Autor Zpráva
koki
Profil *
Protože nám z některých počítačů nedošli vůbec emaily do cíle, přestože se tvářili že jsou odeslané (byly v odeslané poště), vrtalo nám hlavou proč. Kontaktovali jsem společnost u které máme webhosting, ta se tím zabývala ale nic nezjistila. Emaily nešly posílat z emailového klienta z PC ale z webmailu to odcházelo. Pak je napaslo podívat se na naší IP adresu zde:
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

A ejhle jsme na 14 blacklistech. Máme více poboček asi 16. Když jsem postupně dal všechny IP adresy tam všechny mimo dvou které jsou nové, jsou na blacklistech, některé na 2 a některé na daleko více. Nevím jak je to možné, že jsme na blacklistech, když žádné spamy neposíláme.
Důležité je ale, co s tím. Kontaktovat o2, protože všude od nich máme ADSL? Kdo nás z těch blacklistů vyndá. A hlavně na jedné pobočce máme 10 počítačů, když dám na internetu:
http://www.mojeip.cz
Nemáme doménu pouze pracovní skupinu (Windows XP home)

Všech 10 pc má stejnou IP adresu ale z 9 PC není žádný problém z odesíláním pošty pouze z 1 PC - všude jsou MS office 2003 klienti - proč tedy z jednoho PC odesílat pošta nejde.

Napadlo mě ještě doma zkusit svou IP adresu jestli je v blacklistu a ejhle i moje IP adresa od UPC je asi na třech srverech.
Tak ted nevím jestli skutečná příčina nepřijetí zpráv je opravdu v tom, že jsme na blacklistech.

Co tedy s tím, jste také na blasklistech? A jak řešit můj problém?
Plaváček
Profil
Začni tím, že si prověříš všechny počítače na viry, malware, spyware a rootkity.

Osobně doporučuji forum na viry.cz ( http://www.viry.cz/forum/ ) . Podobnou radost jsem měl nedávno doma taky a mohla za to nějaká varianta Vunda.

Pokud chceš rychlejší řešení, vběhni do ovládacích panelů - nástroje pro správu - prohlížeč událostí - systém a podívej se na hlášení systému. Pravděpodobně se ti u některého z počítačů objeví vykřičník a hláška o tom, že byl překročen maximální počet TCP spojení. Pak máš jistotu, že máš v compu broučka, který přes porty od 1 000 výš rozesílá nevyžádanou poštu. Zkontroluj si otevřené porty (nainstaluj si nějaký jednoduchý firewall, který ti ukáže, co se děje na jednotlivých portech).

Na foru viry.cz ti ale poradí lépe.
koki
Profil *
hijacklog jsem udělal a je vš ok
P_T_
Profil
koki
Pokud nemáš vlastní mail server a používáš smtp od poskytovatele, tak ti může být jedno, jestli je tvoje IP adresa na blacklistu.
Např. O2 má celé rozsahy na blacklistech.
koki
Profil *
Asi né, z mailserveru to odesílá ale z poštovního klienta ne
P_T_
Profil
koki
Pokud ti to neodchází pošta pouze z jednoho PC, může to mít následující příčiny :
1) chybně nastavený firewall ( pokud na stanici je, některé antiviry ho mají implementované )
2) chyba v antiviru ( kontrola smtp komunikace )
3) chyba doplňku v outlooku ( pouze MS outlook )
4) chybně nastavený odchozí server v poštovním klientovi
5) chybně nastavené DNS v LAN ( někdy důsledek napadení viry, malware, spyware ... )

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0