takovou fakturu můžeš poslat i bez razítka ale bude to jenom cár papíru na základě kterého klient provede platbu, a až zaplatí pošleš mu Fa poštou :-)
Taky si můžeš koupit certifikovaný elektronický podpis a zasílat ty faktury z něj. Jestli pravdaže počítáš s desítkama faktur denne je lepší si na to pořídit nejaký program. |
||
Free-Style Profil * |
#6 · Zasláno: 10. 3. 2006, 18:49:40
Zdar všem.
Takže když si zákazník něco koupí, vytvořím v PC fakturu, vložím tam naskenované razítko a pošlu mu to poštou a ta faktura bude platná, takže mu nemusím posílat tu fakturu poštou? |
||
habendorf Profil |
#7 · Zasláno: 10. 3. 2006, 18:52:14 · Upravil/a: habendorf
Asi jsem se trochu unáhlil, myslím že Richi má pravdu.
|
||
Richi Profil |
#8 · Zasláno: 10. 3. 2006, 21:07:46
No jestli byl dotaz takovej že se ti nechce posílat Faktury poštou ale jenom emailem a aby byla platná tak pak sorry to nevím co vše musí obsahovat :-(
|
||
MartinSS Profil |
#9 · Zasláno: 11. 3. 2006, 02:31:37
Podle me tam musi byt akorat fakturacni udaje komu to fakturujes, fakturacni udaje od tebe a samozrejme cislo faktury, to jim posles, podpis ani razitko dle me netreba, je ale treba fakturu odeslat :-) To co psal Richi ze mu po zaplaceni posles fakturu postou je podle me blbost, sam si ji muze vytisknout. Podpisy a razitka jsou jen zvyk aby to nejak vypadalo. Ale jestli se mylim klidne me opravte.
|
||
Romannn Profil * |
#10 · Zasláno: 11. 3. 2006, 10:14:46
Razitko urcite netreba, to je tu od toho, aby clovek porad ty stejny udaje nemusel opisovat, nema zadnou pravni vahu (razitko vam jakykoli udelaji kdekoli na pockani), s podpisem je to neco jinyho. Pokud nema byt faktura jen car papiru, musi tam byt podpis, jako vase jedinecne potvrzeni, ze transakce opravdu probehla, tak jak je na fakture napsano.
Co se tyce elektronickyho podepisovani, tak nevim, jestli to vubec jde a za jakych podminek. |
||
Medhius Profil |
#11 · Zasláno: 11. 3. 2006, 11:42:46
Pár lidí už tu řeklo docela pravdivé informace, já se o tohle hodně zajímám, tak to zkusím shrnout:
* Fakturu nemusíte zákazníkovi posílat, ale když si o ni zažádá, musíte mu ji podle zákona poslat. * Faktura musí obsahovat, jméno, adresu, datumy, číslo faktury, a vlastnoruční podpis!. Další možnost je zaslat fakturu podepsanou elektronicky, ale na to musíte mít certifikát. Bohužel některé firmy nejsou schopny eletronický podpis akceptovat, i když to zákon umožňuje. My to děláme tak, že zašleme výzvu k úhradě mailem. Ta nemusí obsahovat podpis ani číslo faktury.. je to tedy jen prostý mail. Až když klient zaplatí, pošleme potvrzení o zaplacení - fakturu. Tam je jasně uvedeno, že částka byla již zplacena. Fakturu ale zasíláme na požádání. Fáma je, že faktura musí obsahovat razítko (nemusí, dnes razítko nic neznamená, je jen pro ulehčení práce) |
||
Free-Style Profil * |
#12 · Zasláno: 11. 3. 2006, 12:06:37
Hoj.
Dik za odpověď. Zajimalo by mě, kdybych dal naskenovany podpis do te faktury a poslal e-mailem, tak je platná? Jinak je někde návod jak si udělat ten elektronicky podpis a kolik to stojí, slyšel jsem, že to jde i na poště, ale mohl by mi někdo vysvětlit jak to dale funguje, jak ho vložím do faktury apod? |
||
Romannn Profil * |
#13 · Zasláno: 11. 3. 2006, 12:47:18
Vazeny kliente,
zasilame Vam osobni certifikat c. ******* na zaklade smlouvy uzavrene s Prvni certifikacni autoritou, a.s., provozovatelem I.CA. Pred zahajenim instalace osobniho certifikatu je nutne pro jeho spravne fungovani nainstalovat certifikat I.CA, vydavatele Vaseho osobniho certifikatu. Instalace probehne spustenim prilozeneho souboru cert_ca.der a zvolenim moznosti "otevrit". Pokud jste tento krok jiz ucinili, muzete zahajit instalaci osobniho certifikatu dle nasledujiciho popisu. Pro instalaci osobniho certifikatu do www prohlizece nebo e-mailoveho klienta kliknete na prilozeny soubor ******.htm a zvolte moznost "otevrit". Pro instalaci jine aplikace (SCP, RM-S, ...) instalujte dle navodu dodaneho k danemu produktu vyuzivajicimu certifikaty. Nastaveni aplikace Vaseho e-mailoveho klienta naleznete na: - http://www.ica.cz/inst_email.html Verejne osobni certifikaty lze ziskat na: - http://www.ica.cz/seznam_ver_cert.html Seznam zneplatnenych certifikatu lze ziskat na: - http://www.ica.cz/seznam_znepl_cert.html Certifikacni politiku pro certifikaty lze ziskat na: - http://www.ica.cz/certifikacni_politika.html |
||
Romannn Profil * |
#14 · Zasláno: 11. 3. 2006, 13:08:46
Mam ucet u CSOB, tak jsem to dostal k tomu. Ted jsem ale zkousel, ze to funguje i pro podpis emailu, pouziti je jak jsem zjistil uplne jednoduchy. Ale pisou na tech strankach neco o vic druzich certifikatu (osobni, komercni, kvalifikovany) a kazdy jde pouzit pro neco jineho.
|
||
MartinSS Profil |
#15 · Zasláno: 11. 3. 2006, 18:17:42
faktura dle me musi obsahovat vlasnorucni podpis, ale ne dodavatele ale prijemce, takze si porad myslim ze faktury se daji odesilat emailem. Platnou fakturu z ni udela prijemce tim ze ji podepise. Ale nejsem pravnik....
|
||
Romannn Profil * |
#16 · Zasláno: 11. 3. 2006, 18:53:43
Ja bych prave rekl, ze je to naopak. Musi obsahovat vlastnorucni podpis dodavatele zbozi a prijemce penez.
|
||
MartinSS Profil |
#17 · Zasláno: 12. 3. 2006, 21:57:34
a kdyz podniku prijde platba za treba za elektrinu, myslite si ze ji CEZ podepisuje vlasnorucnim podpisem?
|
||
Petra Profil |
#18 · Zasláno: 12. 3. 2006, 22:01:47
MartinSS: A opačně, myslíš, že když přijde podniku faktura za elektřinu, že není platná a podnik jí tedy nemusí platit, dokud jí sám nepodepíše? :-)
|
||
MartinSS Profil |
#19 · Zasláno: 12. 3. 2006, 22:33:31
Petra spatne formulovany dotaz, podnik tuto fakturu muze zaplatit (at uz jde o jakoukoli fakturu, treba by se mu mohlo zdat ze chcou za tu elektriku moc, tak ji platit nemusi a vyzadat si jinou, to je na nem), ale kdyz ji zaplati, tak aby si ji mohl dat do ucetnictvi, musi ji podepsat.
|
||
Free-Style Profil * |
#20 · Zasláno: 13. 3. 2006, 18:34:29
Tak teď někdy jsem si stahoval starší fakturu s forpsi a tam mají taky naskenované razítko a podpis.
|
||
Časová prodleva: 4 měsíce
|
|||
dgx Profil |
#21 · Zasláno: 20. 7. 2006, 15:03:42
Vy skutečně založíte své účetní dovednosti na tom, co někdo sebevědomě prohlásí na fóru jakpsatweb.cz? Až přijde kontrola a označí vaše účetnictví za neprůkazné, budete argumentovat tím, že Franta říkal to a ono?
