« 1 2 »
Autor Zpráva
Yuhů
Profil
Chtěl bych znát váš názor, milí diskutující, na reklamní vlákna. Čas od času se mi ozývají potenciální inzerenti a chtějí tady na fóru mít reklamu. V podstatě nemám nic ani proti neanimovaným bannerům, aspoň by se zaplatil hosting (teď diskusi docela dotuju), ale spíš mě napadlo udělat reklamní vlákna nebo něco takového.

Představuju si to tak, že by nějaký moderátor (typicky asi já nebo Chamurappi nebo někdo, kdo prostě tu reklamu zadává) napíše příspěvek do nového vlákna o tom, že existuje nějaký web a že je to reklama. S tím jsou spojeny dva dotazy:

1) jak takovému vláknu přinést dostatečnou pozornost diskutujících?

2) přijde vám to jako akceptovatelné? Neobtěžovala by vás taková věc?

No a abych nebyl teoretista, rovnou sem jeden reklamní odkaz plácnu. Jde o hru, kterou pořádá Fujitsu. Připravuje ji jeden můj dobrý známý Michal Čížek, kterého možná taky znáte o ovx.cz. Požádal mě o reklamu, protože ta hra potřebuje přitáhnout pozornost kreativních lidí, třeba těch, kteří jsou v téhle diskusi. No a já nevím, jak to uchopit. Ta hra mi přijde zajímavá, protože se zdá být dobře vymyšlená a má slušné ceny, takže bych na ni odkázal asi i tak, ale přijde mi škoda nesáhnout si na kousek reklamního rozpočtu. A vás prosím o názory na to, jak tomu (a věcem podobným) udělat placenou reklamu.
mckay
Profil
Yuhů:
Pokud musíš diskusi dotovat, nebylo by špatné (pro tebe) sem tu reklamu hodit. Pokud by byla v přiměřeném množství, určitě by to nebylo neakceptovatelné. Viděl jsem, jak to chodí na jiných diskusích, a tam se reklama vkládá přímo do každého diskusního vlákna jako příspěvek, což mi nepřijde jako šťastné řešení. Pokud by to bylo speciální vlákno, vypadalo by to inteligentněji.

Jak přitáhnou pozornost diskutujících? Možná bych to udělal tak, že to reklamní vlákno bych obarvil nějakou barvou. Ideálně červenou->lidi kteří jdou náhodou kolem psychologickým efektem přinutí červená kliknout, nás diskutéry, kteří sem lezeme téměř každý den to upozorní že je to reklama. Když budu mluvit za sebe, tak na tu reklamu kliknu jen proto, aby si diskuse vydělala sama na sebe :-).

Jinou možností jak třeba také zřídit reklamu, by mohlo být také něco ve stylu aukra.cz. Tedy že by si člověk zaplatil reklamní vlákno na časově omezenou dobu a po tu dobu by to vlákno viselo připíchnuté v nějaké kategorii nahoře, patřičně obarvené, a nebo by se zobrazovalo v nejnovějších příspěvcích nahoře (za patřičnou cenu), také po určitou dobu + možnost si tu reklamu skrýt (pro vyšší komfort). Napsal bych toho víc, ale myslím, že to stačí.
shaggy
Profil
1) To je otázka skôr na vedenie fóra, ako to chce prezentovať. Ak pôjde o zaujímavý produkt a ak téma dostane zaujímavý názov, priláka to dosť ľudí.
2) Myslím, že by to nikomu nevadilo. Zarobili by sa tak nejaké peniaze, pomohlo by to diskusii a ak by išlo napríklad o podobné súťaže ako tá od Fujitsu, veľa ľudí sa zapojí (a aspoň sa o tej súťaži dozvedia). Ak ma tá reklama nezaujme, tak ju jednoducho budem ignorovať, myslím, že to nikomu neublíži.
Petr ZZZ
Profil
Yuhů:
1) jak takovému vláknu přinést dostatečnou pozornost diskutujících?
Titulkem budícím zvědavost. Např.:
Nevíte jak zhubnout? My taky ne. Přesto poradíme.

