Autor Zpráva
RastyAmateur
Profil
Zdravím,

sice se to netýká úplně webových technologií, ale věřím, že se zde najde někdo, kdo mi k tomu bude mít co říct.

Studuji první ročník Otevřené informatiky a do konce března si máme vybrat nějaký obor, tedy sadu předmětů, nějaké zaměření... Rozhoduji se mezi oborem Informatika a počítačové vědy a Software. Ten první obor mě láká z toho důvodu, že by to mělo být zaměření vlastně na umělou inteligenci. Do nynějška jsem programoval převážně webové aplikace a bojím se, že nějaké AI mě vlastně ani nebude bavit.

Je to tedy nějak náročné, na myšlení či algoritmicky? Je to spíše bušení kódu, nebo počítání si na papír a vymýšlení různých strategií? Je to více pokus-omyl, nebo při psaní kódu autor přesně ví, co se děje, proč to dělá a podobně?

Jakýkoliv náznak, co to vlastně obnáší, případná zkušenost, nebo váš příběh, jak jste se k AI dostali, proč a co by jste dnes udělali jinak mi pomůže (doufejme) v rozhodnutí.

Děkuji,
RA

Mimochodem, nemá někdo zkušenost s prací pro CZNIC?
Radek9
Profil
RastyAmateur:
Je to tedy nějak náročné, na myšlení či algoritmicky?
Ano. V principu je to aplikovaná statistika, pokročilé prohledávací algoritmy, klasifikátory apod. Nevím přesně jak to funguje na FELu, ale na FITu studuju něco podobného (znalostní inženýrství). Můžeš porovnat: bk.fit.cvut.cz/cz/pruchody/pr938373126205.html

Je to spíše bušení kódu, nebo počítání si na papír a vymýšlení různých strategií?