Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Michal Kolesa Profil |
#1 · Zasláno: 5. 3. 2010, 09:14:04
Znám několik kluků, kteří se na ZŠ tvořit weby učili podrobně, dokonce stihli i základy programování v Pscalu, Java, několika varinatách C a taky znám co měli jen okrajově. My jsme se to učli v učňáku v tak, že jsme si jen udělali poznámky do sešitu, ale prakticky jsme si to nezkoušeli.
Jak jste se tvořit weby učili na ZŠ vy ? |
||
Petr ZZZ Profil |
#2 · Zasláno: 5. 3. 2010, 09:59:02 · Upravil/a: Petr ZZZ
Já jsem slovo "program" na ZŠ zaslechl jen v souvislosti s jednou prohnilou politickou stranou, která mě o pár let později nenechala odjet na dovolenou. S počítačem jsem se setkal až na střední. Jednoho dne nás profesor fyziky zavedl do kabinetu a ukázal nám počítač. Byla to kráva vysoká dva metry, vzadu otevřel taková dvířka a ukázal nám jakési pěticentimetrové elektrody, díky kterým to prý umí dělat dírky do papíru. Nechápal jsem to tenkrát a nechápu to dodnes.
|
||
Zechy Profil |
#3 · Zasláno: 5. 3. 2010, 10:16:31
Michal Kolesa:
U nás to jednoduchý, celý 3 roky na volitelným předmětu informatika nás učí se sadou MS Office. |
||
denCo Profil |
#4 · Zasláno: 5. 3. 2010, 10:44:52
Michal Kolesa:
podobne, my na hodine kreslíme blbosti v skicári a robíme tabuľky vo worde... a čo sa na iných školách v meste učia programovať, tak je to len FrontPage a nič iné... |
||
Joker Profil |
#5 · Zasláno: 5. 3. 2010, 11:08:53
Michal Kolesa:
„Jak jste se tvořit weby učili na ZŠ vy ?“ Nijak. Když jsem končil základku, málokdo tady u nás vůbec tušil, jak taková webová stránka vypadá. Díky tomu, že jsem se přihlásil na kroužek programování, jsem jako jeden z mála z našeho ročníku vůbec měl na základce nějakou výuku počítačů (nebo "výuku"... se tak blblo s BASICem, přičemž ti pokročilejší z nás v něm pak byli pokročilejší než vyučující :-) ) |
||
Michal Kolesa Profil |
#6 · Zasláno: 5. 3. 2010, 11:14:46
My jsme o informtiku jenom hráli dosovské hry a zapnout si Windows95 jsme meli zakázané, abychm nesmazali Office a win 3.11 jste tuším taky měli zakázaný.
|
||
H13 Profil |
#7 · Zasláno: 5. 3. 2010, 11:21:27 · Upravil/a: H13
Joker:
já na tom byl podobně: Basic + Commodore 64 - zlatá léta GOTO :-) |
||
Aailyyn Profil |
#8 · Zasláno: 5. 3. 2010, 12:56:42
Na základce nijak, na střední tři roky informatiky, tedy klasická kancelářská práce (Word, Excel a spol) pak Corel a Zoner
|
||
Nox Profil |
#9 · Zasláno: 5. 3. 2010, 13:07:59 · Upravil/a: Nox
U nás téměř nulově....až na střední jen úplné základy....a trošku Cčka...ale chápali to jen ti, co už to uměli předtím
|
||
Timy Profil |
#10 · Zasláno: 5. 3. 2010, 13:45:11
Na prvním stupni základky nic, na druhý stupeň už jsem chodil na gymnázium a tam jsme se přihlásil do kroužku programování a dělali jsme v Pascalu; nebavilo mě to. Pak jsme měli nějakou informatiku, kde jsme se tuším učili nějaké jednoduché HTML. Nikam daleko jsme nedošli, vrcholem bylo, když nám učitel někdy na poslední hodině ukázal CSS. Nikdo tenkrát nechápal, k čemu je to dobré. Ve druháku jsem si zapsal povinný seminář z informatiky a dva roky jsme tam programovali v Pascalu. Poslední rok jsme dělali mišmaš všeho, Flash, Photoshop, MS Office...
