Autor Zpráva
MAB
Profil *
Zdravím, měl bych pár otázek:

Jestli jsem to dobře pochopil, adwords rozlišuje 4 ruzné typy konverzí.

- Odlišuje adwords tyto konverze i v nějakém výpisu nebo se vše skrýva pod jednou hodnoutou "míra konverze"? Musím pro ten případ použít vlastních (modifikovaných) přehledů?

- Měří adwords i transakce (jestli ano, kde se to nastavuje?)?

- Sklik konverze měří vždy k právě jedné kampani nebo existuje nějaká možnost měřit různé typy konverzí na jednom webu?
Marek Prokop
Profil
Odlišuje adwords tyto konverze i v nějakém výpisu...

Ano, jde je zahrnout do všech reportů, kde mají konverze smysl.

Měří adwords i transakce (jestli ano, kde se to nastavuje?)?

Ano. Pokud se měří konverze, měří se automaticky i transakce, takže to není potřeba nastavovat.

Poslední otázce nerozumím.
MAB
Profil *
Díky za odpovědi

Poslední otázce nerozumím.

Jestli to dobře chápu ( a je pravděpodobné, že ne), tak Sklik narozdíl od Adwords nerozlišuje 4 typy konverzí. A podle toho, co jsem se na skliku dočetl, tak je rozdíl také v tom, že když mam na nějaký web zacílenou PPC Adwords, tak do tohoto webu může na 4 různé stránky vložit 4 různé skripty, které rozdělují 4 různé typy konverzí. U skliku se pro měření konverzí používá pouze jeden typ skriptu a je to také limitováno v tom smyslu, že jedné kampani lze přiřadit pouze jeden měřící skript. Je to pravda?

Ještě bych si chtěl ujasnit pojem "transakce". Například mám web, kde je konverzní skript umístěn na stránce "Děkujeme za Váš nákup". Myslel jsem, že transakce říká něco v tom smyslu, že pokud jeden uživatel nakoupí (navštíví tuto stránku) třeba pětkrát, znamená to, že proběhla jedna konverze (přeměna návštěvníka na zákazníka) a 5 transakcí. Ale když jsem testoval v Adwords, zda můj konverzní skript funguje správně, při jediné mé návštěvě stránky "Děkujeme za Váš nákup" se mi započetli 3 transakce... V čem je problém?
Marek Prokop
Profil
Ano, v Skliku je jen jeden typ konverze.

Transakce chápete správně -- jedná se o jednotlivé akce, kdežto konverze se vztahují k návštěvníkům (unikátním v rámci určitého času, obvykle 30 dnů).

Problém, který popisujete, může mít víc příčin. Měření z principu není a ani nemůže být přesné. Smysl obvykle dávají až větší čísla a jen relativně (vývoj v čase, porovnání různých slov apod.), ne absolutně.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: