« 1 2
Autor Zpráva
Petr Tichý
Profil
Nečetl jsem předchozí příspěvky, ale Linux pro BFU nemůžu doporučit. Né proto, že bych neměl Linux rád, ale z vlastních zkušeností.

(1) V linuxu něco nastavit je často noční můrou: hledání na fóru a nakonec ruční přepisování config souborů. Výjimkou není ani nejpopulárnější Ubuntu. Malou výjimkou je možná Mandriva (2007), která ve svém robustním kontrolním panelu postoupila o kruček dopředu.

(2) Mám Athlon 1700+, 512RAM a Linux (Ubuntu, Mandriva a další) mi jdou značně pomaleji než XP. KDE je na tom opravdu špatně. Načtení okna - sekundy apod. Gnome o něco lépe.

(3) KDE je podle mého názoru strašně obsáhlé a složité. Gnome lepší ale málo nastavitelné. Kompromis neexistuje.

(4) Linux fonty na webu nevypadají vůbec pěkně. Webové stránky co se mi na woknech líbí jsou na linuxu úplně o něčem jiném. (horší)

Pro BFU je linux zbytečná překážka. Pro programátora se to zrcadlově převrací.
Mastodont
Profil
S tím se dá souhlasit. Já jsem spíš programátor :-)
Aleš Janda
Profil
Souhlas s Petrem Tichým. Linux je pro dobrý člověka, který Linux chce. Který je nejen uživatelem, ale i správcem a dokáže ten systém naplno využít. K tomu, aby člověk používal Linux a tím se dobrovolně izoloval od okolí, musí k tomu sám dospět. Musí vědět proč má zrovna Linux a jaké jsou jeho možnosti, výhody i odlišnosti.

Pokud je to nějaká BFU, všechny možnosti Linuxu stejně ani zdaleka nevyužije (jen ty, na které je zvyklá z Windows a náhodou fungují i na Linuxu), takže výhoda veškeré žádná. Pokročilejší možnosti asi nevyužije vůbec.

Možná že jí to ze začátku bude připadal "kůl", že má tak pěkný (a jiný) systém, ale nejdříve do měsíce ji to začne dost prudit - proč si nemůže zahrát tu hru, na kterou ji poslala odkaz kamarádka? Proč nefungují veškeré návody na ovládání čehokoli? Proč když je někde napsané "klikněte sem a sem", ona to musí udělat vždy diametrálně odlišně? Proč má jiný systém než ostatní?