Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Timy Profil |
#1 · Zasláno: 19. 4. 2008, 11:51:42
K čemu všemu počítač využije grafickou kartu? Je jasné, že při hrách, to teď řešit nechci. Spíš mě zajímají různé grafické programy apod. Vím třeba, že složitější výtvor ve Flashi dá zabrat procesoru, tam se na grafiku skoro nesáhne. Lze to zobecnit, že když člověk manipuluje s vektory (Illustrator), budou se spíš výpočty provádět přes procesor? Nebo ještě obecněji — potřebuje grafik spíš dobrou grafickou kartu nebo procesor? Co případně žere takový Photoshop?
|
||
Railbot Profil |
#2 · Zasláno: 19. 4. 2008, 11:56:06
potřebuje grafik spíš dobrou grafickou kartu nebo procesor?
Procesor. Co případně žere takový Photoshop? Paměti zejména a výkon procesoru. High-tech grafická karta potřeba není, grafikovi záleží na tom mít dobrý monitor a k tomu stačí i každý integrovaný grafický šunt na základní desce. Jinak se grafické karty liší právě výkonem v hrách, ve 3D grafice. A to se dostáváme k jádru pudla. Myslel jsi grafik zabývající se 2D tvorbou nebo 3D? Protože u druhé jmenované už je výkonná grafická karta nezbytná. |
||
Timy Profil |
#3 · Zasláno: 19. 4. 2008, 11:58:50
Railbot
Díky, myslel jsem 2D. |
||
shaggy Profil |
#4 · Zasláno: 19. 4. 2008, 15:05:38
Railbot
Pri 3D grafike mu ale bežné grafické karty nepomôžu, tam skôr využije špecializované riešenia typu nVidia Quadro. Timy Grafická karta je na zobrazovanie akýchkoľvek dát v počítači, bez nej by si nevidel ani ... :D ale pre photoshop radšej investuj do procesora a pamäte. A to platí aj pre 3D grafiku. |
||
Nox Profil |
#5 · Zasláno: 19. 4. 2008, 15:13:59
shaggy
Při renderování nepomůže, ale viewporty jsou hlavně přes grafickou kartu, takže závisí víceméně hlavně na počtu polygonů, se kterýma plánuje člověk pracovat (a taky u vyššího počtu poly je nutno víc RAM) |
||
Bubák Profil |
#6 · Zasláno: 19. 4. 2008, 15:46:13
Na 2d grafickou kartu nepotřebuješ, postačí integrovaná "grafárna".
|
||
Timy Profil |
#7 · Zasláno: 19. 4. 2008, 15:55:19
shaggy
Ok, v tom případě ještě upravuju dotaz na — k čemu je dobrá kvalitní grafická karta, případně v čem se projeví kvalitní grafická karta na rozdíl od méně kvalitní. |
||
1ight Profil |
#8 · Zasláno: 19. 4. 2008, 16:29:28
Uplně jednoduše jeslti hraješ hry... tak je jasný že potřebuješ kvalitní a drahou... jestli děláš v programech který využívají modelování 3D tak taky potřebuješ
a v jiných případech už nepotřebuješ na nic... k čemu? ... k ničemu.... grafiku potřebuješ sečteno a podtrženo jen na hry... a jestli děláš nějaký grafický 3D modely jinak ne.... všechno ostatní jsou jen texty video a texty :-) PS: u toho flash... setkal jsem se na jednom starým počitači že se mi flash kousal díky grafice.. tam je trošinku potřeba ale ne určitě za 16000 :-) stačí za 400 kč nejakou novou nejlevnější z týhle doby. |
||
1ight Profil |
#9 · Zasláno: 19. 4. 2008, 16:32:52
Kvalitní draha karta je o výkonu, zpracovaní grafických dotazů, zpracování náročnosti a nových technologii ve hrác.. .čím dražší máš tím plynulejší hru budeš mít......
