Autor Zpráva
thomat
Profil
Zdravím všechny,

předem upozorňuji že nejsem žádný nováček nebo jsem nepřišel poprvé na internet ze statku.

Hledám knížku o HTML a CSS. Vím že na internetu toho je hafo, ale chci poradit od někoho zkušenějšího. O HTML něco málo vím a o CSS taky. Hledám knížku která je dobře vysvětlená a je novější (ne zastaralá), prostě aby tam byly věci které se používají stále.

Předem děkuji. :)


Popřípadě nějaké stránky na internetu. Raději bych ale tu knihu.
jefitto44
Profil
Jednu som čítal, bola vtedy čiastočne preložená. Volala sa nečakane:

HTML5

ohľadom CSS bývali dobré knihy od Erica Meyera, či píše aj teraz niečo k trojke, netuším. Otázne je tiež to, či chceš čítať v čestine, alebo angličtine
Hitman
Profil
Já jsem začínal s HTML, CSS a javascript od Jana Stejskala, zbytek chce praxi..
lionel messi
Profil
Asi najlepším českým internetovým zdrojom, z kt. sa učilo veľa tunajších diskutujúcich HTML a CSS je jakpsatweb.cz. Nepovedal by som, že je vyložene zastaralý, stále má rozhodne čo ponúknuť, ale HTML5 a CSS3 sa venuje v podstate len okrajovo. Slušný internetový návod v angličtine je w3schools.com, je však aktuálny, dotýka sa aj HTML5 a CSS3, myslím, že v slušnej miere.

Čo sa týka kníh, nemám až taký veľký prehľad, podstatné je aj to, či uprednostňuješ češtinu alebo zvládaš aj angličtinu, ako už podotkol jefitto44. Čo sa týka CSS, viem, že medzi top kapacity patrí zmienený E. Meyer, jeho minimálne niektoré knihy majú aj nové vydania zahŕňajúce CSS3. Napríklad CSS Pocket Reference od Meyera je v angličtine, ale podľa mňa je to slušný stručný a pritom dosť podrobný návod obsahujúci snáď všetky nové vlastnosti (v linku máš možnosť stiahnutia e-booku v PDF).

Ak by ťa náhodou zaujímali ďalšie knihy o HTML a CSS v angličtine, celkom fajn mi ešte prídu:
The book of CSS3
HTML5 and CSS3
Beginning CSS3 — obzvlášť podrobná, rozhodne stojí za prečítanie, ale ide od úplných začiatkov, asi budeš preskakovať :-)
Beginning HTML5 and CSS3