Autor Zpráva
OldMan
Profil *
Zhruba pred 3 mesici jsem se rozhodl vyzouset affiliate program turistik.cz
Zkusenost je vsak velmi spatna, takze bych chtel varovat ostatni.
Vzhledem k poctu zobrazeni a clickrate na ostatni reklamy na webu mi pripadalo, ze na reklamy turistik.cz klikaji uzivatele podezrele malo. Nahodil jsem si tedy scriptik na pocitani kliknuti (coz jsem mel patrne udelat uz davno). A moje obavy se potvrdily, jejich system zapocital pouze zhruba 40% skutecnych clicku. Rozhodl jsem se tedy vyzkouset jak je to se zapocitavanim poptavek a objednavek. Pozadal jsem 2 sve zname, aby ucinili poptavku a jeden z nich ucinil (a posleze zaplatil) i objednavku. Ani jedna se ve statistikach meho uctu neobjevila!
Obratil jsem se s temito informacemi na kontaktni email a jak jsem cekal odpoved neprisla zadna. Konec pribehu.
Pavel Petráček
Profil
Dobrý den,
po přečtení této informace jsem se samozřejmě podíval co se děje. Zřejmě zásadní potíž nastala v komunikaci. Affiliaet e-mail je totiž přesměrován na konkrétního pracovníka. Při inovaci systému došlo ke zrušení starých filtrů a bohužel u e-mailu pro affiliate program nedošlo k převodu nastavení do nového prostředí. Za to se chci velice omluvit. Další věci jsou už spíše otázkou nastavení systému. To, že systém zaregistroval 40% Vašich kliků souvisí zřejmě s omezením 1 kliku / hodina / 1 IP adresa. Zdůrazňuji, že omezení se vztahuje na IP adresu, nikoliv na její kombinaci s affiliate partnerem. V minulosti jsme zaznamenali pokusy jedinců o zaregistrování několika svých serverů najednou a podvodné klikání na všechny z nich - tímto způsobem by samozřejmě bylo možné výdělek za samotné kliky násobit. Kompenzujeme to tím že počítáme prokliky i z nekomerční sekce našeho webu a dále pamětí systému 90 dní, která už nepatří zrovna ke standardu. Vážné je ovšem obvinění ohledně počítání poptávek. Vzhledem k paměti, kterou Turistik.cz affiliate program má (90 dní) je jediné vysvětlení, proč se poptávka (a tedy ani objednávka) nepřičetly na Váš účet. Vy nebo Vaši přátelé jste se PRVOTNĚ podívali na Turistik.cz přes našeho jiného partnera. Systém si pamatuje po 90 dní právě prvního partnera. Vezměte si to z druhé strany - pokud vy přinesete návštěvníka a on si za 60 dní po návštěvě dalšího serveru objedná pobyt, budete chtít, aby provize plynula Vám. Vy jste to byl Vy, kdo jej na náš server přivedl. Pokud by to tak nebylo, bude takový klient přeskakovat mezi servery a objedná z posledního. Je to věc názoru, ale nám přijde spravedlivější odměnit ten web odkud návštěvník přišel jako první. Budete-li mít zájem můžeme Vám dohledat pro Vaše ověření kam byla poptávka připočítána. Určitě nemám v úmyslu někoho konfrontovat, ale musím se zásadně ohradit proti tomu že se jedná o nějakou nepoctivou hru. Nemáme to zapotřebí a nové servery které se každý den zapojují do našeho programu jsou mi svědkem. Určitě mně mrzí, že tato situace vznikla. Možná s troškou trpělivosti stačilo poslat zprávu v kopii na info@turistik.cz, ale vím že to není Vaše povinnost. Jediné co mohu dodat - promiňte nám chybu s e-mailem a pokud budete chtít po tomto vysvětlení, můžete to s námi ještě jednou zkusit. Naše služby v affiliate ale i v ubytování se skutečně snažíme držet na vysoké úrovni.

Pavel Petráček
Affiliate program Turistik.cz
pavel.petracek@turistik.cz
JS
Profil *
Já mám na zmíněném serveru ten program také, a funguje skvěle - dokonce jsem si přes to objednal pobyt a započítalo se to správně. Pro větší servery to asi bude pěkná $, pro mě je to dobré přilepšení k platu.
OldMan
Profil *
1) Co se mailu tyce. No dobra, stat se to muze i kdyz zrovna nejlepsi dojem to nebudi.
2) Vysvetleni, ze ztratu 60% kliknuti zpusobil limit 1klik/hodina/ip opravdu neverim. Mozna bych veril kdyby to bylo 10% a nejednalo by se radove o stovky prokliku. Takto velky vliv na to nemohou mit ani sdilene ip adresy. Pokud se nejedna z vasi strany o umysl (tedy takto nastaveny system), tak minimalne o bug v systemu urcite.
3) Clovek, ktery onu objednavku ucinil byl u vas poprve, resp. prisel z pc ze ktereho vas web nikdy drive navstiven nebyl. Z ip adresy mozna ano, ale z pc urcite ne. A podle toho co mate v info na webu je vas system zalozen na cookies, takze by mel byt schopny rozeznat jednotlive uzivatele i kdyz pouzivaji sdilenou nebo dynamickou ip. Coz me privadi k tomu, ze cookies je dostatecne spolehliva metoda identifikace, aby nebylo nutne pouzivat omezeni 1klik/hodina/ip, ktery bude vzdy na skodu partnerovi (s ohledem na sdilene ip).
Jinak onech 90dnu je na ceske pomery opravdu nadprumer (i kdyz v zahranici jsou bezne dozivotni provize) a byl to jeden z hlavnich duvodu proc jsem se rozhodl vas program vyzkouset i pres nizkou 5% provizi (to je i na ceske pomery malo) a nizke mnozstvi proplacenych prokliku na jednu objednavku (200).
Kdyz to tedy vsechno shrnu, vas system se mi jevi nespolehlivy a pro partnery nevyhodny.

A prispevek pana "JS" netreba prislis komentovat. Typicky reklamni spam.
Pavel Petráček
Profil
Vážený pane,
zcela v nekonfrontačním duchu se pokusím doplnit několik informací. Systém byl před oficiálním spuštěním dostatečně otestován. Nakonec dle Vašich reakcí soudím že nejste začátečník a proto si sám v pozici návštěvníka můžete prohlédnout, jak systém pracuje s cookies. Tzn. že se drží našich pravidel (ctí prvního partnera, poptávky připočítává jemu a počítá po hodině). S Vaší poznámkou ohledně jednoznačné idenfitikace pomocí cookies ovšem nemohu souhlasit. Každý pokročilejší uživatel internetového prohlížeče totiž ví, že cookies se narozdíl od pevně dané IP adresy nechají velmi lehce smazat. Určitě sám víte i o software, který toto umí automatizovat. Je mi líto, ale identifikace POUZE dle cookies pro nás není přijatelná.
Z hlediska obchodního modelu je třeba vzít do úvahy, že provize je u různých služeb (zboží) různá. V kategorii ubytování uvedu malý příklad: pokud ubytovatel nabízí provizi 10% a není plátce DPH, potom pro agenturu která je plátcem DPH už moc prostoru pro rozdělování zisku nezbývá. Některé případy mohou jít do ztráty, kterou podstupujeme s vědomím že se to někde v průměru srovná. Příklad: prodáte-li 2 osoby na dvě noci v penzionu s cenou 350,- Kč / osoba / noc podle našeho systému obdržíte při plném počtu prokliků provizi v částce 470,- Kč. Z celkové ceny pobytu 1400,- Kč se tedy jedná o provizi cca 33,6%. Pokud Vás téma zajímá, můžeme je rozvést i z hlediska průměrné výše provize kterou poskytuje český ubytovatel agenturám. Z praxe Vás chci ujistit, že 200 prokliků na náš web se dá zařídit naprosto bezproblémově i na malinkých projektech. Otázkou číslo jedna ovšem zůstává míra konverze. Ta je ovšem už zcela v rukou partnera a je přímo úměrná tomu, jak k partnerskému programu přistupuje. Domnívám se, že naše obchodní podmínky nejsou určitě výrazně nevýhodnější ve srovnání s dalšími affiliate programy v našem segmentu služeb. Těžko se budeme srovnávat s pordejci zájezdů jejichž marže jsou v jiném pásmu, ale v kategorii ubytování v ČR máme dobrý přehled.
Pokud budete tak laskav a zašlete mi kopii mailu který nám nedorazil, určitě se vyjádřím i k němu. Protože podstatné argumenty byly napsány, další diskuze na toto téma se nadále zdržuji. Ještě jednou s omluvou a přáním mnoha úspěchů Vašim projektům - hezký večer.

Pavel Petráček
Affiliate program Turistik.cz
pavel.petracek@turistik.cz
OldMan
Profil *
Mam pocit, ze jste me vubec nepochopil. Nenapsal jsem ani slovo o systemu zalozenem pouze na cookies, ani o tom ze 200 kliku na jednu objednavku je hodne (prave naopak). Ale to uz jsme ponekud daleko od puvodniho tematu. Ja po svych zkusenostech nemam nejmensi zajem o dalsi spolupraci. Dalsi lide at si udelaji obrazek samy.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0