Autor Zpráva
jusini
Profil *
Mam web, ve kterem jsem (pro jednu z jeho funkci) pouzil php skript podlehajici "GPL licensi v2 nebo (pokud chci) nektere pozdejsi".

Nejsem si jisty, jestli si spravne vykladam podstatu tohoto licensovani. Chapu to tak, ze:

Cely ten muj web nyni musi podlehat teto same licensi a ja jsem tedy povinen dat vsem navstevnikum meho webu k dispozici zdrojove kody celeho meho webu? Tzn. vsechny skripty tak jak jsou - presto, ze v nich jsou zapsany udaje jako napr. pristupove udaje k databazi apod.?
Alphard
Profil
nejsem právník a na wikipedii může napsat kdokoliv cokoliv, ale tomuhle bych docela věřil
Zdrojové kódy software pod GPL mohou být svobodně upravovány a používány, šířeny však musí být opět pod GPL (jestliže se je rozhodnete dále šířit).
Já to vidím tak, že web musí být pod touto licencí pouze v případě, že se ho rozhodnete dále šířit. Pokud ten script využíváte jen vy a nešíříte dále, nemusíte zveřejňovat (můj názor).
presto, ze v nich jsou zapsany udaje jako napr. pristupove udaje k databazi apod.?
Troufnu si tvrdit, že v žádném případě. Nikdo po vás nemůže chtít, abyste někam vystavil přístupové údaje ke svému majetku.
Joker
Profil
Alphard
Pokud ten script využíváte jen vy a nešíříte dále, nemusíte zveřejňovat (můj názor).
Noo, to nevím... podle mě i když ho jen používá, stejně by měl minimálně na požádání poskytnout zdrojový kód.

jusini
Taky nejsem právník, ale podle mě:
- pokud ostatní stránky jsou samostatné a na tom PHP souboru nezávislé, jsou to vlastně jen "soubory, nacházející se na stejném webu", případně prolinkované. Takže na celý web se ta licence vztahovat nebude. Pokud ten GPL skript je třeba nějaká třída, která se pak v ostatních skriptech používá, asi by i ty ostatní skripty měly být pod GPL.
- Nicméně samozřejmě Vás nikdo nemůže s odkazem na GNU GPL nutit vydat třeba nastavení přístupu k databázi.