Autor Zpráva
Karlík
Profil *
Dobry den,
prosim Vas o radu.. Vite prosim nekdo, jaka byva cílová míra konverze cesty ( zakoupeni zbozi na shopu ) u eshopu? Mame 45,41% cílová míra konverze cesty
coz mi pripada strasne malo..

Diky za pomoc
ninja
Profil
Co přesně míníte "cílovou mírou konverzí cesty"? A v jakém nástroji?

Pokud máte konverzní poměr (teda procento návštevníků, kteří dokončí objednávku) přes 45%, nezbývá než gratulovat. Průměr eshopů býva 1-4%.
Karlík
Profil *
Dobry vecer,
je to v Google Analytics - Sekce - Cíle - Vizualizace cesty - Cílová cesta ..

A tam je treba dnes, ze objednal zbozi zkouselo 10 lidi a 5 dokoncilo objednavku tudiz dnes 5 návštěvníci skončili | 50,00% cílová míra konverze cesty.. Vesmes je to tak kazdy den stejne, jem me se zda polovina nedokoncenych objednavek hodne.. v tehle vecech jsem laik, proto se tady mozna tak "trapne" ptam..

pochopil jste to dobre uz pred tim, co jsem myslel?, 1-4 % ?

Diky moc
tiso
Profil
ninja: - myslím že je tým myslené % ľudí, ktorý dokončia začatý nákup (majú niečo v košíku -> odoslanie objednávky).
Karlík
Profil *
Jasne, v tom pripade si rozumime :-)

Takze tech 50% je slusne cislo?
Marek Prokop
Profil
Karlíku, když nevíme, z čeho se ta cesta (normálně se tomu říká konverzní trychtýř) u vás skládá, nemůžeme odhadnout, je-li 50 % slušné číslo. Jaké kroky tam máte, záleží přeci jen na Vás. Navíc je objednávkový proces v každém e-shopu jiný a různé mohou být i důvody, proč ho uživatelé nedokončí.
Karlík
Profil *
Jiste, to chapu, ale kazdemu, kdo nejaky eshop ma jde o to, aby objednavka byla co nejjednoduzsi pro zakaznika a dokoncil ji..


Strucny popis "trychtyre" ktery ted tady vidim :

Údaje - 11
pak 11 - 5
6 (55%)
postoupeno na Objednávka
Objednávka
6
54,55% cílová míra konverze cesty

staci takhle?
Marek Prokop
Profil
A počáteční krok trychtýře je co? Přihození do košíku? Vstup do košíku? Detail produktu? Seznam produktů? ...? Pokud těch cca. 50 % znamená i cca. 50 % opuštěných košíků, pak je to vcelku normální číslo. Jestli je dobré, záleží na tom, proč lidé do košíku přihazují, ale nenakupují. Někdy je to proto, že se třeba až později dozvědí cenu dopravy. Nebo se naopak něco důležitého nedozvědí. Někdy si chtějí objednat až jindy, ale košík jim po zavření stránek zmizí. Atd.

Nejlepší by bylo, kdybyste odkázal na konkrétní e-shop, o který se jedná.
Karlík
Profil *
Diky moc za Vasi ochotu, jedna se o stranky www.parfe.cz

Obchod je spusten rok, ale zatim nebyl nijak marketingove podporen, coz se chystam v brzke dobe podporit.. Jen nevim, ktere z vsech moznych reklam vyuzit.. Etarget, sklik, adwords uz jsme pouzivali a znovu zase zacneme.. Dival jsem se do Vasich referenci, kdyby jste mel cas a chut se podilet na "zviditelneni" toho obchodu, byl bych rad..
ninja
Profil
Karlík: Lidé často přidávají věci do košíku, ale nakonec je nekoupí. Toho si můžete všimnout i v reálných obchodech, jak je těsně před pokladnou odloženo různé zboží. Na internetu se to děje ještě výrazněji, košík eshopu často lidé používají po "zapamatování" produktu.

Ve vašem konrétním případě bych se zamyslel nad rozdělením objednávky do více kroků a zjednodušení informací o zákazníkovi. Na první pohled je tam příliš vstupním polí, navíc označených hvězdičkou. Proč musím 2x vyplňovat stejné jméno? Proč potřebujete email i telefon? Opravduvětšina zákazníků nakupuje opakovaně a je ráda za registraci, že máte přihláší pro již existující uživatele na prvním místě?

V současné době může snižovat konverzní poměr i červené upozornění, že neexpedujete.
Marek Prokop
Profil
Celkově na mne obchod i nákupní proces působí docela přehledně, ale pár problémů, které by mohly zvyšovat podíl opuštěných košíků, tam je. Určitě doporučuji otestovat košík a objednávku Website Optimizerem. Pokud s tím potřebujete pomoci, kontaktujte mne na mprokop@prokopsw.cz.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

 

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: