Autor Zpráva
Milan1236000
Profil
Zdravím,

jsem student (18 mi dávno bylo). Požádal mě jeden člověk, abych mu vytvořil stránky. Hosting bude registrovaný na něj, já mu jen ten web budu spravovat.

Musím si kvůli tomu zakládat ŽL?
Tomášeek
Profil
Milan1236000:
Je/bude to soustavná výdělečná činnost? Odpověď bys našel v zákoně, kdyby ses rochu snažil. Doporučuji si nastudovat, kdy, co a v jaké relaci můžeš, bude se ti to do budoucna hodit.
M02
Profil *
V případě, že to nebude dlouhodobá činnost a vejdeš se do finančního limitu (který si nepamatuju), dalo by se to považovat za příležitostný příjem, který se nedaní.

Ve tvém případě, pokud nehodláš v této práci někdy pokračovat, bych se obrátil na nějakého známého, který živnosťák má a práci za tebe vyfakturuje. Nebo bych udělal tu práci na černo, v případě, že s tím nebude mít zadavatel problém, a na berňák bych se z vysoka…
Kajman
Profil
M02:
Faktura od někoho třetího není potřeba. Pokud roční částkou a příležitostním pojetím splní podmínky zákona, mohou sepsat dohodu o provedení práce.
Milan1236000
Profil
No, studuju dál informatiku na VŠ, do práce chodím zcela mimo můj obor a tohle je zatím jen jednorázovka.

Do budoucna bych si chtěl dosavadní práci mimo obor zachovat a k tomu se poohlídnout i po něčem dalším. Takhle by mi to vyhovovalo.
Radek9
Profil
Milan1236000:
tohle je zatím jen jednorázovka
To záleží. Píšeš, že jde o vytvoření stránek a jejich následnou správu. Řekněme, že vytvoření stránek by se za příležitostnou činnost počítat dalo, ale správa už asi ne.

Říkáš, že jsi student. V tom případě absolutně nevidím problém založit si ŽL. Pokud to budeš mít jako vedlejší činnost (což při studiu můžeš), tak platíš nižší pojištění (u sociálního teoreticky žádné) a nižší daně (při použití paušálu taky většinou žádné). Případné zálohy za sociální pojištění platíš až od druhého roku, zdravotní pojištění vždy zpětně za minulý rok. Je to opravdu jednoduché.
Milan1236000
Profil
Radek9: