Autor Zpráva
JaySee
Profil
Dobrý den,

uvažoval jsem nad tím, jak více zatraktivnit specifický webový obsah pro konkrétního uživatele. A dospěl jsem k nápadu, že by se na to dalo jíti přes emoce. Takže na základě nějakých informací o člověku (jedno jak získaných, třeba anketou [jak se cítíte? Skvěle, Normál, Nic moc, Někoho bych radši zabil]) by se zobrazoval relevantní obsah. Třeba reklama na prášky na depresi:-D nebo článek jak si správně uplést oprátku. Nebo třeba mužům předkládat více faktických údajů a ženám spíše emocionálně laděné informace.
Takže moje otázka zní: máte nějaké zkušenosti s podobným nápadem a co si o tom myslíte? Myslíte si, že je to v praxi reálně použitelné?
Louka
Profil
Nedovedu si představit, že bych po vstupu na web musel vyplnit anketu, jak se cítím a podle toho by se mi podstrkoval obsah.
Co se cílení reklamy týče, je to asi zajímavý nápad.

Jediné řešení mě napadá ke každému článku na webu přiřadit nějakou náladostní hodnotu a dle toho jak dlouho a často by uživatel četl články by se usuzovala jeho nálada. Ale je to zavádějící a nevychytané.
JaySee
Profil
Louka:
Nad tím se mé myšlenky také stáčely, dát článku nějakou emocionální škálu, ale jak tu emoci vystihnout... jako nálada 1-10 nebo spěch 1-10, povrchnost 1-10 ??? Jaké by se ještě daly brát v úvahu "parametry"?

BTW: ten příklad s anketou je opravdu jen příklad. Pokud by to mělo fungovat reálně, tak na základě nějakého "odhadování" dle předchozího chování... nebo třeba podle horoskopu jako v "Jáchyme hoď ho do stroje"... ten vstupní mechanismus je pro mou myšlenku vedlejší.

Jde mi tedy o tom, jakým způsobem dostat emoce do programu, který je přísně logický.
Tori
Profil
JaySee:
Dalo by se třeba vycházet i z toho, jak velkou část článku uživatel přečetl => jak ho zaujal obsahem => podle toho nabídnout tematicky příbuzné, nebo tematicky odlišné články. Ale nevím, nakolik tematika článku vypovídá o náladě. Např. můžu číst černou kroniku, protože mám depku a chci se ujistit, že svět opravdu stojí za ... a jít si to hodit. Anebo mám dobrou / neutrální náladu a těším se z toho, že to nepotkalo mne. Nebo jsem byla svědkem nehody a zajímá mě, jak se to vyšetřilo a kolik lidí přežilo. Sama jsem se kdysi učila uplést jednoduchou oprátku jednak ze zvědavosti a taky protože to bylo snazší, než dračí smyčka. Apod. Ale určitě to stojí za pokus vyzkoušet.

mužům předkládat více faktických údajů a ženám spíše emocionálně laděné informace
co si o tom myslíte?
Že vás - tak jako spoustu jiných lidí - ovlivňují genderové stereotypy.
JaySee
Profil
Tori:
Že vás - tak jako spoustu jiných lidí - ovlivňují genderové stereotypy.
No netroufám si zpochybňovat, že se jedná o stereotyp, nicméně stereotypy se ve většině případů (větší či menší míře) odrážejí od reálného chování daných skupin jedinců. Takže jsou situace, kdy by to mohlo mít svůj význam.

A také se mi líbí Vaše úvaha nad dvojakostí přístupu (dříve jsem se učil smyčku vs. chci si hodit mašli), takhle jsem nad tím neuvažoval.

Ale co třeba jednodušší situace jako vtipy. Máme desítky (stovky) kategorií vtipů. A narážím na problém, jako si zvolit kategorii, nakonec to vzdám a kliknu na random. Takže se mi náhodně zobrazují vtipy od těch pitomých, přes ty co znám... a klikám dále a dále a dále...

Představuji si situaci.
Já se nudím a chci se pobavit. Takže kliknu na tlačítko "nudím se" a bude mi předložen vtip (nějaký náhodný a pochopitelně emocionálně laděný [třeba rasistický (emoce uspokojení z trýznění), nebo založený na nonsensu (šli dva a prostřední upadl) - emoce úsměv nad nonsensem, etc...]). A já si ho přečtu a místo tlačítka "další vtip" bude něco jako "hustější vtip" nebo "více intelektuální vtip" a na základě takovéto "emociální navigace" by byl primárně zobrazován relevantní obsah.

