Autor Zpráva
Richi
Profil
Prosím o pomoc s grafickou reklamou v Google AdWords (třeba Petra? ale na cestu do Brazílie te za to nepozvu i když bych rád :)

Založil jsem si grafickou reklamní kampaň v Google AdWords ale pořád mám 0 zobrazení a 0 prokliků, co mám špatně?

Co jsem udělal:

1. založil novou kampan
2. založil v ní reklamní sestavu
3. nahrál 4 různé bannery různych velikostí (nejpoužívanejší rozměry)
4. vložil klíčové slova (několik stovek)
5. nastavil finanční limit na den (penize na učtu mám) + nastavil max CPC
6. nastavil zobrazování ve všech zemích a všech jazycích (četl jsem že grafickou reklamu v adwords se jenom na čr zatím zacílit nedá?)
7. nechal jsem zobrazoval reklamy na obsahové síti (ve vyhledávání jsem nepovolil)

Kampan je aktivní ale pořád je 0 zobrazení ... co mám špatně? Kampaň běží zatím jen pár hodin tak nevím zda to není tím? Ale u textových reklam se mi statistiky počítají rychle. Nebo procházení grafické reklamy nějakou autorizací než se začnou zobrazovat? Ale u kampaně je že je Aktivní ...

Díky za pomoc.
Marek Prokop
Profil
Zobrazování inzerátů (textových i grafických) v partnerské síti schvaluje editor. Ten se k tomu dostane možná za pár hodin a možná taky až za týden.

Jinak:

4. vložil klíčové slova (několik stovek)

Vložit několik stovek klíčových slov do jedné sestavy nebývá nejlepší nápad (pokud 80 z nich není vylučovacích a zbylých 20 neznamená skoro totéž).

četl jsem že grafickou reklamu v adwords se jenom na čr zatím zacílit nedá?

Dá.

Kampaň běží zatím jen pár hodin

I bez ohledu na schvalovací proces činí běžné zpoždění statistik od několika hodin do skoro jednoho dne.
Richi
Profil
Marek Prokop
Marku moc děkuji, netušil jsem že se grafické reklamy schvalují (i když to má logiku)

Vložit několik stovek klíčových slov do jedné sestavy nebývá nejlepší nápad (pokud 80 z nich není vylučovacích a zbylých 20 neznamená skoro totéž).
ani když se jedná o grafickou reklamu která propaguje homepage a ne specifickou službu? (chápu že spravování kampaní je věda a jelikož nemám certifikát a desítky školení tak budu rád když mi doporučíte nějaké články)

Dá.
díky už jsem to našel ... ale na český jazyk se nedá že?
Marek Prokop
Profil
Všechny reklamy AdWords se schvalují, nejen grafické. Na Googlu se ale ihned zobrazují i ty, co dosud schváleny nebyly, kdyžto v partnerské síti musí na schválení čekat.

Ke studiu v teoreticky stačí oficiální dokumentace Googlu, trochu přemýšlení a trochu praxe. To vše dohromady obvykle stojí víc času a peněz než školení nebo kvalitní literatura. Dobrá knížka (e-book) je třeba Goodmanův Gogle AdWords Handbook:

http://page-zero.com/google-adwords-book.asp

Cílit se dá na země i na jazyky.
Richi
Profil
Díky za odpovědi.

Ano už jsem koukal na školení které děláte u H1, snad se brzo dokopu se na některé z nich přihlásit.

Já našel v nápověde že se dají grafické reklamy cílit, ale není tam český jazyk viz: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=8117&hl=cs
Richi
Profil
A nevíte náhodou jak dlouho přibližně trvá schválení grafických reklam? Už je to dva dni a pořád nic ...
Marek Prokop
Profil
Rekord jsem měl asi 10 dnů. Týden je v češtině vcelku normální, i když obvykle je to dřív. O víkendu se v Googlu nepracuje.
Richi
Profil
Marek Prokop
díky!
Richi
Profil
Rekord jsem měl asi 10 dnů.
Marku možná Vás překonám, 10 dní a nic ... :-)
Marek Prokop
Profil
Zkuste ještě zvýšit Max CPC. Na grafickou reklamu může být potřeba vyšší než na textovou, protože bannery obvykle zaplní v reklamních formátech víc pozic.
Richi
Profil
Nastavil jsem ji pro začátek na 3,-Kč myslíte že to je málo? Kolik doporučujete? Dekuji, zkusím to.
Marek Prokop
Profil
Kolik doporučujete?

To nevím. Záleží na cenách v daném segmentu. Obecně asi platí, že inzerát, který zabere víc pozic, musí cenou "přebít" součet těch, které v daných pozicích nahradí. Tedy např. klasický banner může potřebovat až dvojnásobek, protože zabírá dvě textové pozice.

Píšu "asi" a "může" protože to AFAIK v oficiální dokumentaci nikde není. Je to ale logické a funguje to tak u site-targeted kampaní, kde inzeráty, byť třeba jen textové, taky obsazují víc pozic.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: