Autor Zpráva
L. Král
Profil *
Čaj, nasadil jsem místo 300×300 grafického formátu reklamy, která sypala klidně i za 6 prokliků 5 centů denně, ten samý rozměr, akorát textové reklamy. Jaké bylo překvapení, když první den byly za 3 prokliky 95 centů. Dobře, řekl jsem si, asi se v textovém formátu protočí větší množství reklam, což je větší konkurence a proto i ceny jdou nahoru. Po 7 dnes to naprosto nepochopitelně začalo klesat - 6 prokliků 7 centů, 6 prokliků 22 centů, což mi přijde zase opět málo. A tak si říkám čím to je. Spíš to vypadá, že do doby, než adsense začalo zaměřovat, se zobrazovaly takové reklamy, které za proklik daly více peněz. A po zacílení už jsou tam jen zmetky :)

Jinak absolutně nechápu (absolutně netransparentní) systém adsense. Sledoval jsem to v průběhu dne v krátkých intervalech a najednou vidím 4 prokliky 19 centů, za chvíli 4 prokliky 23 centů. Proč to takhle kolísá? Pro vidím v souhrnném přehledu a ve správci přehledů jinou částku a počet prokliků na aktuální den?

Založil jsem testovací reklamu, které jsem přiřadil samostatný kanál, a stoprocentně vím, že na ní kliknul jeden člověk (ten jediný znal URL adresu, nikdo jiný se tam dostat nemohl). I přesto tahle reklama vykazovala 3 prokliky a 5 centů. Jak je to možné?
Timy
Profil
Kolísá to proto, že cena za proklik na různou reklamu není stejná. Můžeš tam mít třeba čtyři reklamní odkazy, za jeden dostaneš 5 centů, za druhý 10 centů, za třetí klidně 50 centů, ale zase za ten poslední třeba jenom 1 cent. Pak už jen záleží na tom, na jaký odkaz zrovna návštěvník klikne.
L. Král
Profil *
No to je jasný :) Teď asi reaguješ na tu druhou část mého příspěvku. Ale já nechápu to, proč vidím 4 prokliky / 19 centů a za chvíli 4 prokliky a 23 centů. To GA zpětně přepočítává? Nebo si řeklo, že dnes dá víc?
Timy
Profil
Na tu první :-)

Na tu druhou neznám odpověď, i když je to možná způsobeno tím, že AdSense u některých reklam platí ne(jen) za proklik, ale za zobrazení reklamy.
L. Král
Profil *
V té první části se ale snažím přijít na to, proč průměry zvysoka stouply a pak lehce klesají. Takže ikdyž je cena prokliky vždy jiná, asi není náhoda že půl roku byla průměrná cena za jeden proklik 2 centy a teď najednou u textové reklamy se může stát, že za 3 prokliky vydělám skoro dolar. Buď je to jiným formátem reklamy (kde je vyšší konkurence=vyšší cena) nebo tím, že při změně formátu nebyly reklamy zacílené a tudíž mohly vydělávat víc než po zacílení na obsah stránek.

A já se vás ptám, co si o tom myslíte vy. Díky :)
Petra
Profil
Cena kliku je založena na aukčním modelu, takže ji samozřejmě velikost konkurence ovlivňuje. Jiný formát reklamy pak také může znamenat úplně jinou cenu.

Co se týká nesrovnalostí v číslech - statistiky se ukazují s několikahodinovým zpožděním a ne všechny statistiky se aktualizují ve stejnou chvíli. Může se tedy stát, že počet zobrazení, prokliků nebo celková cena za kliky a ostatní ukazatele neodpovídají stejnému časovému okamžiku. V tvém případě tedy např. Adsense už měl spočítáno, že prokliky jsou 4, ale cenu měl sečtenou jen za 3 kliky, třeba.
anonym
Profil *
Jinak absolutně nechápu (absolutně netransparentní) systém adsense. Sledoval jsem to v průběhu dne v krátkých intervalech a najednou vidím 4 prokliky 19 centů, za chvíli 4 prokliky 23 centů. Proč to takhle kolísá? Pro vidím v souhrnném přehledu a ve správci přehledů jinou částku a počet prokliků na aktuální den?

Google si muze menit sazby pro jednotlive partnery kdykoli a jakkoli jednou muzes mit 70 procent, jednou 10 procent a nemas to jak poznat.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0