2) přijde vám to jako akceptovatelné? Neobtěžovala by vás taková věc?
Myslím, že proti decentní reklamě nebude nikdo nic mít, zvlášť pokud se obejde bez aktivních prvků. Dobré by asi bylo taky, kdyby bylo hned poznat, že jde o reklamu.
Yuhů
Profil
Fajn. Další názory, prosím.
Trejpa
Profil
Yuhů:
(1) Vložení reklamy do samostatného vlákna je sice ohleduplné k diskutujícím, ale z pohledu zadavatele reklamy neefektivní. Reklama musí být vidět, ideálně hned. Obávám se, že zviditelňování vlákna (reklama na reklamu) nebude úspěšné. Bude-li z názvu vlákna zřejmé, že jde o reklamu, tak si ho lidé stejně prohlížet nebudou. Nebude-li, tak se budou cítit podvedeni.

(2) Z pohledu diskutujících bude reklama akceptovatelná do výše splacení/předplacení provozu. Míra obtěžování bude dána formou.

Místo zvýrazňování vlákna s reklamou bych ji rovnou zobrazoval (asi na úvodní stránce nebo v patičce každé stránky [#9]), aby diskuzi co nejdříve vydělala na provoz a mohla opět zmizet. Klidně s ohleduplným zobrazením, třeba aby se uživateli zobrazila jen jednou denně.

V každém případě musí být zřejmé, že jde o reklamu, že je placená, proč tu je, jak lze také inzerovat a za kolik. Třeba nějaký dovětek v nápovědě.

Ještě se doplním:
Bude-li už (přes mé námitky) odsouhlasena reklama v samostatném vlákně, nechť si ji zakládají sami inzerenti svým jménem, jak píše Chamurappi v [#9], nebo ještě lépe, moderátor jedním vyhrazeným uživatelským účtem s příznakem, ze kterého bude zřejmé, o co se jedná. Ale ne moderátor svým jménem, to si můžeš dovolit, Yuhů, jen ty, jako majitel.
blizzboz
Profil
mohlo by sa zaviesť niečo ako hodnotenie užívateľov. každý užívateľ by za kliknutie na reklamu dostal nejaké body, čím viac bodov tým väčší rešpekt. mohol by z toho mať nejaké výhody na fóre napr. prístup do elitnej časti fóra, ktorý by si užívatelia kupovali. taktiež by si mohol kúpiť napr. moderátorskú hodnosť, avatar, podpis, alebo prvých 5 užívateľov s najvyšším hodnotením by mohli dostať raz mesačne nejaké ceny, ktoré by boli reklamou pre sponzora. užívatelia by týmito bodmi mohli medzi sebou platiť za rady v diskusii proste by sa tu mohlo obchodovať s vedomosťami a to by diskutujúcich motivovalo aby radili čo najlepšie. taktiež by si mohli za tie body kupovať lepšie pozície príspevkov a ľudia s najviac bodmi by mali príspevky zvýraznené lepšie viditeľným písmom. užívatelia by si mohli kupovať ďalšie body aj za reálne peniaze napr. zaplatiť SMSkou.
Trejpa
Profil
blizzboz:
Hodnocení uživatelů by vedlo ke snaze získávat body (vyhrávat ceny) místo poradit, a několikrát tu už bylo, poměrně jednoznačně, zavrženo. Tato diskuze nenabízí žádnou přidanou hodnotu pro takto hodnocené. Není tu elitní část, avatary, ani podpisy - nemají tu smysl. S vědomostmi se tu neobchoduje, každý je sem vkládá dobrovolně. Moderátorem se tu člověk stane na základě odbornosti, potřeby a ochoty moderovat.

Vžij se do role inzerenta. Platil bys za kliknutí na reklamu od lidí, které její obsah nezajímá, a tedy mu nemohou přinést zisk?
Chamurappi
Profil
Reaguji na Yuhůa:
No a já nevím, jak to uchopit.
To jsme dva. Jsem rozpolcen, reklamu vnímám jako nutné zlo (asi profesionální deformace), ale nyní se k ní mám stavět jako k dobrému kamarádovi.

Z reklamy by mělo být zjevné, že to je zaplacená reklama a moderátoři by se k ní měli stavět (pokud možno) neutrálně. Bez nějakého osobního doporučování — i když mi soutěž s Fujitsu připadá sympatická a projevy vděčnosti by byly upřímné. Kdyby tu třeba chtěl inzerovat nějaký webhoster, mohly by chvalozpěvy z úst moderátora zapříčinit nepříjemné situace v kategorii Hosting.

