Autor Zpráva
mikul
Profil
Zdravím. Chci se zeptat, jestli někdo víte, popř. máte vlastní zkušenost, s nějakým oborem na VŠ který je alespoň částečně zaměřen na tvorbu webu. Prohledával jsem různé VŠ a různé fakulty a nikde jsem na nic nenarazil. Když už tam je programování tak C+ a JAVA, což by nevadilo, jen kdyby k tomu chtěli přihodit, klidně i volitelně, PHP a další k tomu potřebné. Díky za tipy.
Dero
Profil
mikul: FEL ČVUT - Softwarové technologie a management (obor Web a multimedia)

Studuju druhým rokem, pokud tě technologie webu zajímají, mohu doporučit.
mikul
Profil
Je pravda že ČVUT jsem neprohledával. Mám to ze Zlínska malinko z ruky. Chci to totiž dálkově, tak se mi nechce moc daleko. Tak Brno by bylo dobré. Prezenčně už jsem v Ostravě na něčem úplně jiném. Myslíš, že to dálkově splní nějaký smysl?
panther
Profil
mikul
Myslíš, že to dálkově splní nějaký smysl?
nějaký smysl má praxe, zkoušet a zkoušet, číst, vzdělávat se sám, školu na to snad ani nepotřebuješ :-)
Dero
Profil
Dálkově má studium smysl jen kvůli získání "papíru".
joe
Profil
Dero
To u prezenčního přece taky :)
Dero
Profil
joe: Škola tě nenechá tak snadno zakopat se v úzké specializaci. V tom vidím její další přínos.
joe
Profil
Dero
To jistě, ale taky záleží na onom člověku, jak se tomu postaví. Člověk který chce, se samostudiem naučí daleko víc věcí než třeba na té VŠ. Kdo nechce, ten se ani na VŠ toho moc nenaučí. Mj. zajímavý výběr semestrálky pro tvorbu webů.. :-)

mikul
Dneska bude asi všude Java, je považována za moderní jazyk. Ono nakonec to studium od Dera není špatný, jenom do tebe budou občas (někdy i často) cpát věci, který pak nikdy potřebovat nebudeš, ale holt takový jsou dnešní VŠ...
Filo
Profil
na webu Univerzity Tomáše Bati - Fakulty multimediálních komunikací je informace o oboru Multimedia a design - Ateliér Grafický design (Charakteristika oboru:
Obsahem studia je seznámení se s celou šíří spektra grafického designu: písmo a
typografie, corporate design, logotyp, značka, architektura knihy, plakát, billboard,
design manuál, grafické návrhy webových stránek, CD-ROM, atd. Práce s počítačem
jako nástrojem realizace, ovládnutí základních grafických programů a získání řemeslných
znalostí)
mikul
Profil
Však já jsem říkal, že mi Java nevadí. To mě neodrazuje. Chtěl bych si to dát prostě z vlastního zájmu, ale zvažuju, jestli to ztojí za to, dojíždět v podstatě přes celou republiku. Tak si chci zjistit co a jak ať mám podklady pro rozhodnutí.
I am
Profil *
Nevíte někdo jak je to s webem na fakultě informatiky na Masarykově univerzitě v Brně? Kdyby tu byl někdo kdo tam chodí a dal mi nějakou recenzi, byl bych rád, dnes jsem se tam byl podívat a škola mě natchla, příští týden se chystám na CVUT tak uvidíme, jestli mě natchne ještě víc...
Timy
Profil
joe
Proč má každý tendenci při srovnání VŠ a neVŠ člověka postupovat podle schématu:

– Člověk mimo VŠ je inteligentní, pracovitý, snaživý a vůbec se strašně moc zajímá o danou látku. Ideálně si hned po SŠ najde bez problémů práci v oboru a stane se z něj bůh.
– Člověk z VŠ je jen blb, který nemá zájem o látku, do školy chodí jen kvůli papíru a celkově se nechce nic naučit.

To je samozřejmě holý nesmysl. Každému je přece jasné, že když člověk nechce, tak se nic nenaučí. Nechápu motivaci pro další zdůrazňování. Pokud je člověk v jakékoliv pozici (VŠ, mimo VŠ, vězení, vrátný v nemocnini…) a učit se nechce, no tak se prostě nic nenaučí. Píšeš, že člověk se samostudiem může naučit více věcí než na VŠ. On ti někdo brání spolu se studováním VŠ ještě samostudovat? Nebrání… Kromě zkouškového období máš určitě dost času na samostudium. U nás jsou lidi, kteří ke studiu ještě zvládají normálně pracovat. Samozřejmě záleží na škole, nevím kolik času zrovna Derem zmíněná škola zabere, ale nemyslím si, že by neměl čas na nic jiného. A nikdo tady snad neříká, že škola z tebe automaticky udělá profíka v oboru.

Srovnávej rovnocenné – buď lempla na obou stranách nebo snaživce na obou stranách. Kombinace nemají smysl.
Dero
Profil
Timy: Dobře řečeno a souhlasím.

On má ale i joe svůj malý díl pravdy. Při studiu VŠ se podstatně hůře realizují větší (ve smyslu složitější, ergo časově náročnější) projekty. Možná že lidé s větším množstvím sebekázně a lepší organizací času s tím problém nemají, ale mně osobně už pár pěkných nápadů vyhnilo jen proto, že jsem se musel soustředit na zkouškové a tu smršť semestrálek, která na FELu zkouškovému předchází. Navázat pak na dva měsíce starý projekt je pro mě skutečně problém.

