Autor Zpráva
alvita.felis
Profil *
Zdravím.

Jsem začátečník v e-marketingu, tak bych si ráda ujasnila, jaký je vztah mezi návštěvností webu a jeho případnými výdělky (pay per click, affiliate a.j.). Lineární? Různý?

Existuje nějaká hranice, pod níž se nemá cenu pokoušet se do něčeho takového zapojovat? Nebo záleží daleko spíše na kvalitě samotných stránek + prodávaného obsahu (v případě affiliates), nebo i loajalitě čtenářů (jedná-li se o jinak nevýdělečný projekt, který si takhle snaží pokrýt náklady).

Díky.
H13
Profil
já bych řekl, že velmi různý a podle mě zde věda nepomůže ... :-(

Člověk by řekl, že to nejdůležitější je obsah (pro vyhledávače a počet návštěvníků ano). Je však také nejdůležitější pro kliknutí na reklamu. Jednou jsem se pokusil o takovej test. Dvě stránky (jedna s kvalitním obsahem a jedna úplně s nesmyslama) a jak to dopadlo, na stránce s nesmyslama bylo více klikáno na reklamy... Možná proto, že návštěvníka na ty stránce mohla zaujmout maximálně ta reklama ... Předtím bych řekl, že kvalitní obsah a zobrazená reklama k tématu bude to pravé, co by po přečtení obsahu návštěvníka mělo zajímat ... Samozřejmě na tu stránku přicházelo kvůli obsahu míň návštěvníků... takže tady asi marketing ani statistiky či pravděpodobnost nepomůže :-)

Je to něco jako akciový trh, člověk si myslí, jaký složitý pravidla platí na burze. Jenže nejde o nic jiného, než že pár hráčů (hrozící infarkt po třicítce) sází a mají ještě míň informací než kdyby sázeli na fotbal. No a když příjde krize na americkým trhu nemovitosti, tak se ty ztracený miliardy zaplatí z bankovních poplatků zákazníků z východní evropy a jede se dál :-)

Podle mě znamená více loajálních čtenářů, míň klikání na reklamy (protože i když se reklamy obměňují, loajální čtenáři stránku znají a jejich podvědomí ví, jakou oblast (reklamu) má ignorovat)

Jinak asi nejlepší je prostě začít s google AdSense nebo podobnými reklamami (bez vstupních nákladů) a prostě zkoušet ... :-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0