Autor Zpráva
Pepik
Profil *
Dobry den,
potreboval bych zacilit svou reklamu v adwords na anglicky mluvici uzivatele. Jestli jsou prave v americe nebo v nemecku me prilis nezajima. pouze bych chtel cilit na jazyk bez ohledu na lokalitu. Jde to?
Pepik
Profil *
nebo spis - neni lepsi rozdelit kampane/sestavy podle jednotlivych lokalik i kdyz budou mit vpodstate stejna klicova slova i texty inzeratu?
ninja
Profil
Cilit kampan na nejaky specificky jazyk lze. Kouknete do nastaveni. Pokud nechcete pouzivat odlisne klicove fraze, texty reklam nebo ceny, neni duvod vytvaret vice stejnych kampani.
Marek Prokop
Profil
Teoreticky na jazyk bez ohledu na lokalitu cílit lze. V praxi ale cílení na uživatele mluvící jazykem, který v zemi jejich pobytu není zcela obvyklý, nemusí být tak jednoduché. Při cílení na jazyk v hledání rozhoduje jazyk uživatelského rozhraní Googlu a v obsahu jazykové preference nastavené v prohlížeči. U lidí v cizí zemi se ale obojí často neshoduje s jejich rodným jazykem.

Chce to trochu přemýšlet a hodně testovat.
Pepik
Profil *
Pokud nechcete pouzivat odlisne klicove fraze, texty reklam nebo ceny, neni duvod vytvaret vice stejnych kampani.
to prave predem nelze skoro nikdy uplne odhadnout

U lidí v cizí zemi se ale obojí často neshoduje s jejich rodným jazykem.

To je presne ono... Nemohl byste se podelit o zkusenost s nejakym konkretnim pripadem? :-)
Marek Prokop
Profil
Napadají mne tři modelové případy:

1) Někdo žije v cizí zemi dlouhodobě. V takovém případě umí tamní jazyk, hladá v Googlu s místním jazykovým rozhraním a v prohlížeči má preferovaný místní jazyk. I kdyby to tedy byl Angličan, Američan nebo Australan, kampaň cílená na angličtinu ho nezasáhne. Nemusí to ale být pravidlem -- znám Angličana, který i po 20 letech života v Honkongu používá vše anglicky (čínsky přitom umí výborně).

2) Někdo je v cizí zemi jen krátkodobě, třeba na dovolené, a připojuje se z kavárny či počítače v hotelu. Rozhraní Googlu i prohlížeč zřejmě budou nastaveny na místní jazyk. Pokud ho cizinec umí velmi špatně nebo vůbec, Google si možná přepne (na angličtinu je to mnohem snazší než na ostatní jazyky) a reklamu v hledání cílenou na angličtinu tedy uvidí. Nastavení prohlížeče ale skoro jistě měnit nebude (protože by ho stejně k ničemu nepotřeboval), takže reklamu v obsahu cílenou na angličtinu neuvidí.

3) Někdo je v cizí zemi krátkodobě a má s sebou vlastní laptop. Pak by mělo být vše OK a uvidí reklamu cílenou na svůj jazyk jak v hledání, tak v obsahu.

Speciální případ jsou lidé pracující ve své vlastní zemi pro větší zahraniční firmu. Ti mohou mít počítače (Google, prohlížeč) jednotně nastavené na příslušný cizí jazyk. V Británii i v USA sídlí takových zahraničních firem asi docela dost -- čínské, japonské atd.
Pepik
Profil *
zajimave. diky, budu o tom premyslet

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0