Ale pokud jde o samostudium, tak není co řešit. Kdo zájem má, dostudovává se i u školy. V tomto směru dokonce považuju VŠ za nejefektivnější prostředek, jak se dobrat skutečně zajímavých informací a přístupu ke skutečně zajímavým technologiím - když se chce.

joe: Díky. Rozhodně není náhodný. :o)
joe
Profil
Timy
Já rozhodně nedělim na ty dva tábory, jak jsi to hezky rozdělil. Mě, stejně tak i zaměstnavatele zajímá to co umím a je jedno kolik jsem k tomu udělal škol, mám papírů apod. Hlavně když svou práci dokážu udělat kvalitně.

Jen jsem napsal, že člověk, který zrovna nestuduje vysokou nemůže dosáhnout stejných znalostí a hlavně znalostí takových věcí, které se pak použijí v praxi.

Sám jsem na té samé škole, stejném oboru i ročníku jako Dero, takže vím o čem mluvím.
Tady platí to, že buď někdo chce a nebo ne.

Na VŠ nejde ani tak o znalosti, jako o to, rozdělit si čas na jednotlivé úkoly. A ty úkoly, to jsou buď věci, které už třeba člověk zná, nikdy by ho nenapadlo zabývat tím čas a prostě to udělat musí - i když někdy opravdu zbytečně. Nebo ty, které jsou podle mě zcela zbytečné a v poslední řadě ty, které jsou celkem zajímavé a třeba o nich ani neví - i když ty se vyskytují dost málo, protože člověk co jde na školu se stejným oborem o který se zajímá, tak už o tom asi musí dost vědět.

Dero
Já jí zase odfláknul, měl jsem k tomu svoje důvody :-)

---

A původnímu autorovi mikulovi bych doporučil, zastavit se nejdřív nad otázkou, jestli je VŠ pro něj vlastně přínosná a jestli není lepší se vzdělávat praxí.
panhuhu
Profil
Souhlasím podobně jako Dero a joe chodím na STM, stejný obor a ročník :). Můžu jedině doporučit. Nicméně pokud chceš držet krok s dobou a současnými postupy, musíš se realizovat i někde v praxi.

Dero
Ten nápad s wireframe me zaujal. Podarilo se ti to dotahnout dokonce? Prislo mi, ze na jednu semestralku toho bylo víc než dost.

tu smršť semestrálek, která na FELu zkouškovému předchází
To máš pravdu.Je to síla (zejmena ukoly z PSI, kazdy o rozsahu semestralni prace). Ale clovek se nesmí divit, kdyz vetsina studentu vyplni v ankete, jak by chtela byt hodnocena, na zaklade semetralni prace.

joe
Já jí zase odfláknul, měl jsem k tomu svoje důvody :-)
co vím, byly tam i hodně horší kousky
Joker
Profil
joe
Jen jsem napsal, že člověk, který zrovna nestuduje vysokou nemůže dosáhnout stejných znalostí a hlavně znalostí takových věcí, které se pak použijí v praxi.
To může, ale podle mě to je ve většině případů mnohem těžší.
VŠ má podle mě tu výhodu, že člověk dostane možnost dělat různé věci, nahlížet na problémy z různých úhlů, navíc se setkat s lidmi, kteří jsou v daném oboru skuteční experti.
A ještě navíc na vejšce má člověk poměrně dost volného prostoru pro svoje vlastní projekty.
Jak píše Dero: Při studiu VŠ se podstatně hůře realizují větší (ve smyslu složitější, ergo časově náročnější) projekty., to je podle mě pravda jen z jednoho úhlu- při VŠ se hůře realizují projekty, na kterých bych v práci dělal na plný úvazek.
Kdybych ale chtěl zkusit dělat nějaký svůj vlastní "volnočasový" projekt, třeba se učit něco nového co jsem doteď nedělal, při VŠ to jde daleko lépe než při práci na plný úvazek.

Podle mě je výhoda právě ten širší záběr VŠ. Když někoho baví počítače a po střední se pustí řekněme do programování, za těch 5 let může být dost dobrý s technologií, se kterou dělá. Když se o to bude opravdu zajímat, může si nastudovat i programování obecně, nějakou teorii k programům. Už je ale otázka, jestli bude chtít studovat třeba metody analýzy a návrhu systémů a skoro určitě se nebude pouštět do oblastí jako třeba management, ekonomie nebo právo... protože to ve své práci prostě k ničemu nepotřebuje.
Zatímco na VŠ zabrousí právě i do těch oborů, které k té práci přímo nepotřebuje... ale čas od času přijde chvíle, kdy se ty znalosti hodí.

Občas jde dobře vidět, že lidi z různých oborů nahlížejí na věci různě a často se hodí alespoň tušit, jaký asi by byl pohled z toho jiného oboru.
Třeba se může hodit nejen umět aplikaci dobře naprogramovat, ale taky dobře navrhnout a přesvědčit někoho, aby si ji koupil :-) Případně taky dokončit projekt v reálném čase a s požadovanými náklady.
panhuhu
Profil
Naopak při studiu je často velká šance, že člověk vytvoří větší projekt nebo alespoň nadějný. Důvodů proč není málo. Každý student má přístup k informacím a zázemí akademické obce (může vše diskutovat, spolupracovníci jsou téměř na dosah, ...). Šance je veliká, zejména dá-li si dotyčný(í) záležet na své bakalářské či diplomové práci. Příležitosti je opravdu mnoho. Nicméně si každý musí rozmyslet zda chce studovat a pracovat, nebo studovat a tvořit nadějné projekty, nebo jenom studovat. Vše dohromady nelze.


Např. Facebook byl taky jen studentský projekt.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Příspěvky nesouvisející s webem budou odstraněny.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0