« 1 2 »
Autor Zpráva
pyty
Profil
prepacte, ze to pisem tu, pisal som to do poradne na zive.cz, ale tem sa odpovede nedockate...

precital som knhu od Libetyho Naucte sa C++ za 21 dni. ako kazda kniha, ktoru som videl sa zameravala na strukturu a funkcost kodu C++, ale nie napr. na OpenGL alebo windows API (???). Ono je sice celkom pekne, ze viem programovat v "console", ale ked sa nechcem nejako extra venovat vyvijaniu spickovich Server Side applications tak mi to je samotne dost na nic. takze by som sa chcel opytat, co mam teraz robit, ked chcem zacat vyvijat aplkacie v prostredi okien. Cital som kdesi nejaky "OpenGL" tutorial, ale nebol velmi poucny, skvor len na "skopirovanie". Ale ja sa to chcem naucit, chcem pochopit ako to funguje, a nie skopirovat a upravit vo "WYSIWYG" editore vo M$ visual c++. takze neviete nieco odporucit, pripadne nejaku dobru knihu ??? vopred dakujem
-----------------
ps: ked uz som tu, zaujimalo by ma, ci nepoznate nejake cz/sk forum, ktore sa venuje programovaniu v c++ ??? nemyslim IRC kanal alebo nejaku Diskusnu skupinu, ale klasicky webBOARD ...:::::... dik
roberta
Profil
http://www.builder.cz
thingwath
Profil
Dokumentace k tem knihovnam :-)
halogan
Profil
K tvorbě aplikací bych raději než Win32 API doporučil GTK či QT, podle typu programu. U QT si musíš koupit licenci, abys mohl vyvíjet placený software. Zdarma můžeš vyvíjet jen nekomerční software a navíc pod Linuxem (od QT 4.0 to bude i na Win). U GTK je to myslím jedno. Je to zdarma, takže ta komerce myslím jde.

www.trolltech.com
www.gtkmm.org
thingwath
Profil
K haloganovi to upřesnění, že nekomerční v tomto případě znamená GNU/GPL. GTK+ se dá linkovat se vším, takže i komerční program.

Ale ono jde taky o to co vyvíjet. Rozmysli si to, zanalyzuj problém, vyber prostředky k jeho řešení, nastuduj dokumentaci a pusť se do toho :-)
llook
Profil
OpenGL se za 21 dní nenaučíš. Pro začátek mohou pomoct NeHe tutoriály, resp. jejich neautorizovaný český překlad - http://nehe.opengl.cz/ . Ty ale spoustu veledůležitých témat vynechávají (třeba vykreslovací řetězec), takže asi fakt jenom pro začátek
Pak se mi hodně líbil seriál na Rootu - http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/ . Stejný autor pak ještě napsal seriál i o GLU, také lze na Rootu něco najít k GLUT nebo SDL, pokud chceš psát multiplatformní OpenGL aplikace (lepší je SDL).

Pro okýnkové aplikace je mým favoritem wxWidgets, ale přece jenom má dost nedostatků.
pyty
Profil
no, v niektorych prispevkoch na mna vybehlo dossst vela neznamych vyrazov (teda znamych s pocutia, ale neviem co znamenaju)
takze neviete este nejaky odkaz na clanok alebo co, ktory sa zaobera touto problematiko vseobecne

co sa tyka toho "premyslenia" projektu - ja ani nemam na mysli nejaky konkretny uzitocny projekt - chcem sa UCIT - zacat napr. alertom "hello world" s tlacidlami "dalsi alert" a "zavriet" a cez napr jednoduchu kalkulacku bez odmocnin a kalendar sa dostat ku open source operacnemu systemu na novej technologii, ktory by vysiel v 2011 - 20 rokov po linuxe a volal vy sa PYTYX !!! :-))))

ten tutorial na linuxe vyzera dobre, problem je v tom, ze ja neviem co je najlepsie a teda neviem zvazit, co sa pre mna najviac oplati ...
preto sa nechcem urychlene do nicoho hrnut (zle skusenosti s kupou knihi JavaScript za cc 1100sk - ale ja sa ucim zo zasady na vlastnych chybach :)
thingwath
Profil
Nejvíc se naučíš na nějakém konkrétním projektu. Nemusí to být tedy nic objevného, i maličkost, ale něco to IMHO chce. Zkus používat takové knihovny, které se ti nejvíc líbí podle názvu, nebo ti je třeba někdo doporučí. Sice se možná spáliš a zjistíš, že to není ono, ale to nevadí :-)
pyty
Profil
no, ono problem je v tom, ze vsetci ludia v mojom okoli si myslia ze su "spickovi experti" , ale ich schopnosti su akurat hranie a c r a c k nutie hier, instalacia hier a programov, standardna (niekedy nulova) praca s internetom a Win. Instalacia windows - nic, praca s diskom - format, fdisk, dafragmentacia, chkdsk - nic (minule som spoluziakovy ktory nevie nasobky 8 musel vysvetlovat ze 1MB ma 1024KB a nie 1000 a ked sme dosli k bitu a bytu uz nastastie zvonilo :) - s toho vypliva ze nemam niekoho kto by mi poradil a kto by vobec vedel co je OpenGL (asi 2 to mozno poculi). DirectX je uz znamejsi..
a co sa tyka vyberu podla toho ci sa mi paci nazov - na to som uz trochu stary nie ?? ja som velmi nerozhodny v takych veciach (velkych) - to nie je ako vybrat si cokoladu v obchode.

