Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Yuhů Profil |
#1 · Zasláno: 23. 8. 2005, 00:19:35
Milí kamarádi,
mám pro vás kecací téma. Potřebuju si totiž obohatit postřehy na téma "podle čeho se uživatelé interntových obchodů rozhodnou, že zde nakoupí". Rád věřím, že se mezi členy tohoto fóra najde spousta výjimečných jedinců, kteří používají supermoderní vyhledávací a porovnávací metody, sofistikované asi jako raketoplán. Věřte mi, že o to mi nyní nejde. Ptám se zcela lidsky: Když přijdete do internetového obchodu, podle čeho se rozhodnete, že zde nakoupíte? Ceny, kontakty, pocit, něco jiného? |
||
Leo Profil |
#2 · Zasláno: 23. 8. 2005, 00:34:57
Pro me je to rychlost a pohodli, s jakou jsem schopen najit co chci, pak tam nesmi byt povinna registrace nebo vyzadovani udaju, ktere nejsou k objednavce potreba. Taky trvam na tom, ze predem vim, predtim, nez napisu sve nacionale, a odkliknu prvni krok objednavky, jake informace musim zadat v dalsich krocich, a jake jsou podminky vcetne postovneho a dopravy. No a pak samozrejme cena. Kontakt asi neni moc rozhodujici.
|
||
Mistr Profil |
#3 · Zasláno: 23. 8. 2005, 01:08:48 · Upravil/a: Mistr
(1) Cena.
(2) Možnost osobního odběru v Praze (protože jsem z Prahy) - nechce se mi moc platit přepravní firmě a mám i (minimálně) pocit, že když se to pokazí či budu potřebovat něco reklamovat, můžu to vyřídit v Praze a nemusím být v obavách z reklamace kdesi v Ouholičkách (doprava z Prahy do Ouholiček apod.) (3) Vizuální vzezření webových stránek obchodu. (4) Jednoduchost ovládání. (5) Reference, jsou-li. Musím se ale přiznat, že jsem si toho přes internet zatím mnoho nenakoupil. Při mém jediném obchodě jsem si koupil mikrosystém jedné nejmenované značky (bylo to Sanyo) a s obchodem (nevím, zda ho tady můžu jmenovat) jsem byl celkem spokojen. Musel jsem jim tam sice psát maily, aby poslali záruční list či návod v češtině, ale vždy pak ochotně poslali. |
||
halogan Profil |
#4 · Zasláno: 23. 8. 2005, 01:23:04
Nejdulezitejsi jsou pro me reference, protoze nechci koupit zajice v pytli. To je duvod, proc nakupuji prevazne v internetovem obchodaku, ceskem pocitaci a pokladne (internetove znali jiste poznali, nechci tu delat reklamu). Dalsim aspektem je cena a taky to, jak se o me staraji (internetovy obchodak pise sms, ...). Jde take o to, jak se na strance citim, zda tam je hledani, vse prehledne, ...
Moc jsem ti asi nepomohl, ale proste mi jde o to, aby byl presvedcen, ze e-shop je seriozni a nemusim mit obavy, dale radim podle ceny. |
||
halogan Profil |
#5 · Zasláno: 23. 8. 2005, 01:25:50
Pri cteni zpet jeste dodavam, ze nakupuji pouze z obchodu, ktere maji kamenne zazemi v Praze, protoze rad pro zbozi chodim, nemam rad posilani domu, jsem asi divny, ale je to tak.
|
||
Mistr Profil |
#6 · Zasláno: 23. 8. 2005, 02:22:08
kamenne zazemi v Praze
S tím jsme na tom s Halogenem asi stejně. Chci také mj. ušetřit za dopravu. I když musím bez mučení přiznat, že ten mikrosystém výše zmíněný jsem si nechal přivést dovážkovou službou. Ten elektronický obchod byl kousek od Brna a v Praze nic neměli. |
||
flying gentleman Profil |
#7 · Zasláno: 23. 8. 2005, 08:34:40
No včera jsem si chtěl koupit na netu Šifru mistra Leonarda (skvělá knížka), přišel jsem na jeden e-shop, tam po registraci prostě "vypadl proud" a databáze jim půl hodiny hlásila chybu. Tak jsem se vydal do jiného e-shopu, tuším www.metafora.cz a tam po mně chtěli telefonní číslo!!! Jako uznejte, když už mají e-mail, na co jim bude telefon?? No, nakonec jsem to objednal v té metafoře, ale nadšenej z toho co po mně všechno chtěli jsem nebyl:( Jo a tö ještě nebyla mezi možnostmi platby DOBÍRKA, což mě teda vážně zarazilo.
|
||
Kajman Profil * |
#8 · Zasláno: 23. 8. 2005, 13:19:54
Když si objednávám věci přes net, tak to jsou většinou takové, které nemůžu jinak jednoduše sehnat (cd, knížky, baterka pro neobvyklý telefon, oblíbené boty :-) A ty divnosti většinou mají tak v jednom obchodě, tak není z čeho vybírat.
Pokud si pak třeba kupuji věž nebo tak něco, co mají skoro všude, tak rozhodují předešlé osobní zkušenosti s obchodem zkušenosti známých podrobnost informací o výrobku cena a jestli ten obchod a zboží v něm vůbec rychle najdu. |
||
Fred Profil |
#9 · Zasláno: 23. 8. 2005, 13:23:56
Hm to jsem kombinace Lea a Kajmana. Nakupuji jen to co se nedá běžně koupit, většinou najdu jeden dva shopy, ale když chtějí registraci dřív než zjistím jak mi to chtějí dodat a tak okamžitě končím návštěvu.
|
||
Kajman Profil * |
#10 · Zasláno: 23. 8. 2005, 13:28:30
Ještě k registraci... pokud je to maličkost, tak se jí vyhýbám, ale osobně mi nevadí u větších věci, když si pak můžu jednoduše kontrolovat stav objednávky či případné reklamace.
|
||
mat Profil |
#11 · Zasláno: 23. 8. 2005, 14:13:48
na tohle téma můžu pohlížet jako zákazník i jako obchodník a je fakt, že lidi (mě nevyjímaje) hodně slyší na cenu. Alespoň u knížek, které nabízím, třeba u ledniček to bude určitě jiné. Své asi dělá i vzhled webu a jednoduchost jeho použití a to, že zákazník může skoro na každém místě vidět, jaké "skryté" poplatky jej čekají...
a jen poznámka k té registraci či neregistraci - my to máme tak, že registrace je možná, ale není povinná, kdo se ale registruje, má možnost sledovat stav objednávky, předvyplňují se mu údaje apod. A když se zákazník registrovat nechce? Pak ho na stránce se samotnou objednávkou poprosíme, aby dal na sebe kontakt, aby jej v případě nutnosti bylo možné kontaktovat. A zase k těm ledničkám - docela chápu, pokud bude obchodník chtít registraci u položky za 15 tisíc, u knížek mi to přišlo jako zbytečná buzerace... |
||
Leo Profil |
#12 · Zasláno: 23. 8. 2005, 14:31:14
Jeste bych dodal, ze jsem pres net zatim kupoval knihy, software, pohlednice, mapy, postele a horske slunce (ne v jednom obchode) :-) Ovsem vrchol duvery, i kdyz to byl inzerat, ne eshop, byl v roce 1996, kdy jsem jednomu manikovi do severnich Cech poslal slozenkou hodne penez, a on mi jeste nez je dostal taky naslepo poslal PC. Oboje dorazilo v poradku. Totez v malem casto delam u pouzitych knih (oni poslou jeste nez dorazi platba), ale to jsou anglicky antikvariaty. Leo
|
||
Boldrik Profil |
#13 · Zasláno: 23. 8. 2005, 14:42:04
Pro mě je nejdůležitější:
- je to známý obchod? (má u mě jméno?? => čekám seriózní chování?) -- to je pro mě třeba alzasoft.cz a obchody mall.cz |
||
Trix Profil |
#14 · Zasláno: 24. 8. 2005, 12:16:39
1) No na mňa prvý dojem robí stránka. Musí vyzerať profesionálne a/alebo aspoň seriózne! Bo ak by to bola trebárs jediná stránka kde by predávali daný produkt, ale bude vyzerať na p... tak hneď odídem. Musí mať široký výber (nie len 3 modely a koniec == to už je pre mňa neseriózne).
2) Jasne a zretelne napísané dodacie podmienky, možnosti platby, sídlo. Prehľadné a nie komplikované vyhľadávanie. 3) Daný produkt musí mať foto+podrobnejší popis alebo aspoň odkaz na stránky výrobcu. 4) CENA+zľavy ;-) Často krát ma štve že nevidím dátum aktualizácie cien a či je daná cena ešte aktuálna. S pozdravom TRIX |
||
Mistr Profil |
#15 · Zasláno: 24. 8. 2005, 12:36:17
Záleží také na doméně toho obchodu. Například našel jsem jeden obchod (alespoň to o sobě tvrdil) a ten měl adresu na wz. Nic proti, ale free hostingem se u mě úplně odkopal. Okamžitě jsem opouštěl jejich stránky.
|
||
Časová prodleva: 7 dní
|
|||
printf_jinde Profil * |
#16 · Zasláno: 31. 8. 2005, 21:47:39
Tak taky přispěju svojí troškou...
přes internet nakupuji abych ušetřil nebo abych to vůbec sehnal, takže mě zajímá hlavně cena. Jsem rád když si vybrané zboží mohu osobně vyzvednout v Praze, ale pokud poštovné nezdraží zboží nad úroveň jeho ceny v jiných obchodech tak mi nevadí. U eshopu ocením když vůbec funguje, když nemusím na zobrazení položky dlouho čekat, když se o vybraném zboží mohu něco dozvědět (aspoň fotka) abych věděl že si s prodávajícím rozumím co vlastně kupuji. Taky nemám rád registrace ale když už musí být, tak nejdřív musím vědět co prodávají a za kolik. Design stránek je mi vcelku lhostejný (nemusí tam být špičková grafika a hi-tech efekty), hlavně když je to rychlé a přehledné. Přiznávám se že jsem nejednou v jednom eshopu vybíral (byly tam podrobnosti) a v jiném kupoval (bylo to levnější) takže rozhodující je asi nakonec cena. |
||
Časová prodleva: 6 dní
|
|||
Yuhů Profil |
#17 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:11:15
Díky za postřehy. Kdybyste měl ještě někdo nějaký zajímavý důvod, který vás vede k nakupování, stále mě to zajímá. Klidně můžete opakovat i to, co už bylo výše napsáno. Důležité věci je potřeba opakovat.
|
||
habendorf Profil |
#18 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:18:36
1) mají to, co sháním (to vypadá dost samozřejmě, ale někdy je to fuška)
2) cena 3) dřívější zkušenost je výhodou, nikoliv podmínkou 4) dodací lhůty, cena dopravy 5) solidnost (dá se jen odhadovat, ale zatím jsem se nespálil) 6) schopnost provozovatele zodpovědět případné doplňující dotazy Co mě moc nezajímá: grafické zpracování webu, mkg kecy |
||
mat Profil |
#19 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:28:17
habendorf
abych třeba věděl, čeho se vyvarovat - mkg kecy jsou co? |
||
habendorf Profil |
#20 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:31:16
marketingové kecy :o)
(mám to zažitý ze školy - mng=management, mkg = marketing) |
||
mat Profil |
#21 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:36:33
myslel jsem si to...:)
|
||
Leo Profil |
#22 · Zasláno: 6. 9. 2005, 23:47:37
Jeste bych doplnil, ze pozitivum je objednani pres net ale osobni odber (takze pobocka ve meste). Leo
|
||
Časová prodleva: 19 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0