K tvým dvěma dotazům:

1) Můžeme přidat odkaz do patičky všech stránek. A nebo zařídit, aby se reklamní vlákno v pravidelném intervalu protáčelo v seznamu posledních diskusí na úvodní stránce. Běžným inzerátům v Pracích a zakázkách tolerujeme zopakování po měsíci, placený inzerát by mohl být automaticky „nakopáván“ změnou času vzniku třeba každých 100 či 125 hodin — to by mu zajistilo expozici v různých dnech a různých denních dobách v místě, na které zírají vesměs všichni. Nehrozil by žádný druh „bannerové slepoty“.

2) Určitě by to diskutéry neobtěžovalo víc, než jiná nezajímavá vlákna. Nenajde se asi nikdo, koho by tady zajímalo úplně všechno, krom toho jednoho případného inzerátu.

V mailu jsi psal: „tvořit novou sekci se mi fakt nechce (jsme velmi konzervativní fórum) a na nějaké extra zvýrazňování nemáme nástroje“. Zase tak moc konzervativní nejsme, vznik speciální kategorie by tu zřejmě prošel a nástroje si (doufám) dovedeme naprogramovat.

nějaký moderátor napíše příspěvek do nového vlákna o tom, že existuje nějaký web a že je to reklama
Raději bych nechal zadavatele reklamy, ať si to tady napíše sám. Moderátor by pak akorát inzerát přesunul do kategorie placené inzerce, kam by nemohli přispívat běžní členové a kde by neplatil standardní dvacetičtyřhodinový limit pro upravování příspěvku — inzerent by tedy mohl svůj text kdykoliv aktualizovat a doplňovat, aniž by vykolejil ze stohodinového „nakopávacího“ cyklu.

Takovýto model reklamy by šel snadno tvarovat — různě štědří zadavatelé by mohli mít různě nastavené cykly, případně by se mohlo střídat víc inzerátů s delšími intervaly.


Reaguji na blizzboza:
Kupování moderátorského křesla je absurdní nápad, motivování lidí k neupřímnému proklikávání reklamy je v důsledku škodlivé, podpisy jsou tu zakázané, avatary nechceme. Celkově mi tebou navržený scénář připadá hodně … zvláštní.
Nox
Profil
souhlasím s Trejpou

1) navíc buď by se muselo dát jako "sticky" (a pak je otázka na jak dlouho), nebo by holt vlákno během několika hodin zmizelo z první strany a jeho návštevnost tak klesla na bod mrazu

2) pro některé by myslím nebyl problém ani reklama nad výši nákladů, pokud by nebyla nějakou velmi obtěžující formou, čehož se na tomto foru nebojím

blizzboz
respekt za klikání na reklamu? moderátorství za klikání na reklamu? elitní sekce, měsíční ceny, zvýrazněné příspěvky?
nemůžu říct že bych s čímkoli souhlasil...
navíc moderátorství je spíš práce než odměna ...
Kajman_
Profil *
Co dávat reklamu do normálních vláken? Třeba mezi třetí a čtvrtý příspěvěk? Jasně graficky ztvárněné, že jde o reklamu. Nemusí tam být pokaždé, může se střídat.

Reklamní vlákna mi přijdou více matoucí.
panther
Profil
Kajman:
Co dávat reklamu do normálních vláken? Třeba mezi třetí a čtvrtý příspěvěk?
to je to, co mi u jiných fór vadí a proč se jim vyhýbám obloukem. Čtu si reakce a příspěvky a najednou... reklama. Tohle mi nepřijde jako šťastný nápad.
Joker
Profil
Yuhů:
Chtěl bych znát váš názor, milí diskutující, na reklamní vlákna.
Podle mě to docela vystihl Chamurappi termínem nutné zlo. Když to pomůže zajištění zdrojů pro další pokračování diskuse, tak proč ne.

Myslím, že reklamní vlákna by byla vcelku málo obtěžující forma.
Na některých diskusích je reklama třeba mezi prvním a druhým příspěvkem, to by byla asi více obtěžující forma, ale zase asi efektivnější.
Případně by reklama mohla být na stránce pro založení vlákna anebo nad formulářem pro vložení odpovědi k vláknu.
Minimálně v kategoriích Hosting a Práce a zakázky je navíc potenciál pro různé placené zvýrazňování vláken atd.

