Autor Zpráva
Jendak
Profil *
Zdravim,
jedna malá vesnice, ode mě chce upravit jejich web. Současná prezentace má celkem 4 jednoduché HTML stránky. Oslovili mě, protože autor původní verze se jim už nevěnuje. Autor webu zároveň vlastní hosting a je registrátorem domény. Za hosting + doménu platí obec 4 000Kč/rok právě této osobě (roční rozpočet obce je asi 100 000 Kč). Napadlo mě, že bych jim mohl ušetřit nějaké peníze změnou hostingu. Jenže na whois.smartweb.cz jsem zjistil, že žádné jméno žádné osoby z obce na seznamu není. Uvedené je jen jméno onoho autora a jeho kolegy. Znamená to, že doména ve skutečnosti nepatří obci (např. starostovi), ale autorovi webu? A pokud bych chtěl nechat doménu přejít na jiný hosting, nemusí to obci povolit a doménu si nechat? Nebo jaká je praxe při takovýchto situacích?

Zítra mám se starostou schůzku, takže se podívám na faktury a smlouvy, ale starosta je už důchodce, takže nevím, jestli bude vědět na co se ho ptám.

(Jsem student, toto je můj první "projekt" ).

Děkuji moc

"...takže nevím, jestli bude vědět na co se ho ptám." - Proto se ptám zde Vás, jak se takové situace řeší.

Prosím moderátora o změnu názvu na: "Kdo je vlastník domény"
Moderátor Chamurappi: OK.
Davex
Bavíme-li se o doméně .cz, tak vlastníkem domény je vždy ten, kdo je uveden jako Držitel v oficiálním Whois od nic.cz.
Jendak
Profil *
Jako držitel je uvedena společnost autora. Obec nikde nefiguruje. Co mi v takovém případě poradíte? Dá se držitel jednoduše změnit?
LudekBrno
Jendak:
Pokud nebude současný držitel domény souhlasit, tak nedá. V tomto případě je vlastníkem domény evidentně autor. Pokud nemá obec smluvně ošetřeno, že autor je za stanovených podmínek povinen převést doménu na obec, tak má obec tři možnosti. Ideálně se na převodu domény s autorem dohodnout nebo se pokusit převod vymoci soudně, což je jen minimální šance na uspěch nebo si koupit jinou vlastní doménu.