Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Michal Kolesa Profil |
Chtěl bych si opravit zakořeněné mýty a proto se ptám
Kdo je a co dělá ? Webmaster Webdesigner Administrátor webcopyrightwriter (nebo tak nějak) Grafik Co ještě existuje ? |
||
Miloš Profil |
#2 · Zasláno: 16. 8. 2009, 08:38:15
ještě existuje kodér
Imho webmaster a administrátor bude totéž – persona, na kterou se obracíme, když stránky nefungují. Může být zároveň kodérem, případně grafikem, ale není to nutné. Webdesidner je ten, kdo navrhuje web (tzn. že v sobě zahrnuje současně grafika a kodéra) No a pak ještě: copywrighter píše pro stránky texty, grafik „maluje“ a kodér kóduje. |
||
MichMond Profil |
Ještě existuje moderátor, má menší možnosti než administrátor ale větší než uživatel webu. Spravuje třeba fórum, kde upravuje, řadí nebo zamyká články.
|
||
Michal Kolesa Profil |
#4 · Zasláno: 16. 8. 2009, 10:01:39
Rozepište to prosím podrobněji, já to z té stručnosti moc nechápu
|
||
Dranel Profil |
#5 · Zasláno: 16. 8. 2009, 10:22:02
Webmaster = Administrátor
Správce webu, který nad vším dohlíží. Webdesigner Tvůrce webových stránek, který vytvoří grafiku a následně ji nakóduje. Může se také orientovat v marketingu či copywritingu - prostě ve všem. Jedná se vlastně o následující profese dohromady. Ovšem je třeba myslet na to, že někdy méně znamená více. Grafik První bod v návrhu webových stránek. Nejdříve je třeba navrhnout grafiku, o což se postará tento člověk. Kodér Následně je třeba grafiku nakódovat, aby z obyčejného obrázku byla funkční webová stránka. Programátor V případě, že potřebuješ dynamické/interaktivní webové stránky, musíš zaměstnat programátora, který využije kodérův výplod a stránky vylepší. Copywriter Se stará o to, aby veškeré texty na stránce byly správně napsány, dokázaly zapůsobit na návštěvníka a tím z něj udělat zákazníka. Marketingový odborník Člověk, který se stará o prezentaci webu, umístění ve výsledcích hledání atd. Všech pět posledních profesí spolu musí spolupracovat protože jedině tak vznikne kvalitní webová stránka. Konkrétně je to tak, že grafik musí vědět, co jde a co nejde nakódovat a měl by kodérovi ulehčovat práci. Zároveň musí brát ohled na marketing, aby byla grafika poutavá a na optimalizaci, aby nebyla zbytečně objemná. Kodér by měl být dohodnutý s programátorem, aby byl kód jasný a přehledný pro oba. Dále by měl vědět něco o optimalizaci, aby nebyl zbytečně objemný. Programátor se musí orientovat v použitelnosti, aby nevytvořil něco, co lidé nebudou chápat nebo umět ovládat. Je proto nutné sledovat trendy a statistiky. Copywriter a marketingový odborník se starají o to, aby stránky zaujaly. Oba si tedy mohou vynutit změnu v grafice či enginu, aby byl web pro zákazníka přívětivější a lépe se používal. Napsal jsem to z vlastní hlavy, tak, jak to cítím. Snad to tobě i ostatním pomohlo. |
||
shaggy Profil |
MichMond
moderátor nie je "normálna" profesia, to je len určitý druh pseudo-profesie, ktorá prišla s nástupom internetových fór. Inak je to bežný používateľ. |
||
Časová prodleva: 15 let
|
0