Ale pozor cena/výkon se nikdy nevyplatí kupovat nejdražší.. pruměr je dobrý kupovat pro extremy tak okolo 5000 Kč ... a třeba za pul roku si koupit novou... ty karty za 16000,- ceny padají na 12.000 po několika měsíců je to nevýhodný kupovat.. je lepší mít odstup časový a vesele si kupovat nový když si budeš myslet že už jí mas pomalou. To jsou jen doporučení z praxe |
||
Joker Profil |
#10 · Zasláno: 19. 4. 2008, 17:58:28
Kromě her ještě doplním jednu věc, která tu zatím nepadla: přehrávání videa. Dnešní grafické karty mají hardwarovou akceleraci přehrávání videa, takže zatímco takový full HD (1920x1080) film je i pro výkonný procesor slušný záhul, i levná grafika to zvládne levou zadní
Jinak ale práce s obrázky v aplikacích typu Photoshop používá na výpočty procesor, grafika má na práci akorát "přeposílat pixely do monitoru", což levou zadní zvládnou i čipy s třeba patnáct let starou architekturou :) Ono když se to vezme "teoreticky", obecně je na výpočty procesor a grafika by se měla starat jen o to zobrazování. Akorát prostě zhruba před deseti lety někoho napadlo spojit specializovaný čip pro 3D výpočty s grafickou kartou (první 3D akcelerátory byly samostatné karty). |
||
Railbot Profil |
#11 · Zasláno: 19. 4. 2008, 18:40:37
Jinak ale práce s obrázky v aplikacích typu Photoshop používá na výpočty procesor, grafika má na práci akorát "přeposílat pixely do monitoru", což levou zadní zvládnou i čipy s třeba patnáct let starou architekturou :)
A taky by to pátnáct let trvalo. Photoshop apod. nejsou málo náročné aplikace. A jak říkám, hlavně na paměť. Zkus si na 5 let starém počítači otevřít PSD soubor o 2MB, můžeš si mezi tím dát kafe. |
||
Venca V Profil |
#12 · Zasláno: 19. 4. 2008, 18:50:34
Zkus si na 5 let starém počítači otevřít PSD soubor o 2MB, můžeš si mezi tím dát kafe.
Tak pod to se můžu podepsat.... 500MHZ Pentium, 160 MB RAM, 8MB graf. karta... |
||
Joker Profil |
#13 · Zasláno: 19. 4. 2008, 20:10:35
Railbot
V té větě se mluví o grafickém čipu, takže myslím, že kdybych vzal počítač s Core2 Extreme, 8GB RAM a grafikou S3 Trio, Photoshop by byl docela spokojený ;-) |
||
Acci Profil |
#14 · Zasláno: 19. 4. 2008, 23:47:39
Je pěkné, jak mluvíte o grafikách za 16 000 Kč, když se u nás tak drahá ani neprodává ;) (myslím samozřejmě běžné grafiky, ne nějaké profesionální atd.)
u toho flash... setkal jsem se na jednom starým počitači že se mi flash kousal díky grafice.. Grafika je dost důležitá i pro běžnou práci, zkuste si chvíli používat grafiku jen se standardními ovladači a hned uvidíte rozdíl. Dnešní grafické karty mají hardwarovou akceleraci přehrávání videa Ovšem abys si takové video mohl přehrát, potřebuješ speciální kodeky. Není to tak jednoduché. |
||
DoubleThink Profil * |
#15 · Zasláno: 20. 4. 2008, 01:28:41
Core2 Extreme, 8GB RAM a grafikou S3 Trio
Obávám se, že tu S3 bys na desce pro C2D neměl kam zastrčit. Jak píšou kolegové, akceleraci 2d prostředí zvládají bez problémů i nejlevnější čipy, většinou situované přímo na základní desce. S Vistou se ta hlanice malinko posunula, ale DX9 a shadery 2.0 low-end grafiky už dnes zvládají taky. Procesování videa je i dnes doménou především procesoru. Na GPU jsou tyto schopnosti pořád ještě doplňkového charakteru. |
||
Časová prodleva: 6 měsíců
|
|||
joe Profil |
#16 · Zasláno: 30. 10. 2008, 21:35:47
Acci
„za 16 000 Kč, když se u nás tak drahá ani neprodává ;) “ http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=56306 |
||
Anonymous Profil * |
#17 · Zasláno: 30. 10. 2008, 23:04:52
Chlazení: vodní... to jako znamená, že grafická karta má svůj chladič místo ventilátoru? V zimě je potřeba dolít fridex? :-( a to jsem se smál, když jsem viděl nacpanej počítač v ledničce... co příjde dál: nafta, uran ?
|
||
habendorf Profil |
#18 · Zasláno: 30. 10. 2008, 23:08:31
Anonymous
Vodní chlazení se používá celkem běžně. Třeba i u notebooků. |
||
DoubleThink Profil * |
#19 · Zasláno: 30. 10. 2008, 23:31:16
„Vodní chlazení se používá celkem běžně. Třeba i u notebooků.“
U nb bych neřekl že běžně. Pokud teda nemyslíš vylití minerálky do klávesnice... Tam se většinou cpou heatpipes a jeden větší radiální ventilátor. Ještě k tomu Flashi - Flash Player 10 představil (zatím jen okrajovou) hardwarovou akceleraci videa a animací. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0