Autor Zpráva
Lolec
Profil *
Da se nejak zjistit heslo do Biosu? mam AMI

THX
Joker
Asi nejjednodušší bude resetovat BIOS.
Lolec
Profil *
sem noob to souvisi s cim? co bych musel udelat?
Miloš
Lolec
sem noob to souvisi s cim?
Používej, prosím, ve svých příspěvcích normální větnou stavbu (interpunkce a pod.) a pokud můžeš, nepis cesky bez carek a hacku, nýbrž směle používej diakritiku.
O co snáze by se výše uvedený shluk slov chápal, kdybys ho formuloval třeba takto:
Jak se resetuje BIOS? (Jsem začátečník a o tomto jsem dosud neslyšel.)
Zkus pochopit, že čím lépe budeš svoje dotazy formulovat, tím spíš ti někdo poradí.

A pokud jde o reset BIOSu, je třeba:
1) Otevřít (rozšroubovat) skříň počítače (není-li, jako ten můj, pořád otevřený), aby ses dostal k základní desce.
2) Na základní desce je mnoho pinů („trčících drátků“), z nichž jsou některé spojeny jumpery (umělohmotnými můstky s kovovým [a tedy vodivým] vnitřkem). BIOS se resetuje spojením konkrétních dvou pinů. Které to jsou, to zjistíš z manuálu k základní desce. Bývá to tam nazýváno reset CMOS, případně clear CMOS.

Pokud ale ty papíry k základní desce nemáš, nedoporučuju experimentovat.
Miloš
A ještě bych rád dodal, že tímto resetem smažeš nejen heslo, ale i všechna uživatelská nastavení, která se liší od výchozích (továrních), jako je například deaktivace integrované zvukovky, přetaktování a podobně.
Railbot
Není jednodušší CMOSku na chvíli vyndat?
Miloš
Railbot
Není jednodušší CMOSku na chvíli vyndat?
Těžko suď; poprvé a naposled jsem to dělal ještě s 386 a nepomohlo ani vyndání na celou noc.
Ale pokud Lolec není manuálně gramloň (nesmí zohýbat švábovi nožičky), může to zkusit, nic tím nepokazí (teda – pokud to nebude dělat při zapnutém PC).
Joker
Aha... tak to mě nenapadlo, ten postup není zrovna pro BFU.