Autor Zpráva
Maxík
Profil *
Zdravím,
Chtěl bych si nechat poradit knihu.
Jsem programátor PHP na pokročilé úrovni (freelance, pár komerčních aplikací úž mám za sebou..) (OOP samozřejmost).
Protože jsem stále student, snažím se rozvíjet i mé programátorské schopnosti.

V tuto chvíli používám pro své aplikace MySQL(i), ovšem používám prakticky jen příkazy SELECT, INSERT, UPDATE a DELETE (ostatních základních příkazů jen vyjímečně).
Zakoupil jsem si od CPressu knihu Mistrovství v MySQL, ovšem ještě jsem se k jejímu přečtení nedostal.

Nyní jsem po přečtení diskuse na rootu o databázích přemýšlel, že by nebylo zas tolik špatné si nejdříve přečíst obecnou knihu o SQL databázích a až poté se doučit konkrétní "odnože" (MySQL (později třeba Oracle, PostgreSQL..)). Tzn nejdřív bych si chtěl koupit a přečíst knihu která od základů až do co nejvíce pokročilého stupně popisuje standatdní SQL, nějaké ty OOP SQL nebo co (netuším zatíím o co jde, jak jsem řekl jsem v tuto chvíli omezen pouze na uplný základ) a teprve až pak se učit nějaký odvar MySQL který se od SQL asi bude spíše vzdalovat a vařit z něj.

Můžete mi doporučit nějakou knihu o SQL? Nějakou co mi co nejlépe dokáže vysvětlit od základů (pravidla standardů syntaxe..) až po prokročilé kapitoly (nějaká SQL analytika či co) a využití v praxi.
Nejlépe nějakou se kterou máte dobré zkušenosti :-)

Díky za každou radu :-)
Maxík
Profil *
Nikdo vážně nemůže doporučit žádnou vhodnou knihu? :-(
Alphard
Profil
Maxík:
Vaše požadavky jsou zřejmě příliš rozsáhlé na jednu knihu. Mistrovství v MySQL mám přečtené a nevidím důvod, proč byste ho měl odkládat. Není třeba číst ho od začátku do konce, podívejte se na to, co vás zajímá. Že se týká konkrétně MySQL určitě není překážka.
Analýza by mohla být např. v http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/databaze/mistrovstvi-databaze-profesionalni-pruvodce-tvorbou-efektivnich-databazi/, sám bohužel přečteno nemám, je to spíše ukázka obecných knih o databázích.