Představuju si to tak, že by nějaký moderátor (typicky asi já nebo Chamurappi nebo někdo, kdo prostě tu reklamu zadává) napíše příspěvek do nového vlákna o tom, že existuje nějaký web a že je to reklama.
To není zrovna šťastné řešení... pak jméno daného moderátora bude spojované s tou reklamou. Může být vnímán jako zástupce dané firmy, může dostávat otázky ohledně nabídky dané firmy, může mu to být předhazováno v jiných vláknech.

Já bych navrhoval reklamní vlákna vkládat pod zvláštním uživatelem, třeba "Reklama". Zároveň by se tím i snáz poznalo reklamní vlákno a přes profil daného uživatele bychom měli i přehled o všech reklamních vláknech a příspěvcích.

blizzboz:
každý užívateľ by za kliknutie na reklamu dostal nejaké body, čím viac bodov tým väčší rešpekt. mohol by z toho mať nejaké výhody na fóre napr. prístup do elitnej časti fóra, ktorý by si užívatelia kupovali.
Takovýhle model by byl problematický jak pro zadavatele reklamy (ti chtějí návštěvníky co kliknou na reklamu a něco pak koupí, ne že kliknou a vzápětí stránku zavřou, jen aby dostali nějaké body), tak pro návštěvníky ("respekt" za klikání na reklamu?!).
Elitní část fóra tu jaksi neexistuje a nevím, co by v ní bylo.

taktiež by si mohol kúpiť napr. moderátorskú hodnosť
:-O
Kupovat moderátorskou hodnost?! Přestávám ten příspěvek brát vážně.
Mistr
Profil
Joker:
Podle mě to docela vystihl Chamurappi termínem nutné zlo. Když to pomůže zajištění zdrojů pro další pokračování diskuse, tak proč ne.
>
Myslím, že reklamní vlákna by byla vcelku málo obtěžující forma.
Na některých diskusích je reklama třeba mezi prvním a druhým příspěvkem, to by byla asi více obtěžující forma, ale zase asi efektivnější.
Nejen podle Tebe to Chamurappi docela vystihl. Vnímám to podobně. Reklama obtěžující asi bude, leč neznám jiný způsob, jak na provoz diskuse vydělat. Zatím diskuse funguje díky Yuhůově štědrosti. A pokud by se měli diskutéři skládat na provoz diskuse, asi by se jich zde mnoho raději neukázalo.

Případně by reklama mohla být na stránce pro založení vlákna anebo nad formulářem pro vložení odpovědi k vláknu.
Nebo též vpravo od formuláře pro vpis odpovědi.
DoubleThink
Profil *
Osobně bych se vyvaroval vkládání reklam kamkoliv do vláken nebo kamkoliv mezi něco. To je prasárna největšího kalibru.
Líbí se mi model "reklamního vlákna" - mimochodem, úplně stejně to teď dělá digg a věřím, že konverzní poměr to má znamenitý. To by mohlo být nějakou dobu připíchnuto v posledních příspěvcích na hlavní straně a nějak, třeba barevně, odlišeno.
Petr ZZZ
Profil
• Taky bych neměl problém ani s tím, kdyby reklama vydělávala nad výši nákladů, podotýkám ale, že se necítím povolán tuto otázku řešit. Vycházím sice z toho, že svůj názor může říct kdokoli, myslím ale, že nejdůležitější jsou zde pozice těch, kteří v diskusi nejčastěji kompetentně a přínosně odpovídají.

• Z návrhů blizzboza mě neoslovil jediný, dokonce přemýšlím, zda cokoli z toho bylo myšleno vážně.

• Kam umístit reklamu zde na fóru považuji spíš za sekundární věc. Myslím jde hlavně o to, aby byla viditelná a přesto neobtěžovala. Viditelná bude na dobrém místě a obtěžovat nebude především pokud bude jasné, že jde o reklamu. Mým netradičním návrhem reklamy na metodu hubnutí jsem chtěl říct, že bude hodně záležet taky na reklamě samotné, zda bude úspěšná, a to už je na šikovnosti jejího autora.
mckay
Profil
Kajman:
Co dávat reklamu do normálních vláken? Třeba mezi třetí a čtvrtý příspěvěk?
Zbytečně to obtěžuje. Jako nejšťastnější volba mi přijde ta Chamurappiho, s cyklem zobrazení reklamy, ta je dobrá.

