Autor Zpráva
Hybrid
Profil *
Přemýšlel jsem nad několika modely... nevím, co by bylo nejlepší. Dříve jsem na tohle téma četl nějaký článek, ale už se mi ho bohužel nepodařilo najít.

Abych to uvedl:
Dostal jsem nabídku pracovat pro webdeveloperskou firmu, která by chtěla svoje služby rozšířit o správu PPC. Bohužel o PPC moc nevědí, a tak bych měl navrhnout i nějaký "platební model". Faktem je, že jsem zatím spravoval PPC pouze pro svoje weby a nebo pro "známé".

Vím, že klientům by se mohl účtovat nějaký paušál, procento z investované částky, cena za proklik, za zobrazení nebo za konverzi. Jiné možnosti už mě nenapadly.

- Z uvedených variant mi přijde jako extrablbost cena za zobrazení.

- Cena za konverzi by asi nemusela být vhodná pro "nás", když bychom nevyvíjeli i samotný web klienta.

- Cena za proklik je pěkná, ale myslím, že nemám dost zkušeností odhadnout předem orientační cenu, z které by se nabídnutá cena klientovi vypočítala. Spoléhat se na odhad pomocí nástroje adwords se mi nechce.

- Co ten paušál? Taky mi to nepřijde moc fér...

Jak to řešíte vy? A jak by se podlé vás z ceny nabídnuté klientovi měla počítat cena pro mě, jako pro správce konkrétní kampaně?

Za jakýkoli názor díky
Marek Prokop
Profil
Modelů je moc a IMHO se musí vždy přizpůsobovat cílům konkrétního projektu. Pokud pro tu firmu budete spravovat více různých kampaní jejich různých klientů, asi je nejlogičtější (a nejférovější) hodinová sazba.
Hybrid
Profil *
Díky

Ano, hodinová sazba je určitě fér. V mém případě ale bohužel není příliš použitelná :-(, protože bych práci prováděl externě.

Marku nemohl byste být trochu konkrétnější a prozradit nebo nastínit některé modely a to, za jakých podmínek bývají vhodné?

Už si s tím lámu hlavu delší dobu a začínám propadat depresím.

Díky za odpověd
Marek Prokop
Profil
hodinová sazba je určitě fér. V mém případě ale bohužel není příliš použitelná :-(, protože bych práci prováděl externě.

Klientům dost často účtujeme hodinovou sazbu podle našeho časového výkazu. Sice si nemohou ověřit, že jsme ty hodiny skutečně odpracovali, ale ono je to u dlouhodobější spolupráce v podstatě jedno. Klientovi se buď vyplácíme nebo ne, to je to, co ho skutečně zajímá. Kdybychom se mu nevypláceli, asi by spolupráci ukončil a bylo by mu přitom fuk, zda fixlujeme hodiny, jsme neschopní, nebo je pro něj daný trh příliš náročný.

Pokud je hodin za měsíc vždy přibližně stejně, je samozřejmě oboustranně jednodušší fixní měsíční paušál.

Marku nemohl byste být trochu konkrétnější...

To je námět na hodně dlouhý článek, který se už několik let chystám napsat ;-)

Já rád experimentuji s různými formami výkonové odměny a osobně jsem měl většinou nejvyšší příjmy z modelu fixní sazby za konverzi. Jednalo se ale o projekty, kde jsem měl vliv i na web a celkovou online obchodní strategii klienta.

Teď zrovna začínám nový projekt, u kterého je výkonová odměna trochu adrenalinová. Vychází se ze současného výkonu PPC kampaní, který se bere jako stav nula. Na optimalizaci mám několik měsíců a po nich se vezme poslední měsíc, spočítá se rozdíl absolutního zisku z kampaní oproti dnešnímu stavu a já bych měl dostat jeho šestinásobek (tj. v podstatě tolik, kolik klientovi vydělám/ušetřím za dalších šest měsíců). Může to být přes 100 tisíc, ale může to být také nula. To už je ale spíš sport než byznys :-)

Pokud se nejedná o konverzní web, lze jako výkonové kritérium použít nárůst vracejících se návštěvníků nebo něco podobného. Hodnocení za imprese, které také někde zmiňujete, by se teoreticky mohlo použít pro čistě brandovou reklamu, ale moc se mi to nelíbí a nikdy jsem to nepoužil. Je to ale menší nesmysl než procenta z celkového rozpočtu, která se, bohužel, používají zcela běžně (my je nepoužíváme vůbec).
Hybrid
Profil *
Vskutku zajímavý projekt :-). Za ten uvažovaný článek se velmi přimlouvám.

Procenta z celkového rozpočtu se Vám nezdají z jakého důvodu?

Že bych si řekl třeba o 30% z rozpočtu, vzal peníze a na PPC po založení kampaně už nesáhl a tak vydělal na neefektivní kampani?
Marek Prokop
Profil
Procenta z rozpočtu motivují správce kampaně k utracení co nejvíce peněz, což obvykle není v zájmu klienta.
Hybrid
Profil *
Díky za vyčerpávající odpovědi.

Ale ten článek by se stejně hodil :-)
Hybrid
Profil *
Ještě mě napadlo... co si myslíte o takové nabídce jedné nejmenované ppc agentury jedné nejmenované firmě?:

je to ve formátu
Počet kliků / cena kampaně / cena za klik

Kampaň na 3 měsíce:

1980 / 15600 / 7,88
2340 / 22600 / 9,66

Kampaň na 6 měsíců:
2700 / 15900 / 5,89
3960 / 29900 / 7,55
4680 / 42500 / 9,08

Kampaň na 12 měs.
3600 / 14200 / 3,94
5400 / 30600 / 5,67
7920 / 55200 / 6,97
9360 / 75700 / 8,09

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: