Autor Zpráva
MartinBen
Profil
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat lidí, kteří podnikají v tvorbě webu, jaký mají živnostenský list. Dále by mě zajímalo, kolik stojí zřízení živnostenského listu.

Jsem student prezenčního studia, tudíž předpokládam, že nemusím platit sociální a zdravotní pojištění. Co se stane, pokud mi podnikání nepůjde a nevydělam třeba nic. Musim platit nějakou minimální daň z příjmu?

Chtěl bych vytvářet především statické html stránky (html, css, občas javascript a nějaká ta grafika). Zajímam se i o dynamické (databáze, redakční systémy atd.), ale moje znalosti ještě nejsou dokonalé, abych je mohl nabízet. Jaký živnostenský list si mam zřídit s přihlédnutím k mému potenciálnímu osobnímu zdokonalení (vzládnutí dostatečně PHP a SQL)?
Keeehi
Profil
Za zřízení ŽL zapltíte 100Kč

MartinBen:
Musim platit nějakou minimální daň z příjmu?
Ne, nemusíte. Nic takového totiž neexistuje.

Daňové přiznání dokonce ani nemusíte podat pokud vaše roční příjmy bez příjmů osvobozených od daně, nepřesáhly 15 000 Kč.
Lexter
Profil
MartinBen:
Za litřík. Jde o svobodnou živnost, zaškrkej si oborů kolik jen chceš, je to za stejnou sumu. Já mám i živnost k provozování hostingu ač o něm vím jen to že ho používám.

Keeehi:
Já platil litřík za všechno, i kdybych si toho zaškrtal padesát, pořád bych platil jen tisícovku i kdyby jen jednu živnost.
Nox
Profil
Musíš platit vše

Platí se % z příjmu (takže když nic, tak nic), daně a sociální pojištění mají limit příjmu do kterého platíš 0.

Zdravotní platíš vždy, ze začátku žádné zálohy, pak % z výdělku při podání prvního přehledu a potom měsíční zálohy dle toho cos měl předtím za výdělek. Ty platby jsou ale celkem volné, můžeš třeba zaplatit na víc měsíců dopředu atp. Pokud se zpozdíš třeba s prvním zaplacením, tak jsou tam nějaké směšné penále co většinou vychází v haléřích za den při nižším výdělku

U sociálního pokud vím musíš taky podávat nějaký přehled.

Ke všemu si zajisti potvrzení o studiu.