|
||
unit353 Profil |
#11 · Zasláno: 5. 3. 2010, 14:48:11
ZŠ: jen jednoduché kreslení pomocí příkazů na monochromatických monitorech a byla to jen mimoškolní aktivita, moderní počítače byly v plenkách
SŠ: základy html, css, internet byl u nás v plenkách VŠ: c, c#, .net, java, ... v podstatě všechny moderní technologie, co jiného se dá očekávat od oboru informatika :) Otázkou je jestli v oboru informatika jít na VŠ nebo né, 5 let co člověk studuje může mít 5 let praxe a to je při pohovorech znát. Praxe má mnohem větší váhu, marně jsem vysvětlovatl, že během 5 let jsem naprogramoval spustu aplikací v různých programovacích jazycích a techologiích, "ale praxi nemáte žádnou?" byla jejich následující otázka :). Vysvětlete mi, jak se liší programování ve škole od programování ve firmě? Na VŠ člověk "ztratí" (z pohledu kariéry) ne 5 ale 7 let praxe, protože ho firmy nezačnou brát vážně, dokud nemá aspoň 2 roky "praxe" po škole. |
||
Timy Profil |
#12 · Zasláno: 5. 3. 2010, 14:56:08
unit353:
„Na VŠ člověk "ztratí" (z pohledu kariéry) ne 5 ale 7 let praxe, protože ho firmy nezačnou brát vážně, dokud nemá aspoň 2 roky "praxe" po škole.“ A člověk jen se SŠ tu praxi má hned, ten neztrácí tyhle dva roky jako vysokoškolák? Jinak zdatnější jedinci stíhají školu i nějakou tu praxi. |
||
mckay Profil |
#13 · Zasláno: 5. 3. 2010, 14:56:34
Michal Kolesa:
V osmičce jsem měl v plánu "sbalit" jednu slečnu, a protože jsem nikdy nebyl na osobní komunikaci, napadla mě šílenost s webem. Nakonec mě to začlo bavit, a tak jsem se naučil to co teď umím. Pokud se otázka týká toho, jestli nás to na ZŠ učili, tak ne. Neučili jsme se skoro nic. Když se na to podívám zpětně. Neučili jsme se vůbec nic. ;). |
||
Kacko Profil |
#14 · Zasláno: 5. 3. 2010, 15:05:43
mckay:
Sbalil jsi tu slečnu?:) |
||
Joker Profil |
#15 · Zasláno: 5. 3. 2010, 15:12:53
unit353:
„Otázkou je jestli v oboru informatika jít na VŠ nebo né“ Tohle se tu už probíralo v několika jiných vláknech, tak kdyžtak lze rozvíjet úvahy tam. „5 let co člověk studuje může mít 5 let praxe a to je při pohovorech znát“ Tak kdo to bere vážně, nepůjde po VŠ na pohovor s nulovou praxí... a říct "Podobnou práci jsem dělal dva roky při škole" se taky počítá (například kamarád dělal při škole 4 roky "na dohodu" správce sítě a u pohovoru po škole mu to brali jako 2 roky "normální" praxe). |
||
mckay Profil |
#16 · Zasláno: 5. 3. 2010, 15:23:50
Kacko:
Ani moc ne ... :(, ale když se na to podívám zpětně, možná bych měl být rád :)). Asi hold prostě nebyla moc na IT :D. |
||
Kacko Profil |
#17 · Zasláno: 5. 3. 2010, 15:34:22
mckay:
Ona časem na IT bude. Přibližně kolem 25, pokud se nevdá:) |
||
Taurus Profil |
#18 · Zasláno: 5. 3. 2010, 16:33:39
Na ZŠ a VŠ ani minutu, na SŠ jich mohlo být asi tak 180.
|
||
Časová prodleva: 6 dní
|
|||
Executus Profil |
#19 · Zasláno: 11. 3. 2010, 23:54:27
Michal Kolesa:
Na základní škole to byla klasika. Tedy Office a totální základy práce s počítačem. Na střední už to bylo záživnější: Corel, HTML+CSS+JavaScript, Pascal (nikdy mě to nebavilo a bavit nebude :) a ještě sme dělali rysy a modely v AutoCadu. |
||
Lexter Profil |
#20 · Zasláno: 12. 3. 2010, 10:47:57 · Upravil/a: Lexter
Na střední dva roky a učitelka se na mě zlobila, proč dělám tabulky tabulkou a ne jako každý normální člověk mezerama. Ještě že měla pěkný prsa. Možná to bude tím že příbuzný obor to opravdu nebyl :P.
Na ZŠ nám s velkou pompou představili 95-ky, do té doby jsme jen pařili Lotus na DOS-u. Když jsem dělali něco jiného, učitel po nás házel věci z tabule. Na win jsme se seznamovali s nabídkou start a pak jsme šli na střední. |
||
Timy Profil |
#21 · Zasláno: 12. 3. 2010, 18:31:06
Ještě jednou k unit353:
„Na VŠ člověk "ztratí" (z pohledu kariéry) ne 5 ale 7 let praxe, protože ho firmy nezačnou brát vážně, dokud nemá aspoň 2 roky "praxe" po škole.“ Teď jsem narazil na článek na lidovkách Vysokoškoláci si v Česku vydělají o třetinu více, než lidé s maturitou. Pár citací z něj: "Ztrátu výdělku za dobu studia vysokoškoláci dotáhnou do 11 let." "Vysokoškoláci přicházejí na trh práce až po pěti letech studia. V té době si středoškoláci už vydělávají a celkem si připíší více než jeden milion korun. "Od té doby začínají tento rozdíl vysokoškoláci dohánět. Zatímco pětadvacetiletí vysokoškoláci mají v průměru jen o asi tisíc korun více, například u třicetiletých je rozdíl mezi příjmy obou skupin už přes 9000 korun měsíčně, o pět let později dokonce více než 15.500 Kč," upozornil Dravecký." Samozřejmě to ale není statistika jen pro informatiku, takže v téhle oblasti to může být jinak, ale nemyslím si, že by to bylo až tak dramaticky jiné. |
||
imploder Profil |
#22 · Zasláno: 12. 3. 2010, 19:27:16
My jsme se v 5. a 6. třídě učili programovat v Baltíkovi a v 6. i něco z HTML (první úkol byl myslím napsat text a udělat <font>em každou větu jinou barvou/velikostí/písmem); byli jsme ale výběrová matematická třída, ostatní tohle neměli. Nějakou zvláštní úroveň to nemělo, prostě jsme měli nějak splácat stránky, přičemž když to blikalo, leda dobře.
Na střední (stejná jako Nox, gymnázium Bystrc) jsme lehce probrali HTML+CSS seriózněji (tedy ne libovolné prasení) a ve volitelném semináři informatiky byl i pokus nás naučit OOP v PHP a skriptování v unixovém shellu. Času na to ale nebylo moc a hlavně v hodinách byl bordel (flákání na webu, hraní CSka) - ne jak v informatice na základce. |
||
Časová prodleva: 15 dní
|
|||
TomasJ Profil |
#23 · Zasláno: 27. 3. 2010, 19:58:52 · Upravil/a: TomasJ
To my jsme na základce měli kroužek počítačů, tuším že v 6. třídě a to jsme valili též na Commodore a učitelský PC byl Pentium I (s OS bych kecal)... To bylo dělo v té době :D ... Akorát škoda že jsme neměli ty škaredé, velké, papírové, barevně sladěné Diskety :D později (v 9.třídě) jsme již měli Pentium IV a to už celkem šlo... No a nyní v 3.ročníku SOU (dále pokračuji 2 roky na nástavbu) máme AMD procáky a OS XP / Vista / Linux... Doba jde dopředu, a to šíleně rychle... Jinak jsme na základce programování nebrali a nyní jsme se měli učit v NVU ale z toho sešlo. Mně už je to k ničemu :D
|
||
Časová prodleva: 5 dní
|
|||
sUnnyGamer Profil |
#24 · Zasláno: 1. 4. 2010, 23:43:30
Na ZŠ pořád jsem. V šesté třídě jsme dělali s Baltíkem a od té doby jsem do všeho programování šíleně zapálený. Posledních asi 8 měsíců jsem pořád zkoušel něco nového. Teď mám průměrné znalosti HTML, CSS a dělám i do grafiky, mám zkušenost s Flashem, momentálně dělám v AAE a Sony Vegas, taky jsem ještě asi 3 měsíce zkoušel programovat C++. Bohužel všechno jako mimoškolní aktivitu. Ale možná se domluvím s ředitelem školy, že udělám školní stránky - protože ty dočasné jsou příšerné. Zatím jsem v 8. třídě a dostali jsme se maximálně tak k Officům.
|
||
Časová prodleva: 14 let
|
0