Autor Zpráva
Animal
Profil *
Zdravím, momentálne mám 17 rokov, študujem na gymnáziu so zameraním na informatiku (3. ročník). No zistil som, že štúdium naozaj nieje cesta pre mňa a preto neplánujem ísť na VŠ, alebo si minimálne dať 'gap year' po maturite. Mám preto viacero otázok.

Som snaživý, rád sa učím veci, ktoré ma zaujímajú a tvorba webových stránok a dizajn ma naozaj bavia. Mám ešte ďaleko od profíka, ale nerobí mi problém spraviť klasické statické stránky, fóra alebo e-shopy. Silné medzery mám najmä v JavaScripte, ktorému sa idem začať venovať, no najskôr som strávil dosť času učením sa PHP (Laravel).

Je možné sa uživiť na SR a zároveň byť zato "nadštandardnejšie" odmenený? Samozrejme, ak by tomu skúsenosti odpovedali, čo moje momentálne určite nie, ale rátam do budúcna.

Ďalšou otázkou je hlavne čo všetko si musím vybaviť hlavne z právneho hľadiska, keď chcem začať robiť webové stránky na zákazku, čo najskôr po mojej 18 a ako sa cenovo pohybovať, ak som ešte nikdy nerobil prácu pre niekoho cudzieho.

Tiež ma zaujíma, ako to funguje s freelancingom práve na SR a či je to vhodné pre mňa ešte ako rok študenta. Zaujímajú ma najmä vaše skúsenosti. Vopred ďakujem za reakcie.
pcmanik
Profil
Animal:
No zistil som, že štúdium naozaj nieje cesta pre mňa a preto neplánujem ísť na VŠ, alebo si minimálne dať 'gap year' po maturite.
VŠ je by som povedal nutnosť bez nej si budeš tažko hľadať prácu. Naviac tá škola ver či nie ťa aj dosť naučí a keďže si teraz na gympli FEI, alebo FIIT by pre teba snáď nemal byť problém.
Ak chceš byť len na volnej nohe a venovať sa len webom potom ti ju netreba. Rok nechodiť do školy nieje dobrý nápad, vypadneš z toho školského systému a ťažko sa do neho potom naskakuje. Naviac na vysokej sa s tebou nebudú hrať a čím viac zabudneš - najmä matiky tým horšie.

Mám ešte ďaleko od profíka, ale nerobí mi problém spraviť klasické statické stránky, fóra alebo e-shopy.