Autor Zpráva
joe
Profil
Ahoj,

možná už jsem tu podobnou věc někdy řešil, nicméně lámu si s tím pořád hlavu. Představte si situaci, která si myslím, že je běžná:

V eshopu máte možnost vytvářet si různé kategorie a podkategorie.
Stejně tak, je možné vytvářet různé produkty, které mohou přijít do více kategorií. To slovo „více“ je hodně důležité.

Nechci po nikom radu jak to naprogramovat, je to otázka jen čistě logiky a koukal jsem i na řešení nějakých open source eshopů, ale tam se mi to nelíbilo (popíšu později).

Jak by měla podle vás vypadat url k samotné kategorii? Já zvolil:
eshop\kategorie\nejaka-kategorie-4

(skládá se z identu „nejaka-kategorie“ a id s hodnotou 4)

Pak url k nějakému produktu:
eshop\nejaky-produkt-147


Problém nastává v situaci, kdy si otevřu nějakou kategorii a kliknu na zboží. Dostanu se na stránku se zbožím a chci v seznamu kategorií zvýraznit právě tu, z které se tam uživatel doklikal - logické, že jo :-)

To by ale znamenalo, že nějaké id nebo ident musím zanechat i v url pro adresy produktů. Pokud to tak udělám, dochází ale k duplikaci stránky. Protože třeba na pěti adresách bude skoro to samé - až na jiný název aktivní kategorie.

Takže nabízí se možnost do url žádné info vůbec nedávat. Dobře, uložím to do sessions, problém nastane, pokud se zboží vloží do košíku, kde vypíšu seznam produktů v košíku a pokud na nějaký kliknu, zase nebudu mít zaktivovanou kategorii, kam produkt patří... Protože ale produkt může být ve více kategoriích, nevím jakou kategorii právě zaktivovat.

Tak se chová např. OpenCart, ve kterém když otevřu zboží z košíku, kategorii mi vůbec neoznačí a já tak nevím, do jaké kategorie ten produkt vlastně patří...

Tak jak z toho ven? :-) Rád uvidím nějaké řešení od vynalézavějších.

Díky
nightfish
Profil
co na stránku s produktem napsat: "tento produkt se nachází v kategoriích: ..., ..., ..." (samozřejmě s klikatelným odkazem na jednotlivé kategorie)
joe
Profil
nightfish
Jasně, k tomuhle jste mě myslím navedli v tom minulém tématu. Ale další už menší problém je, že asi i na stránce s produktem bych chtěl mít stromovou strukturu kategorií, kde by byla zvýrazněná ta, z které se na produkt dostal. Takže by se mohlo stát, že by se označila jako aktivní kategorie ta, z které nepřišel. Možná to moc řeším, ale přijde mi to tak. Ale i to by se dalo ošetřit s těmi sessions, ale zase se mi zdá, že to je moc ... programování se s tím :)
pEeLL
Profil
joe
asi bych nechal to reseni se session. na kosik bys se bud vykaslal (pokud uz si rozkliknu zbozi v kosiku tak abych se podival na nejaky detail a kategorie uz me nezajima) nebo pri ukladani zbozi do kosiku si knemu ulozil i kategorii ze ktere jsem ho vzal a pak nevidim problem.

ale jinak ultimatni reseni asi nebude protoze zase kdyz to budes resit pres session tak kdyz nekdo prijde pres vyhledavac nebo pres odkaz od znameho tak kategorii mit otevrenou nebude.
takze tady by se pak asi vyplatilo dat alespon adkazy na jednotlive kategorie jak napsal nightfish

jinak obecne mi prijde ze davani zbozi do vic kategorii je dano jejich spatnym rozvrzenim
Kcko
Profil
pEeLL
jinak obecne mi prijde ze davani zbozi do vic kategorii je dano jejich spatnym rozvrzenim


A to z jakeho duvodu prosimte?
joe
Profil
pEeLL
jinak obecne mi prijde ze davani zbozi do vic kategorii je dano jejich spatnym rozvrzenim

Si představ třeba třeba různé produkty z různých materiálů. A pak bude stromová struktura materiálů. Tak by bylo dobré, pokud by se nějaké zboží nacházelo právě v té kategorii, který materiál obsahuje.

Jinak máš pravdu, asi to tak nějak vyřeším.

EDIT:

Jen původně jsem dostal návrh udělat adresu ve tvaru

eshop/kategorie/produkt

To ale není příliš dobré kvůli té duplicitě stránek.
pEeLL
Profil
Kcko
proste mi prijde ze kdyz vhodne rozvrhnu kategorie tak mi prijde divne davat stejne zbozi do ruznych kategorii. prijde mi logictejsi udelat jim spolecnou nadkategorii. viz moje odpoved joe. ale je to jen muj nazor a nijak jsem se nad tim dohloubky nezamyslel.

joe
Si představ třeba třeba různé produkty z různých materiálů. A pak bude stromová struktura materiálů.
Ale slo by to udelat i opacne a to ze bys mel v kategorii jeden produkt a az v jeho detailu by bylo mozne menit materialy. ono co kdyby mel produkt podobnych "parametru" jako je material vice - co treba obleceni - material, velikost, barva, aj. jak by pak vypadala stromova struktura?

obleceni
-vlnene
--vel 51
---cervene
---modre
--vel 52
---cervene
---modre
-kozene

u tohohle by mi pak v ramci kategorie prislo vhodnejsi filtrovani produktu.
Kcko
Profil
pEeLL
Aha to je zajimave. A co kdyz chces umistit produkt do

Bundy , Bundy XYZ, Bundy - kozesinove, Produkty v Akci, Horke novinky atd

Proste kategorie ktere treba spolu nesouvisi. Delal jsem zatim 5 eshopu + to co jsem videl ve firme a resi se to takhle vsude. Imho je to naprosto spravny pristup.
pEeLL
Profil
Kcko
no s Bundy , Bundy XYZ, Bundy - kozesinove bych to vyresil tak ze bundy by byla hlavni kategorie a Bundy XYZ, Bundy - kozesinove jeji podkategorie.

Produkty v Akci, Horke novinky bych resil pomoci oznaceni produktu. takze novym vecem by se prirazovala znacka nove, tem v akci akce. a pak bych tyhle specialni kategorie vypisoval podle znacek.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0