Naproti tomu se mi nelíbí vůbec nic z toho co navrhl blizzboz, koupit si vstup do sandboxu, nebo snad dokonce moderátorská práva mi přijde nemoudré. Dokážete si třeba představit Michala Kolesu, jak to tu moderuje?
tcladin
Profil
ahoj.
Pokud jde o to aby zůstalo forum co nejčistší a zároveň si na sebe vydělalo, myslím že by šlo řešit:
1) dát AdSense do patičky hlavní stránky diskuse
2) dobrovolnými příspěvky členů.

Myslím že 1) není potřeba rozvádět, splňuje snad vše včetně možnosti korigovat co se bude zobrazovat za reklamy, jistě má i negativa (přijatelné? velký bratr, javaskript, ...)
2) nepodceňoval bych diskutéry, soudím podle sebe, pokud by třeba byla možnost poslat na účet nebo paypal klidně bych v řádu desítek Kč poslal. Hodně ste mi pomohli, no to bych měl teda poslat hodně ... :-). Další možnost je udělat třeba trička a takový ty propagační věcičky .... Ale s tím je docela práce.

Varianta reklamních vláken mi jako uživateli asi nevadí, teda muselo by se to vidět. Ale příjde mi trochu nevypočitatelné, z důvodů co psal Chamurapi. To už je dle mého názoru lepší AdSense, je to bez práce a reklamy sou kontextové - zajímavé.

Nevím kolik platí Yuhů za hosting (700,-/rok?), ale dle mého by reklama v patičte hlavní stránky za měsíc vydělala na roční hosting. Pak by mohla vydělávat na "plat" moderátorů. Nevím jestli teď moderují z důvodu cti, že je to baví nebo něco jinýho, ale každá (dobře odváděná) práce má být odměněna! Takže klidně ať AdSense vydělává .víc než na hosting...
Railbot
Profil
tcladin:
Adsense na fóru o tvorbě webu? To by nevydělalo ani na chleba. Adsense není univerzální zlatý důl. Smysl má v dobře placených odvětvích.
Myslíš, že kdyby Yuhů platil za hosting směšných 700 Kč ročně, tak by se obtěžoval řešit zde nějakou reklamu? Přemýšlej trochu.
Yuhů
Profil
Děkuju všem za reakce.

Za hosting platím 12 tisíc ročně. Určitě bych to mohl uhádat níž, ale vzhledem k občasným přetížením se mi omezovat náklady na hosting nechce. Ale jsem v pohodě, přijde mi to jako dobře investované peníze. Kvůli tomu reklamu fakt neřeším, spíš pro dobrý pocit, aby to nebylo ve ztrátě. Teď ale řeším, že nemáme proces nebo nástroj na to, jak to udělat, když nám někdo peníze nabízí a přitom chce propagovat něco solidního.

Lehká reakce na předchozí. Adsense ne, vkládání mezi třetí a čtvrý příspěvek ne. Sekci pro reklamní sdělení -- možná jo, ale bude jí tam strašně málo, to bych to raději strkal do nezařazených. Psaní příspěvků zadavatelem -- pro zadavatele často příliš moc složité, musel by si kvůli tomu dělat účet. A taky musí být jednoduchý způsob, jak vypočítat cenu. Nejčastěji se cena domlouvá předem a je to něco zaokrouhleného. Nechci řešit kampaně pod pět tisíc, ideálně kolem dvaceti. Nechtěl bych taky dělat velké úpravy kódu diskuse. Kdybych fakt chtěl jenom pokrýt ten hosting, tak prostě prodám neanimovaný banner prodávaný na období nebo zobrazení, který se bude zobrazovat nepřihlášeným uživatelům, a hotovo. (To mimochodem časem opravdu chci.) A kdyby se vydělalo něco nad náklady, můžeme platit moderátory nebo jinou legraci, fakt to nechci tlačit do zisku.

Marek měl dneska nápad zobrazovat odkaz na reklamní vlákno po odeslání příspěvku. Já jsem zase přemýšlel, že by prostě odkaz byl na hlavní stránce pod posledními diskusemi (prásknul by se třeba do šablony nebo umístil nějak chytřeji). A vlastně by ani nemusel vést do diskusního vlákna, mohl by vést přímo na stránky inzerenta.