S tím, že by byl klasicky dohledatelný v běžné hierarchické struktuře. Ale emocionálně otagovaný.
Ivy
Profil
Musím popravdě říct že by mě něco takového výrazně znechutilo. Už teď mi vadí ta slavná "personalizace" od Googlu. Ve většině případů se stejně nestrefíš a co na to uživatelé? Nedovedu si představit že by to a) mohlo spolehlivě fungovat b) že by se to mě osobně líbilo.

JaySee:
genderové stereotypy.‘
můžu číst černou kroniku, protože mám depku a chci se ujistit
článek jak si správně uplést oprátku
A tímhle bys to u mě zabil úplně.
_es
Profil
Tori:
mám depku a chci se ujistit, že svět opravdu stojí za ... a jít si to hodit
Niečo takéto?:
JaySee
Profil
_es:
Ten obrázek mě pobavil :-D ale ne až takhle, nechci našeptávač, ale hledám způsob, jak člověku nabídnout obsah relevantní jeho situaci.
Když trochu odbočím od emocí a vypůjčím si včerejší situaci, kdy si moje kamarádka chtěla vybrat víkendovou akci. No a v katalogu byla asi stovka akcí, popsaná všema možnýma ikonkama a typama akce, dole u toho obrovská legenda. Tak tam chudák hodinu četla a prostě nevěděla, co si vybrat. Jak si vybrat. Jestli se může přihlásit, když je začátečník a nikdy na takové akci nebyla. Tak jsem si představil, že by tam mohlo fungovat něco obdobného, o čem se tady snažím vést diskusi.
Byla by možnost "jsem tu nový a chci to zkusit". Pak mě ale většina aplikací (pokud to umožňují) pustí k pokročilému vyhledávání, kde mám desítky voleb, ale já nemám ponětím co která z nich znamená a přesto si musím správně vybrat. Prostě je to systém, ve kterém se nevyznám a těžko dělám svoji volbu.

Ivy:
Personalizace od googlu jde mnohem dále, snaží se zrelevantnit celý svět. Já chci umožnit lidem se orientovat jinak, než hierarchicky.

A míru užití si dovedu představit třeba i jenom v řazení položek seznamu. Třeba kdybych jel někam na víkend (abych se držel předchozího příkladu), tak mě by jako muže zajímalo jak je složité se tam dostat, kolik to bude stát a jestli tam bude nějaká akce (moje stereotypy), kdežto moji přítelkyni by spíše zajímalo, jestli tam bude záchod a sprcha, budou tam i další holky a jestli se tam nebude jenom magořit, ale bude tam i nějaký intelektuální program (její očekávání)...
No ale pokud připravuji nějakou akci, tak většinou hodnotím všechny aspekty. A informace třeba na webu zveřejňuji, takže proč je neřadit podle relevantnosti daného čtenáře. Nejdřív to co mě asi zajímá (záleží na míře odhadnutí a trefení se do stereotypu) a pak ten zbytek, abych nebyl ochuzen nějakým odhadem.
Ivy
Profil
A co kdybys to dal jako volbu místo toho abys mi cpal klišé ala "ženy rády nakupují, jseš žena, budeš chtít něco koupit". To by mě zaujalo.

JaySee:
jako muže zajímalo jak je složité se tam dostat, kolik to bude stát a jestli tam bude nějaká akce (moje stereotypy)
Tohle je bohužel rozšířený omyl, že to záleží na pohlaví. Záleží to zejména na povaze a samozřejmě také na okolnostech (když pojedu na čundr bude mi sprcha ukradená, když pojedu na obchodní jednání nebo na svatbu...). Podobně je to ale téměř se všema těma "pohlavníma" poučkama.
jenikkozak
Profil
JaySee:
jestli tam bude záchod a sprcha, budou tam i další holky a jestli se tam nebude jenom magořit, ale bude tam i nějaký intelektuální program (její očekávání)...
- Zajímá mě, jestli tam bude záchod a sprcha.
- Další holky by mě zajímaly taky.
- Zajímalo by mě, jestli se tam nebude jenom magořit, ale jestli tam bude i nějaký intelektuální program.
Prosím, abych byl zahrnut do stejné škatulky jako tvá přítelkyně. A to i přesto, že je pravděpodobně opačného pohlaví a zřejmě úplně jiný temperament a vlastnosti než já.