Raději si nastudujte http://business.center.cz/business/pravo/zakony/ucto/ |
||
Časová prodleva: 4 dny
|
|||
nightfish Profil |
#22 · Zasláno: 25. 7. 2006, 00:53:24
|
||
Časová prodleva: 4 dny
|
|||
Yuhů Profil |
#23 · Zasláno: 28. 7. 2006, 23:15:20
pokud vím, je faktura daňovým dokladem, a ten nemusí obsahovat podpis
faktury mi chodí normálně emailem v pdf bez podpisu, platím je a dávám si je do daňové evidence a nebyl s tím problém. Platnost faktury si finančňák může snadno ověřit tím, že se podívá do účetnictví subjektu, který daně vydával. Takže odpověď na původní dotaz: ano, faktury lze posílat emailem. Není k tomu nutný elektronický podpis. |
||
Časová prodleva: 26 dní
|
|||
Fikus Profil |
#24 · Zasláno: 23. 8. 2006, 16:38:37
Co nás učili na Felu, tak faktura není daňový doklad. Je to jen cár papíru, který slouží k tomu, aby informoval kupujícího, co si kupuje a kdy to má zaplatit. Z čehož vyplývá i to, že řada firem automaticky platí až po splatnosti (a často se s tím i prodejce počítá, že to dřív nebude). Pozdní zaplacení svědčí o nesolventnosti kupující, který se tak vystavuje riziku, že již příště bude muset platit hotově hned na ruku.
Proto se také může stát, že v některém obchodě dostanete omylem dvě faktury, ale neznamená to, že musí dvakrát zaplatit. Dokonce Vám je někde na požádání vytiskonou vícekrát. Naopak velmi důležitým je dodací list.. Snad jsem si to dobře zapamatoval z minulého semestru:) |
||
Časová prodleva: 6 dní
|
|||
JanPetr Profil * |
#25 · Zasláno: 29. 8. 2006, 11:35:11
Jen citace zákona ze které plyne, že elektronický podpis je pro elektronické daňové doklady povinný.
Zákon č. 235/2004 Sb. Hlava II: Uplatňování daně, Díl 5: Daňové doklady § 26 Vystavování daňových dokladů „(4) Daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou se uskutečňuje zdanitelné plnění nebo plnění osvobozené od daně s nárokem na odpočet daně, i v elektronické podobě, pokud jej plátce nebo osoba uvedená v odstavci 3 opatřila zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu nebo elektronickou značkou založenou na kvalifikovaném systémovém certifikátu podle zvláštního právního předpisu20) nebo pokud je zaručena věrohodnost původu a neporušitelnost obsahu daňového dokladu elektronickou výměnou informací (EDI)21). 20) Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění prováděcích předpisů. 21) Čl. 2 Doporučení komise 1994/820/ES ze dne 19. října 1994, o právních aspektech elektronické výměny informací.“. |
||
Časová prodleva: 1 měsíc
|
|||
Pavla Profil * |
#26 · Zasláno: 10. 10. 2006, 21:33:39
Mám takovou velkou prosbu.Které náležitosti MUSÍ obsahovat faktura?
|
||
nightfish Profil |
#27 · Zasláno: 10. 10. 2006, 21:37:19
Pavla
podívej se na můj příspěvek z 25.7.2006 v tomhle tématu |
||
Pavla Profil * |
#28 · Zasláno: 10. 10. 2006, 21:56:41
Děkuji. A se zakládáním fiktivní firmi (VS) asi nemáte zkušenosti nebo jo?
|
||
Časová prodleva: 17 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0