Autor Zpráva
SirDoxik
Profil
Dobrý den, chtěl jsem se Vás programátorů zeptat od kolika let třeba programujete? Já jsem začínal někdy v 10 letech s blog.cz, pak ve 12 s grafikou a teď se věnuji asi 2 roky programování webů. Jak jste na tom Vy? Moc mě to zajímá, jelikož mnozí lidé v mém věku využívají spíše počítač ke hraní her. Snad jsem vystihl vlákno.
Joker
Profil
Uf, to si přesně už nevzpomenu. První experimenty byly poměrně brzy poté, co jsem získal přístup k počítači. To mi mohlo být tak 12-13, v 10 letech jsem počítač viděl leda tak v televizi :-)

Weby jsem tehdy nedělal, už proto, že webové technologie ještě neexistovaly, nikdo nevěděl, co je web a málokdo měl připojení k Internetu* :-)
Takže mezi první věci patřily dávky (shellové skripty) na spouštění her a BASIC.
K webům jsem se dostal až v dobách IE 4, to už tam šlo i něco programovat.

Ne, nevím, jak to vypadalo, když přijel první vlak :)
lionel messi
Profil
SirDoxik:
Zdravím,

na svoje začiatky sa pamätám pomerne presne. K tvorbe webu (HTML + CSS) som pričuchol v roku 2012 ako 18-ročný, o rok neskôr som pridal štipku PHP, MySQL a JavaScriptu. Ďalšie programovacie jazyky neovládam (vlastne, nedovolil by som si o sebe tvrdiť, že PHP/JS ovládam) ani nemám v pláne s ich štúdiom začínať, pretože by som ich momentálne v praxi nevyužil. Potreba siahnuť k PHP v mojom prípade vyplynula z praxe (hľadal som možnosti naprogramovania kontaktného formulára).

Svoje schopnosti hodnotím ako lepší (či skôr večný?) začiatočník alebo slabší mierne pokročilý. Základy relatívne slušne zvládam, ale na žiadne väčšie aplikácie by som si netrúfol. Treba však povedať, že popri tvorbe webu mám množstvo ďalších záujmov, školu, navyše posledných pár týždňov i brigádu. Veľa času na zdokonaľovanie sa v programovaní mi tak neostáva, príležitostne sa snažím rozšíriť si obzory i v tejto oblasti, najlepšie na vlastných chybách. :-)

jelikož mnozí lidé v mém věku využívají spíše počítač ke hraní her.