Určitě jsem pro, abys uživateli, který je nový, umožnil snazší orientaci než těm, kteří tvůj web navštěvují denně. Nesnaž se ale určit potřeby a touhy konkrétních uživatelů, na to ti jedna anketní otázka nestačí.
Konkrétně u těch vtipů - proč má uživatel klikat na tlačítko „nudím se“, abys mu předložil náhodný vtip? Nedovedu si představit zaneprázdněného člověka, který brouzdá po stránkách s vtipy. :)
Pak z toho vzniká klasika, která se objevuje u položek přidaných v e-shopech do košíku či u videí. Stránka nabídne uživateli položky, které se podobají té, která ho zaujala. Na rozškatulkovávání podle vlastností osobnosti se kašle.
JaySee
Profil
Ivy:
A co kdybys to dal jako volbu místo toho abys mi cpal klišé...no a jak by tedy ta volba mohla být strukturovaná?
No a ty "pohlavní poučky" oukej, jsou to těžké stereotypy, ale jak jich využít pro všechny? Protože stereotypy vnímám jako velmi přínosné, pokud nejsou brány jako dogma.
jenikkozak:
No do škatulky se svou přítelkyní Vás nedám :-D to radši rozbořím škatulku, protože asi není dobře postavená.
Jak tedy podat neznalému uživateli srozumitelně složitý obsah?
Napadlo mě použít třeba "ankety" s otázkami typu: "Čemu dáváte přednost [pohodlí vs čundr] [muži vs ženy] [levně vs draze] [brzy vs zadlouho] [zážitek vs vzdělání]" ... že by byl relevantní obsah řazen na základě nějakých vážek (zde z těchto příkladů spíše faktického rázu, než emocionálního) ... ale tu emoci si tam také dovedu představit, třeba u toho čundru (pohyb v přírodě, na čerstvém vzduchu - příjemné, relaxující, svoboda) kdežto svatba (radost z nového manželství, stres, výjimečnost události, láska) ...

BTW: k tomu tlačítku "nudím se" tak máte pravdu, že zaneprázdněný člověk to asi nebude používat, protože na takovou ptákovinu nemá čas, ale když se podívám na zeď Facebooku, třetina lidí tam píše, jak se nudí a kdo se nudí, ať dá taky like.... takže svojí cílovku by to mělo. Ale to není tím, o čem se chci bavit. Nejde mi o jeden konktérní produkt (vtipník), ale o obecnější principy, na kterých třeba dále stavět, nebo alespoň uvažovat.
jenikkozak
Profil
JaySee:
BTW: k tomu tlačítku "nudím se" tak máte pravdu, že zaneprázdněný člověk to asi nebude používat, protože na takovou ptákovinu nemá čas, ale když se podívám na zeď Facebooku, třetina lidí tam píše, jak se nudí a kdo se nudí, ať dá taky like.... takže svojí cílovku by to mělo.
Špatně jsi pochopil, co jsem chtěl říct. Pokud je člověk na stránce s vtipy a chystá se provést na této stránce nějakou akci, automaticky z toho můžeš vyvodit, že se ten člověk nudí. Protože pokud by se nenudil, prostě by na té stránce nebyl. Proto je zbytečné se ho ptát, jestli si náhodou nemyslí, že se třeba nudí. Nemusí tě zajímat, jestli jsem kluk, nebo holka, zda jsem chytrý, nebo blbý. Pokud se mi bude nějaký druh vtipů líbit, navrhni mi další podobného rázu. Doporučuj, nenuť.
Abys člověka poznal, budeš na to potřebovat osobní kontakt a několik dní. Z jedné blbé ankety nepoznáš nic. Ani se o to nesnaž. I kdyby se ti podařilo přinutit uživatele, aby na stupnici přesně stanovili svou náladu, nebudeš schopný jim k té hodnotě přiřadit správný obsah. Vezměme třeba hudbu - někdo, kdo je v „depresi“, si pustí něco veselejšího, jiný si pustí klasickou hudbu, další se vrhne na česká osmdesátá léta, jiný bude poslouchat teskné tóny, aby si tu mizernou náladu pořádně vychutnal, a další raději nebude poslouchat nic.
JaySee
Profil
jenikkozak:
no, na tom něco bude a ano, špatně jsem Vás pochopil.
A také souhlasím, že není uplně ideální podstrkávat uživateli to, co si myslím, že je pro něj dobré. Tím bych ho ochudil o možnost volby a připadal by si jako ve Windows.
Takže ideálně by to mohlo vyhodnocovat poslední chování uživatele a na základě toho doporučovat relevantnější obsah. A nechci ho před tím nějak zatěžovat dotazníkem... na to bych sám neskočil. Není to vůbec user friendly. Ale řekněme, že by každý článek by otagovaný nějakými adjektivy a ještě jejich škálou. Takže třeba sranda 0.7 smutek 0.1 etc... a tyhle škály by se mohly ladit podle uživatelů. Řekněme, že bych měl článek o mrtvém štěňátku a po přečtený bych položil otázku: "přišel Vám tento článek smutný?" | ANO | NE | Ani tak ani tak | a hodnota škály by se trochu upravila. No a další člověk, kdyby chtěl smutné příběhy, měl by k dispozici článek o mrtvém koťátku...

