Autor Zpráva
Pavlos
Profil
Ahoj,
chci se zeptat, zda se dá někde zaregistrovat doména, která by měla "koncovku" .ing? Nikde jsem to nenašel, kromě nějakých podivných polských webů...ač právě tam o tom mluvili, ale nepochopil jsem, co píšou:)
Joker
Profil
Pavlos:
Nikde jsem to nenašel
Špatně jste hledal. Viz třeba zde a případně stránky Open NIC projektu.
Jinak doména by měla jít zaregistrovat na http://register.ing/ pokud máte nastavený Open NIC DNS server.
S typickým nastavením uvidíte jen „Nelze nalézt vzdálený server“, to samé uvidí převážná většina lidí, když jim dáte odkaz na tu zaregistrovanou doménu.
Pavlos
Profil
tenhle odkaz jsem také našel, ale jsem fakt laik a vůbec jsem nepochopil, jaká je odpověď na onen dotaz....Open NIC DNS nastavený zřejmě nemám, protože odkaz register.ing mi otevřít nejde, kde to nastavim? A pokud tu doménu budu mít, tak se na ní lidi bezproblémů dostanou, aniž by potřebovali něco takového nastavovat,ne? dík moc.
Joker
Profil
Pavlos:
A pokud tu doménu budu mít, tak se na ní lidi bezproblémů dostanou, aniž by potřebovali něco takového nastavovat,ne?
Vždyť to tam píšu: „to samé uvidí převážná většina lidí, když jim dáte odkaz na tu zaregistrovanou doménu.“.

Zkusím nějak jednoduše sepsat podstatu:
Internet vlastně nikdo neřídí, funguje na principu svobodné dohody jednotlivých účastníků (jakkoliv byrokrati všech zemí se mohou vzteknout z představy, že existuje globální projekt zahrnující miliardy lidí, který oni neřídí svými regulacemi a přesto nejenže neskončil v naprostém chaosu, ale funguje lépe než leckteré regulované odvětví).
Čili existuje nějaká infrastruktura a existuje systém doménových jmen (DNS), pomocí kterého se pro název domény napsaný v prohlížeči vyhledá server, kterému se má odeslat dotaz. Vlastně taková tabulka doména - server.
Pochopitelně musí existovat správce, který bude ty seznamy udržovat, aktualizovat a distribuovat. To dělají jednak národní správci (jako CZ.NIC) a na vrcholu stojí organizace ICANN.