Autor Zpráva
Pitrýsek
Profil *
Dobrý den,

předem bych rád upozornil, že nevím, zda je právo (nemyslím morální) na mé straně, ale přesto se poptám.

Dne 30. 06. 2006 jsem zakoupil v cybex.cz MP3 přehrávač iRiver T30. Nejedná se o mass storage, tudíž je potřeba synchronizovat. Bohužel, synchronizace běží pouze na čisté instalaci operačního systému. Avšak běda jak nainstaluji do operačního systému nějaký program. Poté synchronizovat nelze a soubory do přehrávače nedostanu, i kdybych se na hlavu stavěl. Doposud jsem tento problém řešil synchronizací přístroje na odděleném počítači s čistou instalací. Už k němu ale nemám přístup. Ze servisu mi napsali, že mám provést reinstalaci operačního systému (vynikající rada mimochodem) nebo počkat na SP3 (ještě lepší rada, než ta první). Mám tak přehrávač v záruce, ale můžu se na něj akorát tak dívat. Když jsem kontaktoval cybex.cz, tak se mnou vyběhli pěkně rychle; dali mi sice za pravdu, ale prý mám kdyžtak kontaktovat servis a že navrácení peněz není po tak dlouhé době možné.

Jak jsem již psal, můžu se na MP3 přehrávač akorát tak dívat. Jinak operační systém mám legální, stejně tak jako všechny programy, případně používám jejich trial verze. Na tento hrubý nedostatek jsem při koupi nebyl nijak upozorněn.

Mám nějakou šanci dostat peníze zpět, případně jiný funkční přístroj?

Děkuji.
Railbot
Profil
Obávám se, že tohle není právní poradna.

Ovšem po tak dlouhé době ti pravěpodobně žádná možnost vrácení peněz nenáleží, to je fakt.
DoubleThink
Profil *
Avšak běda jak nainstaluji do operačního systému nějaký program
To je trochu moc obecné. Jaký program? Třeba Firefox?
tiso
Profil
Toto si mal riešiť už v prvých pár mesiacoch, ale záručná doba by ešte mala platiť, takže reklamuj!
Pitrýsek
Profil *
Railbot
No pořád mi nějak nejde na rozum, když mám v záruce něco a je to nefunkční (zatajením důležité infromace) a přitom s tím nikdo nechce nic dělat.

DoubleThink
Třeba... Nikdo nedokáže odhadnout, kdy a po instalaci čeho už nepůjde synchronizovat.
shaggy
Profil
Pitrýsek
tiež, sa divím - pri mojom mp3 (tiež nie je mass storage - Samsung) boli na obale uvedené požiadavky. Môj PC ich spĺňal a v momente keby mi povedali takú sprostosť, aby som reinštaloval Windows, tak im to otrieskam o hlavu. To si mal riešiť hneď na začiatku, ale aj teraz - je jedno po akej dobe to je. Môžeš povedať, že doteraz si pracoval s takmer čistým systémom a až teraz si začal inštalovať a že aj po reinštalácii to robí - čiže je to chyba prehrávača. Pekne im to zanes, nech sa na to pozrú.
Ale opýtam sa - si si istý, že to je problém toho prehrávača a nie teba, lebo sa mi nezdá, že po inštalácii programov (ktoré s tým nesúvisia) by ti nešlo synchronizovať.
Pitrýsek
Profil *
shaggy

Skutečně je to tak jak píši. Potvrdil mi to servis i přímo prodejce. O to větší drzost mi přijde jejich jednání.
Ale nevím, proč se k tomu cybex.cz točí zády. Podle mě to je sprostý, zamlčet tuto informaci při prodeji a pak se vymlouvat.
Joker
Profil
Pitrýsek
Tohle asi není nejlepší místo na takový dotaz, lepší by bylo se obrátit třeba na nějaké spotřebitelské sdružení, případně právníka.
Z pohledu práva si nejsem jistý, ale šlo by asi o to, nakolik je nekompatibilita softwaru přehrávače s určitým programem vadou přístroje, jestli na to výrobce upozornil a jestli lze oprávněně očekávat, že přehrávač bude s takovým programem kompatibilní. Ale spíš bych tipoval, že na reklamaci nárok nemáte.

Z morálního pohledu má podle mě pravdu prodejce. Pokud přehrávač víc než rok a půl "spokojeně používáte" a dokonce o nekompatibilitě víte a nevadí Vám to, tak smůla. Vada se reklamuje co nejdříve poté, kdy ji zjistíte.
Ten popis spíš vyznívá tak, že jste si před koncem záruční doby řekl, že by nebylo zlé si přehrávač nechat vyměnit za lepší typ s novou zárukou ;-)
smajli
Profil
Pitrýsek
Není třeba na stránkách výrobce opravený soft?

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: