Autor Zpráva
Feynman
Profil *
Zdravim,

mam dotaz ohledhe poctu reklamnich jednotek ktere se vyplati umistit na jednu stranku. Vim ze maximalni pocet je tri, ale mne zajima jak je to s cenou za jeden proklik, zda kdyz budu mit na strance pouze treba jednu jednotku, tak je cena za jeden proklik vyssi nez kdyz jsou tam jsou tri. Nevite nekdo z vlastni zkusenosti jak to funguje?

Nejsem v tom jeste zorientovana a na webu jsem se docetl nasledujici info....




Je tomu sice teprve 10 dní, co mám na stránce nasazen Google AdSense, nicméně pečlivě sleduji statistiku. Z toho, co jsem vypozoroval mohu udělat následující závěry:

Nejvíce se kliká na reklamu vlevo nahoře, tedy na místě, kde nejdříve spočinou oči čtenáře, a nemusí být barevně nijak výrazně podaná, naopak je vhodné, aby ladila se zbytkem článku.

Na reklamu vpravo se výrazněji kliká jen pokud je větších rozměrů, tedy pokud tam je kolem 5 inzerátů, zmenšení na 2 inzeráty přineslo snížení kliků téměř k nule.

Je dobré aby v reklamě byla nějaká modrá barva, zelená či černá nefunguje tak dobře. Lidé jsou zřejmě naučeni na modré odkazy.

Na reklamu dole (komentářové okénko) se nekliká prakticky vůbec, je tedy vhodné ji odstranit, aby zbytečně nesnižovala eCPM. Spousta lidí navíc čte pouze článek, ke komentářovému okénku se nikdy nedostane.
Pokud máte na stránce více reklamních bloků, používejte vždy různé „channels“ (kanály) pro jejich odlišení, a sledování eCPM na kanál.

Pro maximální relevanci reklam používejte značky <!-- google_ad_section_start --> a <!-- google_ad_section_end -->, více viz Google, zbytečně se tak nezobrazuje reklama pro nepodstatné statistiky v menu vpravo, ale jen pro text článku a text komentářů. Na relevantní reklamu se více kliká, protože má přímou souvislost s článkem a vhodně jej doplňuje, vaše eCPM se tím zvětšuje třeba z centů na dolary.


Predem dekuji za vysvetleni, Feynman
Plaváček
Profil
Feynman

Čím méně reklamních bloků, tím lépe. Stačí jeden. Čím více reklama vypadá jako navigace tím lépe. Nejlepší výsledky přináší odkazová reklama, přestože návštěvník musí kliknout dvakrát. Ale funguje to. To je má vlastní zkušenost.

Polož si ale jednu otázku. Co je pro tebe důležitější - udržet návštěvníka na svém webu, nebo ho ve jménu mamonu poslat pryč?
Feynman
Profil *
Dikys za odpoved.
Radek Novák
Profil *
A nejsou ty tvé závěry náhodou kopií tohoto článku? ;)

http://radekhulan.cz/item/adsense-jake-pozice-na-strance-funguji/categ ory/blog-cms
Petr Tichý
Profil
Feynman
Máš zajímavé názory. Zřejmě si se přesně trefil do názorů RH ;)
DJ Miky
Profil
Zřejmě jste ho nepochopili, on sem kopíroval, co se dočetl „na webu“:

na webu jsem se docetl nasledujici info

Mně to došlo už podle stylu psaní a diakritiky/nediakritiky.
Radek Novák
Profil
Tak to se omlouvám, mě zmátlo toto spojení ..

Z toho, co jsem vypozoroval mohu udělat následující závěry:

Bral jsem to ještě jako větu autora příspěvku.
Feynman
Profil *
Omlouvam se za nedorozumeni........, mel jsem ten okopirovany text ozacit kurzivou......
Feynman
Profil *
Čím méně reklamních bloků, tím lépe. Stačí jeden. Čím více reklama vypadá jako navigace tím lépe. Nejlepší výsledky přináší odkazová reklama, přestože návštěvník musí kliknout dvakrát. Ale funguje to. To je má vlastní zkušenost.

Polož si ale jednu otázku. Co je pro tebe důležitější - udržet návštěvníka na svém webu, nebo ho ve jménu mamonu poslat pryč?



Z ciste matematickeho hlediska mi ale stale pripada, ze vice reklamnich jednotek preci musi vydelat vice penez, nez-li pouze jedna....
Radek Novák
Profil
Ano, vydělává. Pokud ti ale jedna vydělá 20$, dvě ti nevydělají 40$, ale třeba jen 30$. Pokud dáš ještě třetí, vydělají ti dohromady 35$.. Potom záleží na tobě, zda budeš chtít mít 3 reklamy a výdělek 35$ nebo jen jednu reklamu a výdělek 20$.
Feynman
Profil *
jasan, takze pomer plocha/zisk se nejvice vyplati mit pouze jednu.....

Ale treba na idnes se rozhodli maximalizovat zisky a vetsina plochy dnes tvori reklamu a dokonce uz ji dvaji i do textu na nektera vybrana slova....
Marek Prokop
Profil
Feynmane, inzeráty soupeřící o stejná klíčová slova (a tedy i o zobrazení na určité stránce) jsou uspořádány do sestupné posloupnosti podle pravděpodobné výše eCPM. Ve stejném pořadí jsou obsazovány reklamní jednotky na stránce. První inzerát vám tedy asi vydělá nejvíc, druhý o něco méně, třetí ještě méně atd.

Takto systém statisticky funguje jako celek. Vybral jste si dobrou přezdívku, takže jistě tušíte, jak je statistika ošidná. To, co je v rámci celého systému pravděpodobné, vás osobně nemusí nikdy v životě potkat.
Feynman
Profil *
Marku moc Vam dekuji za vysvetleni, ted mi je to cele jasne jak to funguje. Jeste jednou diky
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0