Autor Zpráva
janbarasek
Profil
Ahoj,
v poslední době se mi stává, že dám vypnout počítač, a obrazovka s nápisem "Vypínání..." je zobrazena velice dlouho. Občas se mi stává i to, že počítač večer vypnu, druhý den přijdu k počítači a tato obrazovka tam svítí stále (mám netbook), takže to je dosti nevhodné, když to zbytečně plýtvá baterií.

Pomůže akorát trvrdé vypnutí, podržením spouštěcího tlačítka po dobu 7 vteřin.
Moje konfigurace: Win XP, Asus Eee PC.

Zkoušel jsem počítač project antivirovým programem a programem Ccleaner na hledání chyb. Obadva testy dopadli úspěšně, ale problém přetrvává.

Moje otázka tedy zní: Co může být za příčinu, že se tento děj neustále opakuje, a jak ho odstranit?

Děkuji ;)
TomasJ
Profil
1. Jak dlouho problém trvá? Od počátku asi ne co?
2. Údajně je nyní nejlepší MSE (Microsoft Security Essentials) antivirový program - název mluví za vše, antivirák je pro domácí použití free.

Dnes (včera) jsem se o tom bavil s člověkem, který je přes IT, sdělil mi, že mu zrovna tento problém PC dělal. Mělo by to vyřešit nainstalování jiného Service Packu (pravděpodobně nejnovějšího). Pokud je nejnovější, obrátit se na českou podporu Microsoftu, která sdělí kroky k odstranění vady. Z nějakého důvodu by tomu mohla vadit i webkamera - nevím proč, ale jemu to prý blokovala právě webka, u které měl staré ovladače a měl špatné záplaty pro Win XP. Víc toho o tomhle případě nevím.
janbarasek
Profil
TomasJ:
1. Jak dlouho problém trvá? Od počátku asi ne co?
Tak 5 dní, víc ne

Z nějakého důvodu by tomu mohla vadit i webkamera
Webkamera byla instalována už při zakoupení počítače (je zabudovaná v obrazovce netbooku).

nainstalování jiného Service Packu
Zkusím to.

Údajně je nyní nejlepší MSE (Microsoft Security Essentials)
SKusím si ho stáhnout.


Děkuji za vše, napíšu jak to dopadlo.
janbarasek
Profil
Chtěl jsem si nainstalovat ten již zmiňovaný antivirový program, ale při odinstalaci původního se zobrazila tato hláška:


Nešlo to smazat ani násilim rovnou ze systému. A víc antivirů mít nemůžu, když jsem to v minulosti zkoušel, tak to pěkně zasvinilo počítač, až jsem musel přikročit k nejhoršímu => Formát disku.

Jak mám tento antivir účině odstranit? Zkoušel jsem programy jako Ccleaner a další, nepomáhá :(
TomasJ
Profil
janbarasek:
Zkuste přepnout PC do nouzového režimu a pak odstranit. AVG je vůbec nejhorší antivirový program, s ním jsem měl přes 2500 virů a PC se najednou stal červeným, kde všude, za každým textem bylo slovo alert (včetně času v liště, ICQ klientu, u tlačítka Start též přidružený text alert), prostě všude.

No zpět k tématu, odinstalace toho AVG by opravdu měla jít v nouzovém režimu a instalace nového antiviráku již normálně ve Win.
Kdyby nouzový režim nepomohl, mohl by to jít vyřešit opětovnou instalací AVG a následnou odinstalací.
Yur4Y
Profil
AVG sa dá odinštalovať pomocou AVG Removera, http://www.avg.com/sk-en/download-tools
janbarasek
Profil
Yur4Y:
AVG sa dá odinštalovať pomocou AVG Removera, http://www.avg.com/sk-en/download-tools
Stáhnul jsem, otevřelo mi to program typu CMD, a dopadlo to takto:

Pak se to seklo, použil jsem klávesovou zkratku CTRL + ALT + DELETE; nepomohlo nic, tak jsem to natvrdo restartoval. AVG zde stále úspěšně běží a odinstalovat nelze (stejná hláška jako předtím, již jsem screen zveřejňoval v příspěvku č. 4).

Navíc se mi v počítači zobrazil zajímavý úkaz (po restartu):

Po nainstalování to napsalo, že to neumí rozpoznat a zavřelo se to. Opravdu zajímavé.
Asi po minutě to ještě doplnila tato hláška:



Asi je to pravda, že člověk každou opravenou chybou vytvoří 2 další mnohem závažnější.
Máte stále někdo nějaké nápady? Nebo mám přestoupit ke kompletní záloze dat, formátu disku a opětovné instalaci?

Akorát nevím jak to na netbooku udělám, když nemá CD mechaniku :D


-------------------------- Doplněno ----------------------------
Pravděpodobně se mi to podařilo, informujíc o tom tato hláška:


Sice mě to lehce uklidnilo, ale toto přidalo mím obavám nový rozměr:

TomasJ
Profil
Máte-li verzi Home, je zdarma, máte-li legální systém, aktualizujte a nemusíte se bát ničeho.