Vzpoměl jsem si na paypal, kde se systém denně ptal na jednu otázku o uživatelovi. Takže mě napadl tenhle způsob, jak kalibrovat "emoce" obsahu. Přirovnal bych to k rozšířeným tagům.

Připadne Vám to jako smysluplnější cesta?
Chamurappi
Profil
Reaguji na JaySee:
Potíž je v tom, že oba úkony — tedy zjištění emocionální odezvy z článku a zjištění emocionálního rozpoložení návštěvníka — jsou strašně složité. Nemáš přístup do mozku uživatele, musel by ti dobrovolně sdělit své pocity, což by ho stálo čas a přemýšlení (což by ti samo o sobě zkreslovalo naměřené výsledky). Jaké výhody bys jemu osobně poskytl za tuto vstřícnost? Globální spokojenost všech čtenářů ho moc nezajímá, maximálně ti někde odklikne jedno líbí/nelíbí. Čím víc údajů bys z něj vyždímal, tím větší by bylo jeho očekávání, že je využiješ k zázračně lepšímu uspořádání obsahu, než by mu nabídly konkurenční weby — a byl by pravděpodobně zklamán.

a další člověk, kdyby chtěl smutné příběhy, měl by k dispozici článek o mrtvém koťátku
Myslím, že co se týče srandy a smutku, můžeš všeobecně předpokládat, že si drtivá většina návštěvníků chce náladu zlepšit. Existuje jen velmi omezená kategorie informačních webů, která může dlouhodobě přežívat i s naštvanými návštěvníky a tu představující klasické zpravodajské servery — u nich je naštvání vyváženo uspokojováním nesmyslně přehnané moderní touhy „vědět, co se děje“ a předpokladem, že samotné médium za smutné dění nemůže. Vesměs cokoliv jiného, čemu lidi věnují pozornost, čtou buď za účelem vzdělávání (tam nejsou emocionální adjektiva rozhodující), nebo za účelem zlepšení nálady.
Louka
Profil
Spíš než na psychický stav je lepší orientovat se na druh zábavy.

V tomto souhlasím s Chamurappim (který je tisíce let starý a nějakou tu zkušenost má ;)...), že lidé chtějí zlepšit náladu a ne se brodit skrz neštěstí. Navíc, když ani neznají toho, kdo případné negativní emoce přináší (přítele z Facebooku přejede auto - to tě zajímá, ale "Někoho" přejede auto - to je ti celkem jedno, radši se pobavíš).

Tím sklouzáváš k funkci "Podobné produkty", kterou tu již jenikkozak zmiňoval.
JaySee
Profil
Pánové Chamurappi a Louko,

vážím si Vašich komentářů a čím dál tím více si uvědomuji, jak komplexní téma jsem nakousl a k čemu mi argumentujete.

Z této diskuse vyplývá, že k nějakému globálnímu uspokojení návštěvníka stránek skrze emoce asi jen tak snadno nepůjde. Úskalí mých předpokladů spolehlivě rozdupal jenikkozak, Ivy i vy. Ale pořád je to téma pro mě natolik zajímavé, že bych chtěl v jeho bádání pokračovat alespoň na nějaké dílčí úrovni. Protože člověk, jedno jaký, se emocemi řídí. A proto si myslím, že my jako tvůrci webu, bychom měli tyto aspekty zvažovat. Zatím se jimi reálně zabývá copywriting, na úrovni statických textů, kde skrze Kolbův cyklus akcentují na učební model. Takže emoce, fakta, reakce a další činnost. Fakta a následné CTA (call to action) těžko někdo předělá, ale vidím potenciál v té první složce kontaktu s uživatelem. A to jsou ty zde omílané emoce, ke kterým bych se rád dostal na kloub, ale nevím jak.

