Autor Zpráva
zavináč
Profil
Měl bych dotaz pro ty, kteří podnikají v programování apod..Chtěl bych si webdesignem a programováním trošku přivydělat, ale narazil jsem na menší zádrhel. Momentálně studuji dálkově na vysoké škole informatiku - můj dálkový obor mi nedává status studenta - a ukončil jsem zaměstnání, takže si pojištění platím sám. Chtěl jsem si otevřít živnost, ale šlo by to pouze jako hlavní činnost a pochybuji, že vydělám ze začátku tolik, abych pokryl náklady na pojištění. A stejně když jsem někomu dělal doted něco na webu tak to bylo vždy na ruku. Chtěl bych si, ale svoje stránky umístit na web a nevím jak se krýt tak, abych neměl problémy se zákonem. Pokud mi někdo můžete poradit moc by mi to pomohlo.
Ivy
Profil
Zkus prozkoumat Dohoda o pracovní činnosti, Dohoda o provedení práce.
zavináč
Profil
Ivy:
Takže když si dám na své stránky, že pracuju na dohodu o pracovní činnosti měl bych být krytý?
Ivy
Profil
To neříkám, protože to nevím. Neznám úplně přesně tvou situaci (jsi nezaměstnaný?) ani nejsem právník nebo daňový poradce. Říkám prostuduj si to a prokonzultuj, možná tam najdeš vhodné řešení.
Rellik
Profil
No jelikož sem se o to zajímal, tak vím, že:
1/ pokud máš nějaké zaměstnání a máš smlouvu, tak můžeš mít živnost jako vedlejší činnost, z které v podstatě odvádíš jen daně, protože zbytek platí zaměstnavatel.
2/ pokud ovšem nemáš žádné zaměstnání, tak živnost je úplná a tak si platíš 1740,- (myslí, že tak nějak) zdravotní a zhruba stejně sociální pojištění.

Dále pak pokud bys spadal do první možnosti a o práci přišel, tak vedlejší živnost přechází na hlavní a platí bod 2.
Něco jiného je práce na dohodu, kdy jsi v podstatě zaměstnancem toho kdo by ti zadal zakázku a tak za tebe platí socku i zdravku, ale myslím, že to asi nikdo dělat nebude, jelikož je s tím hodně papírování a zaměstná to několik lidí.