Možná by bylo dobré otestovat PC po instalaci programu. PC se narychlo projede a hned je lepší pocit.
Jste si jist, že všechny součásti AVG jsou pryč?
Ještě dotaz. Jaký máte grafický ovladač (výrobce)?
janbarasek
Profil
TomasJ:
Máte-li verzi Home, je zdarma, máte-li legální systém, aktualizujte a nemusíte se bát ničeho.
Byl tam již s zakoupením počítače

Možná by bylo dobré otestovat PC po instalaci programu. PC se narychlo projede a hned je lepší pocit.
To jsem dělal, trvalo to 4 hodiny, mám hodně dat. Programuji.

Jste si jist, že všechny součásti AVG jsou pryč?
Jistý si být nemůžu nikdy s ničim, ale pravděpodobně tam nejsou. Hledal jsem, nenašel jsem.

Ještě dotaz. Jaký máte grafický ovladač (výrobce)?
Jestli vám pomůže tento obrázek:



Ještě dodatky...
Zobrazila se mi pak následně zelená lišta, jak je na vašem obrázku.
Antivir našel 2 podezřelé programy, které jsou již pryč. Nicméně to můj problém s vypínámím počítače neřeší. Stále ho musím vypínat nestandartním způsobem, což se prý stupňuje až k úplnému odstavení stroje z provozu.


Ještě mám dotaz, fotky a videa přenáším přes standartní SD kartu (2 GB), vkládám jí do čtečky karet. V minulosti to normálně fungovalo, nyní se to tváří, jako kdyby tam ta karta vůbec nebyla. Po restartu počítače se tam ukázala ikonka, tak jsem si rychle okopíroval materiál, ale to je vše, opět zmizela. Nevíte někdo co toto může způsobovat? V jiných počítačích a v kameře karta funguje bez obtíží.
Zkoušel jsem alternativní USB připojení přímo do kamery, a také se to nevydařilo.
TomasJ
Profil
janbarasek:
Něco jsem vygooglil, třeba je to stejný problém:
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=916&t=1033237
http://support.microsoft.com/kb/831431/cs
http://jnp.zive.cz/nelze-vypnout-pc
http://extrahardware.cnews.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=6723
* http://forum.zive.cz/viewtopic.php?p=4233062#p4233062

* = Zkuste přepnout PC (notebook) do nouzového režimu a vypínat tam.
janbarasek
Profil
děkuji, nepomohlo :(

V pondělí za někým zajdu a poptám se, nerad bych přišel o počítač.
Udělal jsem spousty testů, a dopadlo to celkem dobře, pár chyb se našlo, ale jsou již opravené.
Nicméně můj problém přetrvává.

Jestli nechcete, už nemusíte odpovídat.
TomasJ
Profil
Skouknul jste ty odkazy, které jsem přidal? Na žádné stránce se neřešil Váš problém?
Na jednom fóru z těch mnou poslaných, řešili, že to muže být nějakým registrem, který brání vypnutí PC. Mně třeba hodně opožďovala aplikace pro bluetooth přechod PC do úsporného režimu a to tak, že třeba i celý tento proces trval 10 minut. Pak jsem updatoval vše co šlo (SP, .NET, prostě vše), pročistil PC, defragmentoval a problém už nebyl. Tohle Vám ale asi nepomůže. Zkuste se obrátit asi na tu podporu Microsoftu online.
janbarasek
Profil
TomasJ:
Zkuste se obrátit asi na tu podporu Microsoftu online.
Zkoušel jsem, chtělo to po mě, abych někam zavolal. Platit jim za to nebudu. To to můžu rovnou poslat na reklamaci, která je zadarmo, ale přijdu o všechno a zformátujou mi kompletně disk.
TomasJ
Profil
janbarasek:
https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?&gprid=1173&&st=1&wfxredirect=1&sd=gn
Když nenajdete podporu online, zkuste si vygooglit nějaký web, kde se odborně věnují přímo Windowsům, víc mě nenapadá...
janbarasek
Profil
TomasJ:
https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?&gprid=1173&&st=1&wfxredirect=1&sd=gn
Tam jsem přesně byl, pořád mi to háže hlášku:

U tohoto produktu nemusejí být online dostupné všechny typy podpory.
Potřebujete-li podporu, můžete vybírat z těchto možností:
Obraťte se na nás telefonicky na čísle 841 300 300 nebo 261 197 665.
V případě, že budete vyzváni k zadání identifikačního čísla produktu nebo vám bude nabídnuta podpora na základě smlouvy, zjistíte potřebné informace po kliknutí na tlačítko Zpět.
TomasJ
Profil
janbarasek:
Zkuste vpravo odkaz Přihlásit - na 101% bude nutná registrace.
janbarasek
Profil
děkuji, už jsem si poradil sám bez nich. Udělal jsem defragmentaci disku a další věci. Včera se mi počítač vypnul asi po 30 vteřinách. Snad se mu to vydaří i dnes :D
TomasJ
Profil
Takže pomohlo něco z té [#12]? To jsem rád :)
janbarasek
Profil
TomasJ:
Takže pomohlo něco z té [#12]? To jsem rád :)
Pravděpodobně ano, byla tam poškozená nějaká tabulka v registrech. Defragmentace s kombinací Ccleaneru tento problém vyřešili.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zvažte, zda se neobrátit na specializované fórum, toto se zabývá především webovou problematikou.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0