Zatím z toho mám spíš pocit, že se na to vykašleme. Nechci diskusi zbytečně komplikovat. Ale rád se zamyslím nad dalšími názory.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Yuhůa:
Sekci pro reklamní sdělení -- možná jo, ale bude jí tam strašně málo, to bych to raději strkal do nezařazených.
V budoucnu bude možné uzpůsobovat viditelnost kategorií, myslím, že nezařaditelné dotazy si nemalá část lidí vypne (nikoliv kvůli reklamě).

pro zadavatele často příliš moc složité, musel by si kvůli tomu dělat účet
Kdo by účet měl, ten by to využil, kdo ne, za toho by psal universální reklamní uživatel (nemoderátor).

Nechtěl bych taky dělat velké úpravy kódu diskuse.
Pravidelná změna času vlákna nepotřebuje prakticky žádné úpravy, stačil by autonomně běžící skript, který by přepsal v databázi jednu položku. Bylo by to snazší než měnit šablony (ty jsou v SVN a nějak se vyvíjejí, nezávisle na inzerci).

zobrazovat odkaz na reklamní vlákno po odeslání příspěvku
To by asi bylo složitější. Po odeslání je člověk přesměrován na normální zobrazení vlákna.

by prostě odkaz byl na hlavní stránce pod posledními diskusemi
Bude-li to jen obyčejný text, nikdo si ho tam nevšimne. Máme jasno, jak moc chceme, aby si ho lidé všímali?

Zatím z toho mám spíš pocit, že se na to vykašleme.
Až se někdo ozve příště, tak se na to vykašleme rovnou, nebo nad tím budeme znovu přemýšlet a vykašleme se na to až později? :-)


Reaguji na Mistra:
Nebo též vpravo od formuláře pro vpis odpovědi.
S tím místem máme jiné plány.
Myslím, že je zbytečné zobrazovat reklamu vždy a všem, protože ty, kdo si ji jednou pročetli, již nejde víc oslovit a jen bychom je tím vychovávali k tomu, aby určité místo na stránce přehlíželi. Což by logicky vedlo k tomu, že by další inzerenti chtěli něco speciálního (v lidské řeči: víc otravného).
Joker
Profil
Yuhů:
Psaní příspěvků zadavatelem -- pro zadavatele často příliš moc složité, musel by si kvůli tomu dělat účet.
Nechci se vnucovat :-), ale stále mi jako nejlepší varianta přijde to, že by reklamní vlákna posílal (jeden) zvlášť na to založený účet.
edit: Mohlo by to fungovat třeba tak, že by byla na to třeba e-mailová schránka, tam by se poslal text reklamy, někdo pověřený vkládáním reklamy (mohlo by to být i více lidí) by ten text vyzvedl, přihlásil by se na "reklamního" uživatele a založil příslušné vlákno.

Teď ale řeším, že nemáme proces nebo nástroj na to, jak to udělat, když nám někdo peníze nabízí a přitom chce propagovat něco solidního.
Jak o tom přemýšlím, tohle by možná ani nemuselo být otravné a mohlo by to naopak být ku prospěchu.

Nechtěl bych taky dělat velké úpravy kódu diskuse.
No a není nejsnazší varianta prostě založit uživatele a poslat reklamní vlákno? Na to snad ani žádné změny kódu nejsou potřeba.
Trejpa
Profil
Yuhů:
Já jsem zase přemýšlel, že by prostě odkaz byl na hlavní stránce pod posledními diskusemi (prásknul by se třeba do šablony nebo umístil nějak chytřeji). A vlastně by ani nemusel vést do diskusního vlákna, mohl by vést přímo na stránky inzerenta.
Přesně to jsem měl na mysli [#6]. Žádné komplikace, prostě jedna normální odkazová/bannerová reklama do šablony. V případě více inzerentů nějaký spravedlivý rotátor.

se bude zobrazovat nepřihlášeným uživatelům, a hotovo.
Zmizení reklamy je pěkná odměna pro pravidelné diskutující, ale aby to neodrazovalo inzerenty. I přihlášené členy by mohla tématická reklama zaujmout.

Kdybych fakt chtěl jenom pokrýt ten hosting, tak [...]
Doteď jsem to tak chápal.
Pokud chceš pumpnout inzerenty o to, co dají, bez ohledu na potřeby diskuze, tak bys mohl narazit. Ne, nezávidím tobě ani moderátorům těch pár plánovaných korun za bezpochyby vynikající práci v diskuzi. Najdou se ale diskutující, kterým bude vadit, že tu někdo vydělává na základě vědomostí, které sem oni zadarmo poskytují, a postupně odejdou (jsme Češi, bohužel). Budeš muset najít nějaký kompromis.
Dranel
Profil
Omlouvám se, jestli to tu už je, ale tolik textu se mi nechce číst. Co takhle zobrazovat reklamu (například příspěvkovou náhodně/tematicky v některých vláknech) pouze neregistrovaným uživatelům? Nevím, jestli by to bylo efektivní, to asi podle toho, kolik procent návštěvníků je neregistrovaných.

