Autor Zpráva
had
Profil *
ahoj,

vyndal jsem starou mechaniku, protože když jsem z ní chtěl načítat CD, tak mi to napsalo že nebezpečné vyjmutí zařízení.
sehnal jsem proto jinou, starou vyndal, zapojil tu novou a při startu PC mi to 2x pípá a píše:
secondary hard disk drive 0 not found. Alert! Cower was previously removed.

v nastavení biosu to je nastavený takhle:
hard drive mechanical .... unknown device
a nejde to změnit. windowsy ji nenačtou. poraďte mi prosím. Díky
Gekon
Profil
Dej tam detection - AUTO
had
Profil *
to když chci změnit, tak mi napíše do novýho okna auto, ale změnit to nejde...
Joker
Profil
Mechanika je předpokládám IDE?
Tj. konektory na zadní straně vypadají nějak takhle:
[....] ::I [::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::] [oooo]

No, asi bude lepší obrázek :-)

Důležitá je ta část s šesti drátky (piny), ze kterých jsou dva propojené takovým plastovým šmejdem ("jumper") a nad nimi jsou značky: "CS", "SL" a "MA". To znamená "Cable select", "Slave", "Master". Je potřeba se podívat, na jakých pinech je ten jumper nasazený a které volbě to odpovídá.
Na jednom kabelu může být připojená jedna master mechanika, nebo jedna master a jedna slave. Jinak to nemusí fungovat.

Pokud je na tom kabelu jen jedna mechanika, zkontroloval bych, jestli je master. Pokud jsou tam dvě, zkontroloval bych, jestli je jedna master a jedna slave.
Joker
Profil
Jo a ohledně té hlášky "Cover was previously removed", to je detekce otevření case. Hledal bych v manuálu k BIOSu "Chassis intrusion prevention", kde bude napsáno, jak se toho zbavit anebo jak to zresetovat.
Gekon
Profil
Joker
..."Hledal bych v manuálu k BIOSu"...
Viděl bych to na bočnici, bude to v levém spodním rohu. Stačí zmáčknout onen knoflík, který se aktivuje otevřením bočnice a je to. Tak to aspoň funguje u všech Thermaltake kejsů.
Renáta
Profil *
Zkusíte mi někdo pomoct?
na obrazovce po zapnutí PC se objeví:

Alert! Cover was previously remond.

Systém Windows se zastavil.