Autor Zpráva
Martin
Profil
Ahoj,

jsem nováčkem v google AdWords a proto bych se Vás chtěl zeptat, jak přesně postupovat. Přesněji mi jde o vytváření reklamních sestav a variant reklam. Mám v nabídce čtyři výrobky (regenerační koktejl, želatinu, kalcium, iontový nápoj) - doplňky stravy pro závodní zvířata. A rád bych cílil na závodníky cca 15 sportů.

Zatím mám pro každý výrobek jednu reklamní sestavu

Želatina
-----------------
výživa kloubů u psů
želatina...

a v něm jednu variantu reklamy

Želatina pro psy
Nezapomeňte na výživu kloubů a
chrupavek svého psa!

Kalcium
------------
výživa kostí u psů...

a v něm jednu variantu reklamy

Kalcium pro psy
Podpořte zdraví vývoj kostí
svého psa!

Rád bych ale rád bych, aby se například při zadání slova "sport 1", "sport 2", "sport 3"... "sport X".
Zobrazilo
Děláte sport X?
Nezapomeňte na výživu kloubů a
chrupavek svého psa!

nebo

Děláte sport X?
Nezapomeňte na zdraví vývoj kostí
svého psa.

Mám teď nyní vytvořit X variant reklam u všech reklamních sestav (kalcium, želatina...) a doplnit klíčová slova "sport 1", "sport 2", "sport 3"... "sport X"? Pak by byla stejná klíčová slova u všech reklamních sestav a soutěžila by mezi sebou.

Nebo mám vytvořit X reklamních sestav "sport 1", "sport 2", "sport 3"... "sport X"
a do každé dát klíčové slovo "sport 1", "sport 2", "sport 3"... "sport X"? a doplnit o čtyři varianty reklam?

Děláte sport X?
Nezapomeňte na výživu kloubů a
chrupavek svého psa!

Děláte sport X?
Nezapomeňte na zdraví vývoj kostí
svého psa.

Snad jsem se do toho moc nezamotal. Díky moc
Marek Prokop
Profil
Na podrobnou příručku tady není prostor, takže jen pár nejdůležitějších tipů v rychlosti:

1) Oddělte kampaně pro vyhledávání a obsahovou síť a zcela odděleně o nich i přemýšlejte. Jsou to naprosto odlišné typy reklam.

2) Ve vyhledávání musíte v prvé řadě pokrýt primární slova pojmenovávající zboží, tedy želatina pro psy, kalcium pro psy atd.

3) V druhé řadě můžete ve vyhledávání cílit na obecnější fráze, které už v sestavách zřejmě máte (výživa kostí psi apod.).

4) Ve vyhledávání počítejte s hodně dlouhým ocasem (variabilitou dotazů), takže do reklamních sestav dejte co nejvíc variant frází na stejné úzké téma.

5) Vyhledávání nefunguje kontextově, takže cílit v něm na psí sporty nejspíš nemá vůbec smysl. To se ale naopak hodí do obsahové sítě.
Martin
Profil
Marek Prokop
Děkuji za užitečné poznámky. Zatím jsem měl kampaně pro vyhledávání a obsahovou síť spojené.

V nápovědě AdWords jsem si přečetl, že klíčová slova by si neměla konkurovat. Což je pro mě také cenná informace.

Není mi úplně jasné, jakým systémem vytvářet sestavy. Je rozumné například takováto reklamní sestava? Nebo by bylo vhodné roztrhnout jí na trénink a závody? Pro každý sport vytvořit obdobnou sestavu? Děkuji.

název sestavy Sport 1

klíčová slova
závody sport1
trénink sport1

varianty reklam
Želatina pro psy
Závodíte v sport 1? Nezapomeňte na výživu kloubů u psů.

Želatina pro psy
Trénujete sport 1? Nezapomeňte na výživu kloubů u psů.
ninja
Profil
Martin: jak rozdelit kampane je vzdy otazka. Pokud mate odlisne klicove fraze i texty reklam, oddelte je. Ale v tomto konkretnim pripade si myslim, ze kdo trenuje i zavodi a proto bych to nechal spojene, pricemz do reklamniho textu vlozil obe slova: "Závodíte a trénujete sport 1?"

