Autor Zpráva
Why?!
Profil *
Zdravím všechny.
Chtěl bych vás požádat o radu. Můj problém je následující:
Mám adsense na této stránce http://www.thecrims.cz/kalkulacka.php (je tam 90% zobrazení webu, takže jinde je jen jedna odkazová jednotka).
Problém ale je, že v této sekci není žádný text, a tak není z čeho zobrazovat relevantní odkazy. Proto prosím o radu, jaký text bych pod kalkulačku měl vložit, aby se zobrazovaly reklamy, které by lidi zajímaly. Věkové složení návštěvníků jsou samozřejmě hlavně děti od 13-15 let, v menšim množství 16-18 (Už teď je MP nad 1%, ale jelikož se tam zobrazujou reklamy na hypotéky, leasing apod, myslím, že by mohli lidi klikat ještě víc, kdyby tam bylo to, co je zajímá).
Nevím jak dlouhý by ten text měl být, aby to ovlivnilo adsense reklamu, a nenapadlo mě o čem by mohl být, aby na to byly reklamy, a aby to zajímalotuhle věkovou skupinu. Přemejšlel jsem něco s filmama, hudbou, hrama, nebo e-službama... Jenže jak zato navázat, aby to nevypadalo blbě, když za tim najednou budou keci o filmech a hudbě? :(
Díky moc za všechny rady :)
djlj
Profil
Ona má snad kalkulačka společného něco s hudbou a filmy?

se tam zobrazujou reklamy na hypotéky, leasing apod
Však to jsou relevantní reklamy, ne?
Why?!
Profil *
Jo, já vim, ale myslel jsem to jinak. Tohle je nežádoucí shoda, protože to je uplně o něčem jinym než o leasingu a hypotékách. Je to v podstatě metafora. Prostě tam chci vložit nějaký text aby to ovlivnilo odkazy tak, aby se tam zobrazovaly ty, který opravdu návštěvníky můžou zaujmout.
Mike8748
Profil
bylo by moc prace tam jednoduse napsat k cemu ta kalkulacka slouzi? co vypocitava?
Why?!
Profil *
bylo by moc prace
Ne, nebylo, a mam důvod proč to tam nechci dát, tak si prosím nech tyhle narážky...

Funkce tý kalkulačky se dá popsat jednou větou:
Kalkulačka slouží k výpočtu úspěšnosti loupeže v online hře thecrims.

Je to krátký, a i kdybych to nějak zdelšil, tak tam stejně pořád budou ty nežádoucí slova jako kalkulačka, a bude to tam házet reklamy s kalkulačkou leasingu apod :(.

Proto pod to chci dát nějaký text, ale nevim, na jaký klíčový slova by se tam zobrazovala reklama, který bude dost a která zaujme lidi v týhle věkový skupině...
Marek Prokop
Profil
AdSense slouží pro kontextovou reklamu. Pokud pro Vaše téma není v systému dost inzerentů, zkuste použít nějaký jiný, nejlépe nekontextový reklamní systém. Snaha inzerenty podvést k dlouhodobě lepším výsledkům obvykle nevede.
Why?!
Profil *
Podvést? Podvést by bylo sehnat lidi, který by na reklamu úmyslně klikali, ale tohle neni podvod. Inzerentovi je uplně jedno, z jaký stránky zákazník přišel, ale zajímá ho, zda zákazník přišel proto, že ho reklama opravdu zaujala.
V mym případě chci jen docílit toho, aby na stránkách byla reklama, která spíš zaujme návštěvníky.

zkuste použít nějaký jiný, nejlépe nekontextový reklamní systém
To je dobrá rada, ale kdyby existoval nějaký, který by vydělal víc než adsense, ikdyž s "nerelevantníma" reklamama, tak už bych ho tam dávno měl :)
Marek Prokop
Profil
...tohle neni podvod. Inzerentovi je uplně jedno, z jaký stránky zákazník přišel...

Kdž bude inzerent chtít, aby mu návštěvník přišel (i) z Vaší stránky o hře, použije adekvátní klíčová slova, případně site targeting, případně Vás osloví se svou nabídkou přímo. Jestliže nic z toho neudělá, zřejmě si návštěvníky z Vaší stránky nepřeje a pokud systém nějak ošidíte, velmi snadno zobrazování reklamy na Vašem webu zakáže.

V mym případě chci jen docílit toho, aby na stránkách byla reklama, která spíš zaujme návštěvníky.

Ale ano, já tomu rozumím a v zásadě uvažujete správně. Jen zkuste pochopit, že na to musíte být dva -- Vy a inzerent. Google je jen zprostředkovatel a nemůže u Vás zobrazovat reklamy, které si žádný inzerent nezadal. Z těch, co v systému jsou, se snaží vybrat ty nejvhodnější. Pokud Vám nevyhovují, změňte téma stránek a tím i cílovou skupinu návštěvníků.
Why?!
Profil *
Omlouvám se, jestli vás to urazí, ale Vaše rady mi přijdou přinejmenším zcestné (I tak si jich vážím, a jsem rád, že alespoň někdo něco napíše):

případně site targeting, případně Vás osloví se svou nabídkou přímo.
Kdyby inzerent znal všechny weby, a kdyby měl čas a prostředky domlouvat se s každým jednotlivě, asi by nedělal nic jinýho, než vyhledával weby, kde by mohl mít reklamu.