preto som prave dufal, ze mi povite Vy co je asi "najlepsie" (relativne - samozrejme :).
trochu som sa obhliadal, vsimol som si, ze urobit aplikaciu pre win vo winAPI o par (desiatok) riadkov kody kratsie ako v openGL. myslim si ze som malo informovany na to, aby som si vybral sam - preto dam radsej na radu skusenejsich a mudrejsich.

povedzme ze mam nejake "neviem ako to nazvat :-)"
- malo by to byt free/o-s
- multiplatformove (najma lin/win)
- dostatok materialov na nete (tutorialy,(prelozena)dokumentacia, navody, fora...)

PS: k tomu OpenGL - je ta kniznica zamerana aj na tvorbu okien, alebo len nejakej grafiky pre hry ????
vecsina veci na tych tutorialoch bola orientovana na nejaky farby, 3D objekty, geom. utvery a pod..
thingwath
Profil
OpenGL jako takové se okny vůbec nezabývá. Od toho je třeba něco jiného. Viz GLU a tak.
halogan
Profil
pyty: GTK, splňuje všechny tři podmínky.

Btw MB má 1000 kB, 1024 má zase MiB, to jen maličkost.
thingwath
Profil
Podle nějakého standardizačního tělesa ano, hm, ale jak chtějí abych říkal těm jejich MiB, to je humus :-)
pyty
Profil
fajn, sksuim vylucovaciu metodu:

OpenGL, DirectX - NIE, naucim sa to niekedy ked budem chciet robit hry a screensaver :-) - spravne ??

QT - o tom som nikdy az do teraz nepocul - neutralny postoj, ale skvor nie (treba licenciu, aj ked plateny software sa v blizkej buducnosti nechystam vyvijat) - spravne ??

takze GTK vs. API - pre gtk som nenasiel na jyxo/google ziadny sk/cz tutorial - len nejaky taliansky a potom |http://www.gtk.org/tutorial/ ... a nejkye tutorialy PHP-GTK na builderi

este by ma zaujimalo, co je to GLU co spomenul thingwath a co ma spolocne z GTK ??

a co je zle na API ?? hore bolo (halogan), ze by som mal radsej pouzit gtk alebo QT...

este trochu OT - v com je spraveny napr. Firefox alebo miranda IM ??
- v com su JAVOVE apliakcie ?? napr. jEdit (alebo samotne JRE) a pod. ?? maju taky
zvlastny specificky vzhlad a spravanie - vsetky jAplikacie ake som zatial visel.
thingwath
Profil
O GTK+ se v češtině něco asi najde, ale moc toho, pravda, nebude. Nicméně to bude platit o všem, z toho si nemůžeš moc dělat.

GLU je dodatečná knihovna pro OpenGL, doplňuje nějaké podpůrné funkce, bez OpenGL neřešit.

WinAPI asi použít nemůžeš, pokud chceš nějakou multiplatformnost.

Java používá Swing, což je grafický toolkit přímo v Javě, jehož hlavní vlastností je, že vypadá na všech platformách stejně (stejně hnusně :-)). Miranda nevím, ale Firefox se snaží pro grafické rozhraní používat nativní widgety dané platformy, jinak té jejich technologii která tohle zajišťuje říkají X.. cosi cosi, přičemž přesně nevím (XPFE?).
halogan
Profil
QT je dobré a rychlé. To omezení licencí je jen pro placený software. Soft zdarma můžeš dělat i bez něj.
GTK má dobrou dokumentaci (stejně jako QT). www.gtkmm.org/doc (? aspoň myslím).
WinAPI jak říká thingwath nemůžeš použít, leda že by tví zákaznící měli rádi Wine :o)

Miranda je AFAIK ve WinAPI (koukni do kódu, má jen asi 800kB) a Firefox je v GTK a XUL.

Takže si zkus GTK i QT a uvidíš.
llook
Profil
Je fakt, že čs. zdrojů ke GTK+ moc není. Něco málo se dá najít na Rootu, ale nic moc.

