Autor Zpráva
Kukocko
Profil *
Zdravim,

chcel by som sa spytat, ci ma niekto skusenosti s propagovanim zacinajuceho portalu (zameranie nenapisem). Kolko penazi je potrebne na to, aby sa o nom dozvedel dostatocny pocet ludi a ziskal tak za tri mesiace navstevnost okolo 1000 ludi denne?

Ktore metody reklamy na internete su najviac efektivne a ktorym sa treba radsej vyhybat?

K dispozicii bude okolo 300-500 tisic SK na reklamu. Kolko penazi je potom potrebne investovat do udrzania si takejto navstevnosti?

Viem, ze je to vsetko relativne, zavisi od zamerania a od inych veci, ale urcite veci sa daju zovseobecnit.

Bol by som rad, keby pisali len ludia, ktory maju realne skusenosti, ziadny teoretici :-)


thanx...
Petra
Profil
To zaměření je celkem podstatné, tak tedy obecně:

Investovat můžete do SEO. Investice je to víceméně jednorázová, i když potřeba na tom pracovat dále tu je. Nabyté pozice ale nějaký čas vydrží "zadarmo".

Investovat můžete do budování značky a získávání stálých návštěvníků - bannery, články, diskusní fóra... Tady taky návštěvnost poté, co přestanete platit neklesne na nulu.

Pak můžete investovat do reklam ve vyhledávačích, ideálně PPC reklamy cílené na klíčová slova. Kromě získaných stálých návštěvníků ale tahle návštěvnost přestane existovat ve chvíli, kdy kampaně vypnete.
VitaZ
Profil
Dost záleží na tom o čem ten portál bude. Pokud bude dost velká cílová skupina, může být 1000 lidí denně snadný úkol i za 1/10 té částky. Pokud ale hodláte cílit na poměrně úzkou skupinu návštěvníků může být 1000 lidí nadlidský úkol i za 2 miliony ;-)
Nějaká praxe z více navštěvovanými weby by byla, jsem k dispozici na pes@cz-pes.cz.
Kukocko
Profil *
Dakujem za terajsie prispevky.

Doplnim teda, ze sa jedna zrejme o vacsiu cielovu skupinu ludi.

Zameranie portalu - ponuka prace a veci okolo.
mila
Profil
Jednoduchý web, kompletně naprogramovaný jedním amatérem:), bez reklamy, na freehostingu - přes 200 lidí denně.
Není to tisíc, ale klíč je asi někde jinde než v půl miliónu...
Kukocko
Profil *
mila

Tvoj prispevok mal cenu zlata.... (myslene ironicky)
mila
Profil
Kukocko
Tak sorry, chtěl jsem jen říci, že v reklamě to není... Je to jen můj názor..
Acci
Profil
IMHO pro úspěch takového typu portálu je založen v počtu nabídek práce. Pokud jich budeš mít více a taky třeba kvalitnějších než konkurence, o návštěvnost nemusíš mít strach.
Kukocko
Profil *
mila
V reklame to neni? Ja si myslim, ze je to predovsetkym v reklame. Po vzhliadnuti najznamejsich portalov pre beznych ludi (zoznam.sk, centrum.sk, atlas.sk) a ich ceny za reklamu sa mi aj tych 300-500 tisic zda na 3-4 mesiace vacsej kampane malo. Plus este nejaka "udrzovacia" reklama na dalsich 6 mesiacov.

Co sa tyka tej Tvojej navstevnosti 200 ludi denne, treba si uvedomit, ze velku cast Tvoje stranky navstivia ludia, ktory na Tvoju stranku (hadanky...) ani prist nechceli a je pre nich neuzitocna. No dostali sa tam cez google. Nie je to tak aspon ciastocne?


Acci
Je to uzavrety kruh. Pracovnych ponuk bude dost, ale pokial nebudu tam chodit ludia, tak dlho to nevydrzi. A ked tam uz ludia zacnu chodit, uz tam mozno ponuky nebudu. A ked tam nebudu ponuky, uz tam nebudu chodit. A tak dokola... Preto treba tu reklamu dat na zaciatok velku, a preto som dufal, ze tu najdem nejake know-how ;-)
Richi
Profil
Tedy já netuším jaké jsou ceny na portálech na slovensku ale s půl milionem bych v čechách snad dokázal dostat na web minimálně půl milionu lidí (a když budu hodně skromnej tak 250tisíc) což je cca nad 5000 lidí denne (při skromnosti 2500) ...

