Autor Zpráva
Sylar
Profil *
Zdravim
Má tady někdo z Vás zkušenosti s živnostenským listem při studiu ? Jsem student a chtěl bych si pořídit ŽL pro tvorbu webu, ale není mi pár věcí jasných, potřeboval bych se na pár věcí poradit.
Pokud ste student s ŽL napište mi sem na sebe prosím kontakt nebo se mi ozvěte na carnage.bergi@seznam.cz či icq 339198237 ...
Díky moc :-)
Zdeněk Košťál
Profil
Sylar
Já klidně poradím.
Marty
Profil
Nasloucháme, přidej konkrétní dotaz....
Sylar
Profil *
Mno je jich trochu víc tak je napíšu všechny najedou co budete vědět napište :-)

1) Od 1.7.2008 mají být zjednodušené živnosti tzn že na všechny volné živnosti by ti pak stačil pouze jeden ŽL, myslím že se vyplatí počkat si na novelu ne? máte nějaké bližší info ?
2) Jako studentovi by mi tedy mělo stačit zajít na živ. úřad vyplnit formuláře (potvrzení o studiu), zaplatím 1000 kč, zaregistrovat se na na fin. a soc. úřadě -> dostanu ič a dič a můžu podnikat ?
3) Do jaké výše ročních příjmů nemusím podávat danové přiznání ? Započítává se do toho všechno tzn. práce na smlouvy "dohoda o provedení práce" nebo třeba i příjmy z google adsense reklam atd ?
4) Platí studenti zdrav. a soc. pojištění ? Pokud ano -> kolik ? měsíčně nebo ročně ?
5) Mají studenti nějaké danové úlevy ?
6) Plátce DPH ? Ano/Ne ? Výhody/Nevýhody?
7) Pokud budu mít ŽL na konci roku sečtu vydělané peníze, odečtu od nich náklady a ze zbytku vypočítám podle tabulek daň, s daňovým přiznáním sběhnu na fin. úřad a zaplatím kolik mi vyšlo ... nic víc ?
-------
Pak bych chtěl ještě s kamarádem založit sdružení živnostníků. Následující otázky se tedy týkají sdružení.
1) Název sdružení musí být naše jména + může být nějaké dodatek. Např. "Martin Nový & Michal Starý - NOST.cz" ?
2) Např na razítku stačí uvádět pouze jedno ič, jedno dič a jedno "sídlo" sdružení nebo obou osob ? ALE pokud bude sdružení mít 20 členů jak se potom vejdou všechny ty údaje na jedno razítko ? :-P