Autor Zpráva
Míraňák
Profil *
Dobrý den,
už delší dobu zkouším tvořit různé internetové stránky a tak mě napadlo že se pokusim si přividělat nejaké peníze a tak jsem si založil živnostenský list. jenže nemám ponětí jak pokračovat při dohodě s klientem. Jestli je lepší sepsat nějaké smlouvy nebo vystavit pouze přijmový pokladní doklad nebo tak něco .. díky za všechny rady
ninja
Profil
Pisemnou smlouvu uzavirat muzete a nemusite, to je na vas a klientovi. Urcite vystavujte fakturu. Doufam ze jste si jiz zjistil podminky zdravotniho a socialniho pojisteni.
joe
Profil
Nechal bych to spíš na ústní dohodě (když vidím ten pravopis :-)).

Moderátor Mistr: Již jsem titulek Smlouvi s klientem opravil.
Míraňák
Profil *
ninja
Zdravotní a sociální platit nemusím, protože jsem ještě student :) no snad to bude dostatečný na fakturu :) ale ta se vystavuje až po zhotovení webu nebo né ?? a to muže byt celkem pruser, protože dělat se s e-shopem a pak zjistit že už nemá zajem podnikat není moc přijemné..

joe
Hmm, díky slyším to často :) a přiznám se z češtiny mam za 4 s mínusem. :P

Moderátor Mistr: Původně jsi zde ve vzkazu pro kolegu joa napsal za sebou tři písmena m. Pravděpodobně nevíš, že napsaná tři m za sebou zde na fóru slouží jako vábnička pro moderátory, aby se na dané téma podívali, neb v něm něco není zcela v pořádku. Předpokládám, že to v tomto případě nebyl Tvůj úmysl. Nic se neděje, jedno m jsem Ti odmázl. A příště na zdejší zvláštní úlohu tří m za sebou pamatuj.
ninja
Profil
Míraňák: pokud pochybujete o solidnosti klienta, chtejte pisemnou smlouvu a zalohu. Nbo si najdete jineho klienta.
Nox
Profil
Míraňák
Tedy sociální a zdravotní platit musíš...práci máš jako vedlejší poměr, to že si student to placení jinak moc neovlivňuje (neplatíš zálohy, ale platíš vše naráz)

Ústní dohoda funguje imho teoreticky, ale jak dojde na lámání chleba, mohou být problémy s dokazováním. Přesto jsem to tedy zatím nevyužil, ikdyž ne 100% práce mi bylo zaplaceno