Omlouvám se za příspěvek které jsi nechtěl - teoretická rovina, ale nedalo mi to, zdá se mi to vyhazování pěnez, jestli nedokážeš (ty nebo reklamka nebo kdokoliv) s takovým rozpočtem udělat návštevnost tak bych vyměnil lidi :-)

Každopádně, zkusím pár rad:
- PPC systémy - jak textové tak bannerové (bohužel netuším jak jsou na tom na SR takové systémy)
- určitě bych nedával inzerci za zobrazení, pokud nepropaguji konkrétní značku
- dlouhodobě je výborná věc bud RSS aktuality ale ješte lepší emailem (chodí mi novinky z jednoho portálu práce a i když nehledám aktivně práci vždy mě neco zaujme a jdu se tam podívat)
- PR články do médií
Julien
Profil *
Presne ti reknu co je potreba:
- spolupracovat s personalnimy agenturami a tak udelat nabor prac. nabidek
- SEO - optimalizace pro vyhledavace, protoze nejvice lidi hleda praci ve vyhledavacich - portaly, zdroje na tema prace atd.
- Placena registrace do katalogu a co nejvyse.
- Kontaktovat velke firmy aby poptavku po prac. sile prezentovali u tebe, protoze ty mas dobrou navstevnost vuci personalnim agenturam, a s tim souvisi i jejich reklama.
- spolupracovat s jinymi servery na vymene banneru.
- dohodnout se s serverem zamerenym na IT ze tam budou treba 5 nabidek prave ze zminovane oblasti.

Urcite bych ti nedoporucoval PPC system ten neni vhodny.
Kukocko
Profil *
Julien
Dobre si to napisal. Presne tak nejako zhruba budeme postupovat.

Preco ale nie su PPC systemy vhodne?? Prave aj PPC som chcel pouzit na propagovanie.
Julien
Profil *
Zkusit to muzes, jen nevim jak je to na Slovensku s PPC. Nejak me to k tomu nesedi. Radeji bych zvolil bennerovou reklamu ve forme spotu s exluzivnimi nabidkami.
Martin Kuželka
Profil
Julien: myslím, že na Slovensku s PPC systémy není problém. Etarget je tam, myslím, rozšířený dost a Google také nemá nezanedbatelný podíl...

Nevidím důvod, proč by PPC textová reklama měla být pro tento projekt špatná...
Julien
Profil *
Martin Kuzelka

Zkusit se to muze a nasledne vyhodnotit ucinnost.
Kukocko
Profil *
Richi
Uz si robil realne nejaku taku reklamu za 250 tisic?

Martin Kuzelka, Julien
Ano, u nas na Slovensku je celkom fajne rozbehnuty eTarget. Aka bude ucinnost, tazko povedat. Preto sa radsej pytam ludi, ktory nieco podobneho uz absolvovali. Je lepsie sa ucit na cudzich chybach :-))
Richi
Profil
Julien
PPC je moderní a maximálně přinosný systém reklamy za peníze, nezapomínej že už jsou dnes i banerové reklamy za PPC!! To je no1. s čím bych asi začal když chci utratit 500tis za reklamu ...

Kukocko
Ne, nikdy jsem neutratil 250tis za to abych dosáhl 1000UIP/denne :-) pravdaže kdyby mi je někdo na projekt dal, dosáhnu mnohem víc ...
Bohužel moje orientace na SVK netu není moc dobrá takže netuším zda jsou tam takové možnosti jako u nás ale jestli tam je Google, etarget, billboard popřípadě další velký hráč na poli reklamy máš 50% práce hotovo :-)
Nezapomínej že i portály využívají reklamní systémy, ne vždy musíš zaplatit 50tis/den abys byl na homepage zoznamu (příklad)