Nevim jestli je vam to znamo, ale pokud mate vice sportu (sport 1, sport 2, atd.) oddelene v ruznych sestavach s prakticky totoznym seznam klicovych slov a reklamnich textu, mozna ocenite funkci {KeyWord}.
Marek Prokop
Profil
[#3] Pokud se jedná o sestavu pro obsahovou síť, klidně bych nechal závody i tréning pohromadě. Do kampaně pro hledání bych tuto sestavu nedával vůbec jako nedostatečně relevantní.

V nápovědě AdWords jsem si přečetl, že klíčová slova by si neměla konkurovat.

To ovšem není tak úplně pravda. V případě hledání je zcela běžné (a často nutné), že se napříč sestavami překrývají fráze různé míry konkrétnosti, např. "dovolená" v obecnější sestavě a "dovolená chorvatsko" v konkrétnější sestavě. Jednoznačné přiřazení lze v takovém případě vynutit vylučovacími slovy, ale většinou to není nutné (v AdWords; v Skliku naopak většinou je). I v té samé sestavě se mohou fráze překrývat libovolně a ničemu to nevadí.
Martin
Profil
ninja
O funkci {KeyWord} jsem neměl ani tušení. Díky

Vytvořil jsem tedy dvě kampaně, jednu pro obsahovou síť a druhou pro vyhledávání. Obě mají stejné reklamní sestavy a stejná klíčová slova. U obsahové sítě jsem nastavil "Relevantní stránky v rámci celé sítě".

U želatiny mám klíčová slova
arthrosa pes
arthrosa psi
arthrosa psů
...
kloubní výživa pes
kloubní výživa psů
kloubní výživa psi

Bylo by vhodnější obsahovou síť nastavit pouze na "Relevantní stránky pouze v umístěních, na která cílím", vybrat tématicky zaměřené weby a změnit klíčová slova jen na

arthrosa
kloubní výživa?

Díky.
Marek Prokop
Profil
[#6] V otázce kampaní pro obsah a vyhledávání jsme se zřejmě pochopili správně a je dobře, že jste rozdělil. Pro začátek ponechte cílení obsahové kampaně na "Relevantní stránky v rámci celé sítě". Umístění můžete přidat později, až budete mít k dispozici data o kvalitě jednotlivých webů (konverzní poměry, ceny apod.).

V otázce strukturování sestav a použití klíčových slov jsme se ale asi naopak nepochopili, takže to zkusím ještě jednou.

1) Začněte tím, že určíte to nejpřesnější pojmenování svého výrobku, například želatina pro psy. To je pro Vás absolutně nejcennější klíčové slovo a je tedy potřeba pro něj vytvořit samostatnou sestavu. Zároveň do ní přidejte co nejvíc variant, ovšem stále pojmenovávajících přesně totéž, tedy např.:

želatina pro psy
"želatina pro psy"
[želatina pro psy]
želatina pes
želatina psi
psí želatina
želatinové přípravky psi
atd.

2) Nyní si představte jednak obecnější a jednak konkrétnější pojmenování. Obecnější budou např. kloubní výživa psů, výživa psů, želatina. Konkrétnější budou nejspíš želatina pro psy určité značky. Říká se tomu vertikální analýza klíčových slov a pro každý prvek této vertikály byste měl mít opět samostatnou sestavu.

Počítejte s tím, že obchodní hodnota obecnějších slov je obvykle nižší než hodnota slov konkrétnějších, zatímco s hledaností je to zpravidla opačně.

3) Nakonec si udělejte tzv. horizontální (či laterální) analýzu klíčových slov zahrnující slova a fráze, které sice Váš produkt nepojmenovávají, mají s ním ale něco společného. Typickým příkladem takového laterálního slova z Vašeho seznamu výše je arthrosa psů.

Tato laterální slova použijte jen v sestavách pro kontextovou reklamu v obsahové síti. Pro vyhledávání se v drtivé většině případů nehodí. To je to, čím jsem myslel svou větu "Vyhledávání nefunguje kontextově" v příspěvku č. [2].

Už si rozumíme?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0