Autor Zpráva
David1256
Profil
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak je to právně správně s vyděláváním tvorbou webu. Chci prodávat někomu nějaké mnou vytvořené skripty, celé weby popřípadě třeba úpravy webů, zkrátka různé práce, které se nechají dělat s html/css/js/php. Jsem student, je mi 18 let. Někde jsem vyčetl, že pokud si nevydělám 20 000 Kč ročně, tak nemusím odvádět žádnou daň. Ale jak je to s papírováním? Zákazníci by mohli chtít třeba vystavit fakturu za práci, kterou si zaplatili ne? Nebo zkrátka nějaký doklad, že jsem jim udělal tu a tu práci za ty a ty peníze. Jak je to tedy z právního hlediska ohledně těchto věcí? Také by mě zajímalo, jak může někdo zjistit, zda vydělám za rok třeba 20 000 nebo 25 000 Kč. Zatím jsem si přivydělával tím stylem, že někdo poptával nějakou práci na webu a tak jsem mu to udělal a on poslal peníze na účet, ale nic se nedanilo. Podle zákona ani nic danit nemusím, ale přesto bych na to měl mít nějaké doklady, fakturu a tak ne? Pokud bych překročil těch 20 000 ročně, tak bych tu práci musel něčím přece dokládat ne? Jo a nemusel bych mít nad těch 20 000 už ŽL nebo jak to je? Hledal jsem tady podobné otázky, ale žádná přesně neodpověděla na můj dotaz. Děkuji.
DJ Miky
Profil
Do 20.000 Kč ročně se může jednat o příležitostnou činnost a to se potom vůbec nedaní, ani na to nepotřebuješ živnostenské oprávnění. Ale fakturu vystavit nemůžeš. Až když si pořídíš živnostenské oprávnění, dostaneš IČ a můžeš fakturovat tvým klientům. Ovšem pak budeš muset po konci roku podávat daňové přiznání a přehledy k pojištění, kde přiznáš dosažené příjmy (a výdaje) za daný rok a rozdíl (zisk) zdaníš.

Nad 20.000 Kč ročně už se tedy nemůže jednat o příležitostnou činnost a musíš mít živnostenské oprávnění.