Autor Zpráva
Marek Janů
Profil
Ahoj,
uvažuji o koupi nového PC a zatímco vybírám komponenty, přemýšlím o operačním systému.
Kromě toho, že bych si tam rád plnohodnotně nainstaloval Linux, přemýšlím také o Windows.

Něco málo ke konfiguraci: procesor by to mělo mít Intel Core 2 Duo nebo nějakou obdobu AMD a 2GB RAM. Nejsem odborník, ale myslím si, že daný procesor bude 64-bitový.

Otázka je, jaký zvolit systém - zdali Windows Vista či Windows XP.
Dovolte mi zde uvést několik podotázek.

1. Má vůbec na 64 bitový PC instalovat 32 bitový Windows XP (tuším že český win xp 64 bit neexistuje)? Proč?

2. Pokud bych měl uvažovat o XP, jistě bych si vybral professional. Mám pocit, že abych měl v nové Vistě, fce, kterými si Microsoft neustále chlubí, musel bych mít Ultimate edici. Která edice obsahuje alespoň všechno to, co měl win XP prof?

3. Ve win XP Prof je zajímavá fce vzdálená plocha - nevíte jaká je zpětná kompatibilita s Vistou? Zda-li se k takovému PC mohu přihlásit z libovolných win Vista a naopak (tzn. k vistě se přihlásit z XP)?

4. Je výkon PC který jsem nastínil pro win Vista dostatečný? Tím dostatečný nemyslím to, jestli Vista na tom půjde, ale třeba vzhledem k tomu, co je lepší na hry. Neuřízne si Vista z PC moc výkonu? Vzhledem k tomu, že nejsem přesvědčen o všech skvělých vymoženostech a funkcí win Vista, jeho stabilitě atp. Chci ho nainstalovat, pouze pokud v něm nebude všechno například dvakrát tak pomalejší než v XP.

5. Kolik taková Vista Ultimate při běžném provozu (otevřeno několik aplikací) zabere paměti RAM? Nechci, aby můj PC shapoval ani při spuštění mnoha programů, veřím, že XP byl při 2GB shapoval jen v extrémních situacích.

6. Jak je to s SP1 pro Vistu? Má smysl na něj čekat (dosud používat XP)? Nebo se po něm systém výrazněji nezmění?