Tou dílčí úrovní, kterou jsem zmiňoval v předchozím odstavci myslím třeba jen rozdílné řazení položek seznamu (představme si unordered list s výhodami) nějakého produktu, kde bych na základě dříve zjištěných informací měnil pořadí prvků. A jak jsem psal o pár příspěvků výše, nebojím se použít genderových a sociálních stereotypů, odhadu na základě "ankety" nebo třeba jen analýzy předchozích událostí. Neuvažuji zde teď složitost algoritmů a návrh struktury. Jde mi o to pokusit se najít způsob, jak dostat kvalitní obsah blíže k uživateli.
Ivy
Profil
Ještě ti nabídnu pár postřehů, i když mi chybí poměrně základní informace jaký druh obsahu chceš takto uživatelům nabízet.
Nejsem si jistá, jestli zaměření na emoce někam vede. Uživatel může být momentálně třeba smutný, že má nemocné šťěňátko. Nebude spíš hledat specializované fórum o psech, kde může najít dobré rady a i účast podobně postižených? Příští týden může být naštvaný na firmu, která ho podvedla. Co bude na internetu hledat? Nebude zase hledat podobně postižené na místě kde se potkávají? Co se snažím říct: i kdyby se ti podařilo rozklíčovat jeho momentální emocionální stav (a nevěřím tomu, že by to nějak snadno šlo), při jeho příští návštěvě bude nejspíš jiný takže budeš zase na začátku. Také předpoklad, že každý návštěvník je zmítán nějakou emocí nemusí být pravdivý, naopak si myslím, že většina lidí bude po většinu času relativně klidná. Emoce bývají poměrně pomíjivé a proměnlivé. Kromě toho si nejsem jistá, jaký podíl lidí vybíjí svoje emoce přes internet (teda kromě trolů). Když budu vzteklá já osobně, nebudu brouzdat ale půjdu se projít nebo si najdu starý talíř nebo půjdu do kina. Na internetu pak budu už poměrně klidná hledat konkrétní odpovědi pro praktické řešení. Také si tedy polož otázku, kolik lidí má tak silnou depresi že by jim mohl k něčemu být článek o oprátkách a kolik z nich se bude v takové chvíli pohybovat na internetu. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se odpověď většinou pohybovala někde mezi nulou a desítkou. Osobně si myslím, že emoce (a zejména ty silné) jsou slepou uličkou.

Pokud se vrátíme k volnočasovému víkendu, je pravda, že někteří z nás mají rádi vše pečlivě naplánované, jak jsi psal: dopředu zjistit dopravu, spočítat náklady a naplánovat program. Někteří ale raději pojedou naslepo (a překvapivě hranice jde napříč pohlavími). A to už jsme někde jinde než u emocí, to jsou preference a s tím se dá velmi dobře pracovat tím způsobem, který máš na mysli. Do značné míry by mohl odpadnout i problém identifikace uživatele. Pokud by ses rozhodl sledovat tuto linii dál (osobně ji pokládám za slibnou a pokud vím tak na českém internetu je to pole zcela neorané, ne tak v Americe), doporučovala bych nejprve nastudovat typologii osobnosti a pak se poohlédnout po tom jak to dělají v Americe, kde se tím zabývají zhruba 50 let. Klíčové slovo pro hledání je MBTI, případně typologie (ještě lépe typology) MBTI. Pokud se rozhodneš tohle zkusit, jsem plně a nadšeně k dispozici pro jakékoliv testování (samozřejmě pouze z hlediska svého typu).
JaySee
Profil
Ivy:
Moc děkuji za komentář za nastřelení směrem k MBTI. Knihu asi zatím kupovat nebudu, ale ty anglické články si přečtu.

A také děkuji za reakci k silným emocím, mrtvé štěňátko byl asi dost nevhodný příklad, ale dobře jste na něm argumentovali úskalí tohoto přístupu, takže tudy asi ne.

Takže to vypadá, že se od emocí přesouváme k osobnostním archetypům, což mi přijde také zajímavé :-D

V souvislosti s tím jsem si vzpomněl na jednoduchý test, kde se člověku předloží sada 12 uzavřených otázek ( variace tohoto testu Test: Jaký jsem studijní typ? ), z toho jsou otázky nakombinované pro charakteristické skupiny lidí. Jsou to vizuální, sluchové a prožitkové typy. Takže třeba i na základě toho by se dalo akcentovat na příslušnou složku obsahu. Pokud bych z předchozího trackování zjistil (a to trackování by bylo schopné analyzovat tyto tři [případně více] veličiny), že uživatel projížděl fotogalerie akce (zůstaneme u volnočasového víkendu) jako divý, nabídnu mu třeba další akci ve formě fotografie a stručného popisu. Pokud budu mít uživatele, který projíždí detaily akce, navrhl bych mu setříděnou tabulku ikon a symbolů definující akci a pokud bych měl člověka, co si čte hodně komentáře, navrhl bych mu seznam akci + vybrané komentáře lidí...