změňte téma stránek a tím i cílovou skupinu návštěvníků.
Pokud máte nějakou kouzelnou hůlku, nebo nějaký nástroj na změnění tématu webu se zachováním návštěvnosti, dejte mi vědět, měl bych o něj zájem :)


Jen zkuste pochopit, že na to musíte být dva -- Vy a inzerent.
Myslím, že nato máme odlišný názor - podle mě, by inzerent souhlasil, kdyby o tom věděl. A podle mě právě inzerentům, kterým se na mém weby zobrazuje reklama, by ji tam neradi viděli. Kdo by byl rád, že nějaký 14ti letý děti "omylem" kliknou na reklamu "Hypotéky", když nejspíš ani nevědí, co to je?

Koneckonců, na web si můžu psát texty jaký chci, a tak prosím nechme OT, diskutovat jsem sem o tom nepřišel, protože stejně nejspíš nikdo z nás nato názor nezmění :) ...

prosím o radu, jaký text dát na web, aby se zobrazovala reklama, která nejvíc zaujme věkovou skupinu 13-18 let
fanous
Profil *
Why?! : mě jen napadl Alik.cz :-) ale to už na to budou asi staří :o)

Tak potom nějaká reklama na hračky, panenky nebo počítačové hry, hry do telefonu nebo reklamy na mobily ...
Marek Prokop
Profil
Omlouvám se, jestli vás to urazí

Kdepak, neurazí. Mám rád upřímné reakce a jako člověka, který zastupuje inzerenty, mne zajímá, jak uvažují ti, kteří reklamu zobrazují.

Kdyby inzerent znal všechny weby, a kdyby měl čas a prostředky domlouvat se s každým jednotlivě...

Pro jsem psal v prvé řadě o klíčových slovech a site targetingu, což jsou dvě metody, při kterých se jednotlivě s nikým domlouvat nemusí. Individuální domluva je častější u webů s velkou návštěvností a návštěvnost toho Vašeho neznám.

K tomu ostatnímu znovu opakuji, že Vás chápu, ale zároveň si stále myslím, že to berete za špatný konec. Říkáte, které reklamy nechcete, ale neříkáte, které chcete. Ty reklamy by přitom musely existovat, protože Google si je z prstu vycucat nemůže. Proto se ptáte špatně, protože samotný text Vám nijak nepomůže. Raději si nainstalujte AdSense Preview Tool a zkuste ty reklamy najít. Pokud existují a pokud je najdete, zjistíte zároveň, jaký obsah je "přitahuje".

Já si ale spíš myslím, že prostě buď neexistují, nebo jsou extrémně levné. Např. zvonění či hry do mobilů by odpovídaly cílové skupině, jenže ty se v AdSense inzerovat nevyplatí. Totéž DVD nebo knížky. Zvonění by občas mohl pustit do AdSense nějaký telefonní operátor, který neví co s penězi, ale to bývají jen krátkodobé kampaně.

Zkrátka nemáte web, který by byl pro inzerenty zajímavý. Můžu se samozřejmě mýlit, ale pokud se nemýlím, nic s tím nenaděláte.
niCe
Profil
Marek Prokop
Marku, jste u špatného konce provazu. Inzerent si vybírá zájemce o reklamu i tím, že napíše text inzerátu (stejně jako napíše inzerát do novin) a vybere klíčová slova (stejně jako by vybral noviny, ve kterých chce inzerát). A netuším, proč by nebylo jedno, v jakých novinách si někdo inzerát přečetl (kde na reklamu kliknul), když konkrétního zájemce taky nezajímá ve kterých novinách inzerát četl, ale co je obsahem inzerátu.

A proto kdybych měl stránky o hudbě a měl tam reklamy na hypotéky, neznamená to nutně že by měl "klikač" menší zájem o hypotéky v momentě, kdy už na reklamu klikne. Jediné co to ovlivní je to, že menší počet lidí na tu reklamu klikne, protože jsou-li na stránkách o hudbě, asi je moc hypotéky co do počtu zajímat nebudou.

Takže na tom že si chce někdo "přezacílit" reklamu nevidím nic špatného. Jak jste říkal, jsou tu dva: majitel stránek a inzerent. Tak proč si protiřečíte a mluvíte jen o inzerentech?

niCe
Marek Prokop
Profil
NiCe, proč mluvím jen o inzerentech? Protože Why?! evidentně existuje a prostor pro zobrazování reklamy nabízí. Ten, kdo tu v tomto případě naopak chybí, je inzerent s relevantní nabídkou.

Jinak se hluboce mýlíte, když píšete, že je inzerentovi jedno, odkud návštěvník přišel. I když se jedná o stejnou reklamní sestavu a tentýž inzerát, bývají rozdíly v konverzním poměru podle referrera propastné. Google se to snaží kompenzovat cenami a docela dobře se mu to daří, ale i tak jsou v nákladech na konverzi několikanásobné rozdíly běžné.

A to samozřejmě nemluvím o brandové reklamě, jejíž správné umístění je obvykle ještě důležitější než efektivita prokliků.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0