Julien
prosím te neraď mu blbosti, bez PPC se dnes neobejde žádný dobrý nový projekt ...
Kukocko
Profil *
Richi
Tych 1000 ludi denne som uviedol iba orientacne. A ja som mal na mysli skor tych 1000 "kvalitnych" navstev, t.j. takych, ktory tam prisli ozaj koli hladani prace a nie 1000 "nahodnych" navstev, ktory sa tam omylom preklikli cez Google, alebo sa im len pacila reklamny baner :o)
No ved uvidime, mozno tych 250tisic bude stacit. Len co som sa tak zbezne pozeral, tak u nas reklamny system s banermi tusim nie je takmer ziadny.
Richi
Profil
No jak říkám, neznám detailne SVK internet ale jestli jsou tam hráči jako u nás tak doporučuju, našel jsme tyto:
http://www.billboard.sk/
http://www.etarget.sk/
http://www.google.sk/
bohužel myslím že ješte nefunguje slovenské bbtext a bbkontext.
Nepodcenil bych ani PR články, třeba tady stojí u ČTK článek kolem 2tis a čtk jej rozešle do všech médií a kdo chce tak ho pak publikuje nebo o tom alespon napíše jestli jej to zaujme.
llook
Profil
Ty prachy jsou na internetovou reklamu, nebo všechnu reklamu? Ve druhém případě bych víc vsadil na mimointernetovou reklamu. Hlavně inzerce v pracovních rubrikách novin a inzertních časopisů - prostě v tom, co čte cílová skupina.

Zaměřil bych se na propagaci webové adresy, prostě aby si na to člověk při hledání práce vzpomněl. Hlavně to chce co nejvíc vlezlou reklamu, nápad ani vtip mít nemusí, ale musí člověku během zlomku vteřiny vlejzt do hlavy.

Richi Pokud jde kontextově cílenou reklamu (Adwords, eTarget apod.), tak to bych byl také skeptický. Pokud hledáš práci na internetu, používáš pro to Google? Neznám nikoho takového.

Kontextová reklama může být účinná, pokud by sis sám vybíral, kde se zobrazí. Pokud by o tom rozhodoval automat od eTargetu, tak tomu bych moc nadějí nedával, ale třeba zmíněná okýnka s nabídkou práce z oboru (jako má třeba jobs.cz na root.cz), dohodnutá individuálně s každým serverem, bych doporučil.
Julien
Profil *
Myslim si ze je potreba bannerove reklamy a tedy uz i e target, protoze je na dobrych portalech. Adwords je zbytecne.
A naprosto souhlasim ze je potreba tistena inzerce v novinach. Co jsem napsal vyse je jasne.
Martin Kuželka
Profil
Julien: můžu se zeptat, z čeho vyvozuješ, že adwords jsou zbytečné? Když něco takového píšeš, tak bytaké chtělo něčím to podložit...
Kukocko
Profil *
Richi
To s tym ČTK (u nas TASR) je velmi dobry napad, toto mi nenapadlo a ani som nevedel o takejto moznosti. Dakujem!!

llook
Tie prachy su na celkovu reklamu.
Noviny a casopisy, tam inzerciu davat budeme. Len cielova skupina je kazdy clovek, a tak sa neda do vsetkych casopisov a novin to davat. Vyberieme si len tie najvacsie (a zaroven aj najdrahsie :o((


Co sa tyka eTargetu a adwords. Planujeme pouzit oboje. Nemyslim si, ze adwords je zbytocne, ale ak ma niekto iny nazor, tak kludne napiste svoje nazory.
marek01a
Profil *
nechápu proč sem nenapíšeš adresu toho portálu ... už to by byla taková nenápadná reklama, která by se určitě za ni ani nepovažovala v kontextu toho příspěvku a byla by zadarmo :)
Richi
Profil
eTarget na 100% použij, je na nejlepších portálech, za tu cenu jakou zaplatíš jim se tam jinak nedostaneš

llook
No pokud rovnou nenaklikám třeba jobs.cz tak proč ne? Googlu používám na 99% hledání čehokoliv, dokonce i když vím že je neco třeba pracevregionu tak nechci zkoušet jestli je tam cz com nebo net tak to hážu do Googlu a pak třeba me zaujme i reklama na konkurenční portál o práci hm?
Já bych to nezavrhoval, když nikdo neklikne nic to nestojí :-)
Kukocko
Profil *
marek01a
Lebo dany portal este nie je. Vsetko je zatial na teoretickej rovine a robi sa analyza, ci sa to oplati.


Richi
eTarget pouzijeme urcite. Budeme presne viediet aspon, ako ucinna je reklama.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.