Autor Zpráva
halogan
Profil
Dobrý den,
dělám si několik (cca 5 a více) tříd (PHP, JS) pro všelijaké použití při tvorbě a rád bych je vydal pod nějakou rozumnou licencí. Jde mi o to, že bych chtěl, aby se mohly použít pouze k nekomerčním účelům a aby tam bylo mé jméno a ne nějaký čičmunda z Ameriky. Přemýšlím nad GNU/GPL, ale moc se v tom nevyznám a na studie tun licencí nemám čas. Neberte mě prosím jako lenocha, jen mi jde o rychlé doporučení dobré licence, díky všem.
thingwath
Profil
Slibně možná vypadá něco z Creative Commons, ale já nejsem právník, sotva vím...
halogan
Profil
thingwath: Právě jsem si na http://www.dgx.cz/trine/item/texy-zvolte-mu-licenci přečetl, že Creative Commons se vztahuje pouze na psaný text, nikoliv na software...
thingwath
Profil
Ano, je to šité na míru obsahu jako je text, hudba či grafika, ale já osobně tam nevidím nic, co by vylučovalo použití pro software. Předesílám tedy, že opravdu nejsem právník a tu licenci (v plném znění) jsem si jen velmi zběžně pročetl.
Icepoint
Profil
nejlepsi je GNU/GPL ...
Anonymní
Profil *
> rád bych je vydal pod nějakou rozumnou licencí

Každá licence je rozumná - je třeba si ale nejprve jasně stanovit své podmínky. Můžeš je sepsat a tak vytvořit vlastní licenci. Tím že něco šíříš pod obecně známou licencí, jen zjednodušuješ chápání licence ostatním. Pokud ji už znají, nemusí ji studovat.

> aby se mohly použít pouze k nekomerčním účelům

Pod pojmem "nekomerční účely" se dá schovat prakticky cokoliv. Takže opět, je třeba si přesně ("programátorsky přesně") uvědomit, jaké požaduješ podmínky.

> Přemýšlím nad GNU/GPL, ale moc se v tom nevyznám a na studie tun licencí nemám čas.

To nikdo za Tebe neudělá. Nastuduj si alespoň GNU/GPL a zvaž, jestli s tím souhlasíš, nebo ne. Pokud ne, je asi nejjednodušší vytvořit vlastní licenci. Může to třeba být GPL s určitýma výjimkama.

Související odkazy najdeš tu: http://www.dgx.cz/trine/item/texy-zvolte-mu-licenci
dgx
Profil