S wxWidgets je to ještě horší, k tomu je špatná dokumentace i v angličtině.

Java - také možnost, ale v Javě se používá vlastní jazyk (také nazvaný Java), programy se překládají do tzv. byte kódu. Byte kód je potom interpretován virtuálním strojem.
Jazyk je podobný C++, leč trochu jiný (podle mě lepší).

XPFE = cross-platform front-end, to je takové mozillí zaklínadlo. Mix několika technologií, nejvíce se mluví o XUL (XML formát pro popis GUI), RDF (takovej divnej model dat) a Javascriptu, ale dá se to rozšiřovat i komponentami v C++. Materiály v češtině téměř žádné a ty v angličtině jsou často zastaralé (třeba na Xulplanet).

WinAPI - na Linuxu sice je pokus o jeho reimplementaci (projekt WINE), ale pokud chceš multiplatformnost, tak bych se tomu stejnak vyhnul. Multiplatformnost není jen o Windows a Linuxu. Pokud jde o desktopy, máme třeba ještě Solaris, FreeBSD nebo MacOS X (který vychází z FreeBSD).
Pokud multiplatformnost nepotřebuješ, klidně použij WinAPI.
thingwath
Profil
Mac OS X je sice zčásti založen na FreeBSD, ale jeho grafická část s ním má jenom pramálo společné.
llook
Profil
V MacOS X lze provozovat X11 aplikace, ale je fakt, že uživatelé Maců preferují ty co používají Cocoa. Nedávno byl o Cocoa článek na Rootu.
Pak je ještě možnost wxWidgets, to má takovou filozofii, že se na každé cílové platformě snaží využívat nativní knihovny (a je i pro MacOS X), ale jak jsem psal - má příšernou dokumentaci.
halogan
Profil
Návod na psaní pro Cocoa je lepší na www.mujmac.cz
Nejmultiplatformnější (heh) je asi Java, ale ta je hrozná (pro mě). Na Macu slušně valí GTK i QT, takže je z čeho vybírat, jenže Cocoa to stejně nebude... :/
thingwath
Profil
AFAIK se na Macu X11 v základní instalaci vůbec neinstaluje a jen silně málokterý uživatel bude mít zájem ho chtít doinstalovat nemluvě o používat.
Anonymní
Profil *
ako je to s tymi gb a mb ?? nejako som to nepochopil - je mylna domnineka ze:
1GB (gigabyte) = 1024 MB (megabyte) - 1 MB (megabyte) = 1024 KB (kilobyte) - 1 KB (kilobyte) = 1024 B (byte) - 1 B (byte) = 8 b (bit) ???
thingwath
Profil
V zásadě není, v počítačovém světě se předpokládá, že je správná. Nicméně jistým standardizačním živlům to nedá spát, tudíž by se asi mělo psát 1 GiB = 1024 MiB, 1 MiB = 1024 KiB (gibibyte, mebibyte, kibibyte - od binary, ale je mi z těch jmen na blití).
pyty
Profil
este k tomu GTK/API -
nepoznate nejaku prelozenu knizku, ktora sa da normalne kupit ktora sa zaobera api alebo gtk ??
presiel som snad celu vltavu, computerpress a gradu, a nenasiel som nic. je vobec nejaka taka knizka ?
diky moc
thingwath
Profil
V češtině o ničem takovém nevím. Pravděpodobně ne. Existuje tuším nějaká kniha v angličtině, ale je určena pro starou verzi, tudíž celkem zastaralá.
halogan
Profil
pyty: Programujeme pro Windows ve winapi (nebo nějak tak). Psáno dlouholetým programátorem Microsoftu. Má to asi 1000 stran.
pyty
Profil
http://www.martinus.sk/?uItem=15027
http://www.martinus.sk/?uItem=1294

nasiel som tieto dve (od petzolda)
ktora je podla vas lepsia ??
pyty
Profil
google - večny pomocnik :-)
thingwath
Profil
No, jedna je o .NET, novější technologii, kterou bude MS (nebo už to dělá) do budoucna tlačit, ta druhá o starší win32... Chceš-li vybírat z tohoto, tak je to na tobě...
pyty
Profil
to .NET je akoze pre apliakcie pre winXP ?? (myslim take pekne 3d prvky a tlacitka s hoverom)
a co je lepsie podla Vas ??
halogan
Profil
.NET je nová (asi 3 roky tuším) technologie od MS. Hodně lidí si ji pochvaluje, že to je jediná dobrá věc od MS.
- na zive.cz je serial o C#
- můžeš to psát v open source editoru (SharpDevelop)
- je to prý jednoduché :)
- na linuxu to jakš takš pojede: mono
« 1 2 »
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0