BTW: už mám napsanou takovou pre-alfa verzi php scriptu, který se snaží tyto věci brát v potaz a jestli někdy bude v nějaké veřejně testu hodné verzi, rád Vás kontaktuji.
Ivy
Profil
Ještě pár poznámeček.

JaySee:
osobnostním archetypům
Systém vychází z Junga, ale jedná se o funkce, nikoliv archetypy. Od Junga byl doplněn o další dvojici (a je to velmi zjednodušeně právě to zmiňované plánování versus nechat volný průběh věcí). Systém MBTI je na rozdíl od Jungovských archetypů vysoce prakticky použitelný.

Test který odkazuješ je o něčem jiném, a to o tom, jestli je dotyčný vizuální, audiální anebo pohybový typ. Na povahovém typu MBTI je to myslím nezávislé, pro tebe jako tvůrce stránek to má praktické dopady pouze ve volbě slov a stavbě vět tak, abys oslovil všechny typy (call to action, že ano..). Ve zkratce asi takto: Abychom uviděli celkový obrázek a vyjasnili problém, načrtneme.... (pro vizuální typ) Abychom se pohnuli z místa, vžijeme se do té situace a problém uchopme.... (pro pohybové typy) Poslyšte to zní špatně, to skřípání musíme....... (audiální typ).

Pokud to myslíš vážně ohledně MBTI tak budeš asi nějaký čas trochu studovat (ale neztratí se ti to ani v jiných oblastech života). Asi by bylo nejlepší se soustředit jen na čtyři základní skupiny, tj. temperamenty (NT, NF, SJ, SP), nedovedu si představit stránky optimalizované pro všech 16 typů. A znalost typů ti dá i další výhody - až budeš tvořit stránky o paraglidingu nebo stránky pro účetní, budeš poměrně přesně vědět jací budou návštěvníci stránek a tudíž na co dát důraz a čemu se vyhnout (je velká legrace, že v těchto dvou případech to bude téměř opačné).
JaySee
Profil
Ivy:
Díky za rozvinutí myšlenky. Zkusím se na nějakou dobu ponořit do studování, vypadá to velmi zajímavě a mohlo by to vést k mému cíli.

Ve zkratce asi takto: Abychom uviděli celkový obrázek a vyjasnili problém, načrtneme.... (pro vizuální typ) Abychom se pohnuli z místa, vžijeme se do té situace a problém uchopme.... (pro pohybové typy) Poslyšte to zní špatně, to skřípání musíme....... (audiální typ).
Tak to je skvělý nápad! Navíc se tím dostává do textu parádní symetrie (ve smyslu vztahu stránka a uživatel) tedy my spolu, ne my k vám.

A kdyby tě k tomuto tématu ještě něco napadlo, velice rád si to přečtu. A ještě jednou díky za nakopnutí :-D
Ivy
Profil
JaySee:
Knihu asi zatím kupovat nebudu
Pokud to myslíš vážně tak si jí kup. Sice na internetu najdeš nějaké popisy typů i temperamentů, a to i v češtině, ale co potřebuješ nejvíc jsou vzájemné souvislosti. V češtině se dají sehnat k tématu i jiné knihy, ke tvýmu účelům je nejlepší tahle.
JaySee
Profil
Ivy:
Dobře, zauvažuji nad tím. A nedělá mi problém studovat anglickou literaturu, takže jestli znáš něco dobrého v angličtině, taky si rád počtu.
Ivy
Profil
Takhle z hlavy ne, musela bych to hledat. Hledej něco jako MBTI and internet marketing nebo MBTI how to sale nebo MBTI succes on internet atd. atd. Jsem přesvědčená že v angličtině bude řada titulů přímo ke tvým účelům, ještě vhodnějších než ta doporučovaná česká. Ale zase je otázka, jestli nebudou tak specializované že pominou základy, které potřebuješ pochopit nejdříve.
JaySee
Profil
Ivy: oukej, dík za tipy.
Ivy
Profil
Ještě nějaká malá inspirace a podněty k dalšímu hledání:
článek s dalšími odkazy v textu
článek s popisy temperamentů
první ze série článků, doporučuji projet i další články, odkazy dole

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: