Autor Zpráva
neregistrovaný
Profil *
Zdravím,
Jsem student a ve volném čase se zajímám o webdesign.

Dělám designu buď pro sebe, nebo někomu bezplatně. Proto zatím nemám živnosťák. Co ale dělat v případě, že se mi naskytne nějaká menší placená příležitost?

Tím menší myslím tak do 5 000Kč a tím občas myslím pouze vyjímečně, třeba teď je to první příležitost, takže přibližně tak 1 do roka.

A co třeba takové vyhrání designerské soutěže, kde s tím výdělkem nepočítám a je to náhoda, že bych třeba vyhrál.

To mi nemá moc cenu si vyřizovat živnosťák. Zase ale na druhou stranu se nechci dostat do problémů.

Díky
candiess
Profil
neregistrovaný:
Řešil jsem stejný problém a bylo mi řečeno, že pokud je roční obrat do 20 000,- tak je to bez živnosťnáku a nejspíš se ani neodvádí daň, nechci kecat, kdyžtak mě opravte :)
Radek9
Profil
candiess:
Nejsem si přesně jist tou sumou, ale jde to normálně na dohodu o provedení práce.
candiess
Profil
Radek9:
Jak říkám, jeden řekl druhému a ten řekl.. myslím že to byla tato částka a taky možná menší ale určitě to jde :)
Sir Tom
Profil
neregistrovaný:
Doporučuji nastudovat problematiku Dohoda o provedení práce (DPP). S touto dohodou můžeš maximálně odpracovat 300 hodin za rok u jednoho zaměstnavatele. Výše výdělku pak ovlivní daňové procesy:

do 5000,- za měsíc: daň neodvádíš - o vše se stará zaměstnavatel
od 5000,- do 10000,- za měsíc + nutnost mít u zaměstnavatele podepsané Prohlášení (jedná se o růžový formulář, který říká, že jsi student - jeho příloha musí být potvrzení o studiu): zde záleží na textu v Prohlášení - buď odevzdáš d. přiznání nebo to udělá tvůj zaměstnavatel
nad 10000,- za měsíc: daň bys měl platit (poraď se účetním)

Snad si to pamatuji dobře, raději si to ale fakt nastuduj. V roce 2012 proběhly změny v DPP.
Jan Tvrdík
Profil
http://www.jakpodnikat.cz/prilezitostna-cinnost.php

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.