« 1 2 »
Autor Zpráva
Stalker
Profil
Zdravím,

mám pro vás dvě otázky, které jsou na první pohled velmi podobné, ale podle mě je v nich velký rozdíl.

1. Může se naučit programovat opravdu každý?
2. Může se stát dobrým programátorem opravdu každý?

Když to vezmu z mého pohledu. Jsem samouk a učím se programovat webové stránky. Je mi 23, nemám VŠ a ani na SŠ jsem nikdy neexceloval. Ne každou věc dokážu pochopit ihned a má paměť na tom není také zrovna nejlépe. Co však mám je obrovská chuť do učení a skutečný zájem o tuto oblast, protože bych jednoho dne rád něco dokázal, avšak v poslední době u mě panují obavy, že na to prostě nemám. Proto si neustále kladu dvě výše zmíněné otázky...

ps: psal jsem i na devel.cz ale zdejší fórum mi přijde neskutečně skvělé, proto bych velmi rád slyšel i vaše názory :)
Taps
Profil
Stalker:
ono jde hlavně o to mít chuť a zájem se učit. Samozřejmě je nutné mít také vytrvalost
martin1312
Profil
Nemysli, že nato nemáš, ale stále sa zdokonaľuj. Dávaj si stále viac náročnejšie ciele.
LudekBrno
Profil
Nicméně každý se programovat nenaučí :-) Ano, asi každý se zvládne našprtat jednotlivé příkazy, parametry a funkce, ale jen někdo z nich dokáže sestavit smysluplný kód. Naopak žádné školské vzdělání v podstatě potřeba není. To je o talentu, logickém myšlení a hlavně bych řekl musí být výborná představivost, aby si člověk dokázal představit, jak bude co fungovat a vypadat když upraví kód tak a tak a představit si i věci, které ještě naprogramované nejsou. No a samozřejmě je potřeba hlavně v začátku nekonečná trpělivost :-) To jsou třeba věci, které mi chybí, takže ať dělám co dělám, s programováním končím u jednoduché HTML + CSS stránky :-)
jenikkozak
Profil
Stalker:
Může se naučit programovat opravdu každý?