Autor Zpráva
Ice
Profil
Ahoj. Situace.

Odešlu email z Outlooku na latech1@centrum.cz tak email nedojde. Pri tom do kopie emailu dam i schranku na seznam. Tam je do 10 sekund po odeslani. Na centrum nedošel doted.

To stejne provedu za pul hodiny a dojde.

Centrum o zprave o doruceni neposila asi nic. To mail delivery... ani v jednom případě. A kde je chyba?
Miloš
Profil
Není nejlepší zeptat se přímo u pramene?
Na stránce http://napoveda.centrum.cz/index.php?root=104 najdeš následující radu:

Nenašli jste odpověď?

Vážení uživatelé,

nežli se na nás obrátíte se svým dotazem, přečtěte si, prosím, důkladně nápovědu. Jestliže jste ani přesto nenalezli odpověď na Vaši otázku, můžete nás kontaktovat:

e-mailem: helpdesk@centrum.cz
případně telefonicky na čísle: 225 378 106

(na Vaše dotazy odpovídá technická podpora v pracovních dnech 07:00 - 19:00)
Ice
Profil
Tak už si stěžovala i sestra. Má u nich účet. Takže pokud někdo v období 2 týdnů něco odeslal. Tak nečekejte odpověď centrum kolabovalo.
Railbot
Profil
Ice
Nic nekolabovalo. Chyba mohla nastat někde po cestě a soudě dle toho, co píšeš, tak máš problém jen ty a tvá sestra. Stejné PC a poskytovatel připojení? Každopádně obrať se na helplinku pokud máš s něčím problém.
Jan Tvrdík
Profil
Ice
třeba špatně nastavený SMTP server, nebo takový, který je centrem.cz blokován
Morasino
Profil
Railbot
Není to poprvé co slyším, že je tento problém... centrum nebude svaté. :-)
Railbot
Profil
Morasino
Podobné problémy mohou být čímkoli a potkat můžou jakoukoli schránku, nejen freemail.
Musí se to řešit individuálně. Bohužel z informace "poslal jsem mail z outlooku na e-mai na centru" se nedá moc co vyčíst.
Morasino
Profil
Railbot
To máš pravdu, ikdyž si často lidi stěžujou na centrum freemail, asi je nejvíce použivaný. :-)
Chce to víc rozepsat..
Railbot
Profil
Morasino
Lidi si stěžují permanentně na cokoli, co používají. Žádná aplikace není bez much. Ale zrovna u posílání e-mailů může ten problém být opravdu kdekoli po cestě od odesílatele až po příjemce. Například možnost, jakou uvedl Jan Tvrdík, se jeví jako jedna z nejpravděpodobnějších. Pokud vím, tak náš freemail nemá s doručováním pošty žádný větší problém. To by řvalo podstatně více lidí a ne jen po diskuzích :)
Ice
Profil
Railbot
prostě jsem tam posílal zprávu z prohlížeče ze schránky co mám na seznamu.cz. I od poskytovatele webhostingu z jeho účtu webmail, tak i Outlook. To stejné udělal člověk v Ostravě a stejný výsledek.

Tedy nějaký email doputoval některý ne. To že každý to svádí na něco, tak je to jasné. Takové věci škodí firmě. Hlavně když je to centrum. Bohužel zjištění takové chyby je dost problematické, jelikož se uživatel domnívá, že po odeslání emailu přijde do schránky. A po týdnu zjistí, že mu někdo volá, že mu stále nic nedošlo.

Na obranu snad jen, že to nebylo kompletně u všech schránek, jelikož se zákazníkem na centrumu jsem dost emailově komunikoval v poslední době. A ten je v poho, ale druhý zákazník psal druhému co to má na centru a tomu nic nedošlo. Bylo to před 14 dnama. Dnes měla sestra telefonát s kamoškou a: Četla jsi ten email? Co jaký? Mně nic nedošlo...
Chamurappi
Profil
Také mám dvě schránky u Centra a také mám poslední dva roky problémy. Zkoušel jsem najít systém v tom, kdy mé maily dorazí a kdy ne. Marně.

Takže třeba posílám várku pěti mailů a do všech píšu: „P.S.: Tento mail vám zkouším poslat již potřetí, předchozí dva pokusy nedorazily?“ — a přijdou mi na ně jen tři odpovědi. Jeden pisatel mi poděkuje za trpělivost, že mu to nyní došlo poprvé, druhý mě slušně seřve, ať ho neotravuju, že mu to všechno přišlo, a třetí mě seřve méně slušně, že mi prý již na druhý pokus odpověděl, že mu to napoprvé přišlo. Hm, skvělé.

Na první pohled by se zdálo, že Centrum náhodně zahazuje cca polovinu z odeslaných mailů a blíže neurčené množství z přijímaných. Jenže:
1) Pokud je problém opravdu u Centra a je tak častý, proč na něj nikdo nahlas nenadává? Proč s tím nikdo nic nedělá?
2) Posílám si všechny odeslané maily jako skryté kopie na různé adresy neprovozované u Centra. Ty dorazí vždy.
3) Pokusné maily ode mě mně dorazí také vždy.

Tudíž nic jasného nevím. Raději se snažím e-mailové komunikaci vyhýbat.
Railbot
Profil
1) Zřejmě tak častý nebude a vesměs nikdo o ničem neví, proto se s tím nic nedělá. A když (tento případ), tak chybí detaily a konkrétní informace. Pokud jsou podmínky u problému vždy "random", tedy náhodné, těžko lze určit kde nebo v čem je problém a eliminovat ho. Pokud by to byl nějaký větší problém, tak už by se pracovalo na jeho odstranění.

A nyní osobní názor. Freemail je stále jen freemail bez jakýchkoli garancí. Sám raději používám "vlastní" schránky u placeného hostingu.
Ice
Profil
Railbot
To je kámen úrazu. Jelikož centrum má ohodně méně uživatelů schránek, tedy jak se něco stane na seznamu, tak je háloo na Nově. A na centrumu na to mávnou rukou. Prostě je to řídky jev, který se děje. Nicméně freemail je zdarma a bez garancí. Tak nemůžeme chtít zázrak.

Railbot
Ostatně lidé píší kvůli mnohem menším potížím a banalitám než je tato.

Banalita = někomu zaslat email a on nedojde?

Prostě co si budeme vykládat, takové věci se neperou na veřejnosti a taktně se mlčí. Mlžit, Mlžit. Jsem rád, že osobnost Chamurappi má stejný problém.

Tímto téma zamykám, jinak z toho bude nekonečné hašteření.
Railbot
Profil
Ice
Ano. Oproti Seznamu má jistě Centrum mnohem méně aktivních uživatelů e-mailu, ale stále je to takové číslo, že kdyby problém byl častější, ozval by se dostatek lidí. Ostatně lidé píší kvůli mnohem menším potížím a banalitám než je tato. A mohu tě ujistit, že v Centru nikdo nad ničím rukou nemávnul.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.