Autor Zpráva
Dolphi
Profil
Zdravím,

chci se pozeptat na zkušenosti, které máte jako inzerenti s Sklikem. Po změně pozic, na kterých se zobrazují reklamy (proběhla 11.8.) došlo u některých inzerátů k drastickému snížení CTR (z jednotek % řádově na desetiny). Jedná se o ty reklamy, které se zobrazují v pravém sloupku (stejně, jako AdWords v Googlu). Je to finta, jak vytáhnout z inzerenta více peněz za proklik (jelikož na druhé straně SERP je CTR reklam 0,0nic), nebo je potřeba čekat, až si uživatel přivykne?

Osobně se mi tedy roztříštění reklamních pozic Skliku na pravý sloupec a (pokud jsou nějaké firemní zápisy v katalogu) na spodek stránky SERP vůbec nezamlouvá.

Jaké máte prosím vy zkušenosti?
Richi
Profil
hm prokliky klesají to je pravda a taky mě štve že selhává databáze skliku a taky celý web ... no jo narychlo zpuštený projekt :-)
HeWeR
Profil
Dolphi
Chtěl jsem Sklik otestovat. Zajímaly mě podobnosti s AdWords. První dny (když byla ještě raklama dole) byl clickrate cca 3 prokliky za den (120 zobrazení - 2. pozice). To se mi zdálo docela málo. Denní rozpočet nebyl vyčerpán. Konverze těžko měřitelná. Nutno podotknout, že jsem dal hodně malou částku za proklik, ale protože se projekt teprve rozjížděl, tak jsem nechtěl utrácet víc.

Ovšem za tu dobu přibylo mnoho inzerentů, kteří se rozhodli platit mnohem víc než já. Projekt se začal rozjíždět. Během měsíce jsem se přestěhoval na 8. stránku. Ceny se ve velmi konkurenčních oblastech (web design například) dají srovnávat s cenami v AdWords. Seznam má však mnohem menší konverzi, a proto se mi zdá nevýhodný.

Cenu za proklik jsem nezvýšil (dnes mám cca 1 proklik za týden). Nevím, proč mám platit stejnou částku za proklik jako v AdWords, když Sklik nemá prakticky žádný extra konverzní poměr (tedy v mém případě 0%).

Sklik je malé dítě v plenkách, které potřebuje ještě čas, aby se naučilo chodit alespoň na nočník.
Richi
Profil
HeWeR
Můžu vedet na jaký web to je reklama? Já měl v prvních dnech několik stovek prokliků denne! A i ted jsou to pořád stovky prokliků denne i když jsem musel zvýšit ceny jelikož je více inzerentů ...

To že máš jeden proklik za týden je podle mě uplná neznalost systému, špatně udělané kampaně a zlé klíčové slová - jinak si to nedovedu vysvětlit :-)
Martin Kuželka
Profil
Myslím, že hodnotit přínos Skliku podle pár kliků je velká chyba. Já mám s Sklikem právě opačné zkušenosti - konverzní poměr je na velice dobré úrovni a jsem vcelku spokojený. Je sice pravda, že přesun části inzerátů do pozice vpravo nahoře se mi také moc nelíbí, jelikož se u nich výrazně snížila míra prokliku, ale co se dá dělat ;-) Teď už jenom čekám až se přesunou do horní pozice... to bude určitě o něčem jiném...
Dolphi
Profil
Však na konverzi jsem si nestěžoval :). Faktem zůstává, že se stále více setkávám s "przniči cen", namátkou buyonline.cz, e-rekreace.com, epoptavka.cz (prodej čehokoliv), kasa.cz - (Sháníte vlasy U nás nakoupíte za skvělé ceny i na splátky. Rychlé dodání zboží domu. www.kasa.cz - dotaz "barvy na vlasy") apod., kteří někdy (a někdy více) inzerují úplně mimo mísu. Samozřejmě je otázka, jak dlouho jim to vydrží a jak dlouho se jim to vyplatí.
Dolphi
Profil
Teď už jenom čekám až se přesunou do horní pozice... to bude určitě o něčem jiném...

A tento přesun se plánuje, nebo to je jen zbožné přání? :)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0