Autor Zpráva
hrochja
Profil *
Dobrý den

V programování jsem víceméně nováček. Znám základy html. Chci si založit takový menší web o tom, co mě zajímá. Takže v podstatě princip článků a obrázků. Mělo by to sloužit i jako menší zpravodaj a určitě bych tam chtěl hodit nějakou reklamu, aby si to vydělalo aspoň na hosting. Zkoušel jsem wordpress, ale více mě láká vidina vlastního webu. Chci, aby to bylo jednoduché, funkční a rychlé.
Neznám trendy v programovacích jazycích a tak, takže jaký byste mi doporučili jazyk, literaturu nebo návody na internetu, hosting, popřípadě nějaké tipy.

Děkuji za odpověď

Jarek
Alphard
Profil
hrochja:
Chci si založit takový menší web o tom, co mě zajímá.
Chci, aby to bylo jednoduché, funkční a rychlé.
Položte si otázku, jestli chcete udržovat web, nebo tvořit obsah. Tyto vaše požadavky mluví pro využití existujícího systému jako např. WordPress (apod. když vám nevyhovuje), nebo přímo založit si blog u některé služby.

Vlastní řešení (když znáte jen základy html) nebude nikdy jednoduché, rychlé a zřejmě dlouho ne funkční. Pokud přesto chcete sám programovat, vzhledem k dostupnosti materiálů, hostingů a rychlé křivce učení doporučuji kombinaci PHP + MySQL. Alternativy jsou vypsané třeba zde Jak vytvořit hru.

Kdybyste se rozhodl pro PHP, můžete začít tady Vítejte.
hrochja
Profil *
Pokud uvedu příklad, tak něco takového: Příklad 1 Příklad 2. Takže pokud plánuju přídavat články, příspěvky, chci, aby ostatní mohli komentovat a tak, je lepší wordpress? A dá se na wordpress nahodit vlastní desing? celá kostra, od začátku po konec (kromě teda toho redakcniho systemu, atd..)
rafej
Profil
hrochja
Ano, na Wordpress lze udělat vlastní design. Pomocí pluginů a widgetů lze přidávat i další funkce.

Raději bych ti ale doporučila CMS Joomla (minimálně verzi 3). Podle mého názoru by mohl být pro tebe výhodnější, protože je zde snadnější práce s vytvářením vlastní šablony a lze vypnout nepotřebné součásti systému - pluginy, moduly.