Moderátor Chamurappi: Už to tady je, hned v příspěvku nad tebou najdeš reakci na podobný nápad.
Petr ZZZ
Profil
Altruismus je otázka současnou evoluční biologií hojně řešená. Všeobecně je omezen v poměrně vysoké míře na blízké příbuzné. Nejvyšší stupeň altruismu, zahrnující i ochotu obětovat vlastní život, je hodně vzácný a dosud spolehlivě prokázaný u několika skupin eusociálního hmyzu. Snad ho lze očekávat ještě u několika málo druhů savců, člověk však mezi eusociální druhy nepatří. Pokud to někoho zajímá blíž, mohu doporučit např. knihu Sobecký gen od Richarda Dawkinse.

Proč to píšu? I když stupně přínosu pro fórum a pro sebe samotného asi budou různé, myslím, že v konečném důsledku ani v této diskusi není jediný diskutující, který by ze své účasti sám pranic neměl, nebo se o to alespoň nesnažil (to už je potom otázkou schopností, zda si člověk pomůže nebo uškodí, když sem něco napíše, přičemž se to může lišit i podle okolností a na časové ose). Proto si myslím, že Trejpovy obavy, že by někdo mohl závidět moderátorům nějaký případný výdělek a proto se přestane v diskusi angažovat, nejsou opodstatněné.

jsme Češi, bohužel
Tudle větu nechápu. Proč „bohužel“? Je na tom něco špatného? Z evolučně biologického hlediska a s přihlédnutím k infrasubspecifické variabilitě není průměrný Čech ani lepší ani horší než průměrný kdokoli jiný. Špatný například Sovět může být snadno horší než třeba jen průměrný, natož pak nějaký lepší Čech, Slovák, Rakušan nebo Urugvajec, a to nemluvím o zanedbatelném fylogenetickém stáří a vysoce polyfyletickém původu Urugvajce.

Dodatek:
Souhlasím s Trejpou co se týče obavy, že neviditelnost reklamy jako odměna pro štamgasty by se nemusela inzerentům líbit.
Trejpa
Profil
Petr ZZZ:
Zajímavé, hmyz v reklamě. Nešlo o samotnou závist k těm vydělaným penězům, ale o „český“ přístup: Chcípla mi koza, pane Bože, dej, ať sousedovi chcípne taky! (To jsem myslel těmi bohužel Čechy.) Snad se tu ještě nedočkám obvinění z diskriminace národů.

Píšeš, že „v konečném důsledku ani v této diskusi není jediný diskutující, který by ze své účasti také sám pranic neměl“. Pominu-li ty, kterým nikdo neodpověděl, tak máš pravdu. Pro konzumenta informací se nic nezmění. Pokud sem ale diskutující chodí hlavně odpovídat, tak se mu k nezištné pomoci přidá ještě jeden aspekt: vydělává na něco, co se ho dotýká už jen okrajově. Do jaké míry cizího obohacení to bude ochoten dotovat? Nebude pro něj nakonec lepší stát se také jen konzumentem? Nebo vynaloženou energii zúročit jinak, ideálně v ten materiální prospěch? A nebo se také pokusí ukousnout si koláče a stát se jedním z dotovaných? Ale to už přeháním. Nebude-li tu někdo chtít přispívat, tak prostě nebude. Odměny pro moderátory ani zobrazená reklama to asi moc neovlivní.



Yuhů:
1) Má si diskuze reklamou vydělávat na svůj provoz?
2) Má diskuze reklamou tvořit zisk?

Asi jako většina lidí nemám reklamy rád. Nicméně považuji zaplacení provozu diskuze (nejen hostingu) za veřejný zájem diskutujících, takže do pokrytí nákladů bude reklama můj kamarád (ať vydělává i na mně), ale potom bych byl rád, aby mě obtěžovala co nejméně. Pokud by tu zůstala, tak by už mohla vydělávat na jiných, neregistrovaných.
Medvídek
Profil
Já sem rozhodně pro reklamu. Co třeba místo mezi logem a vyhledáváním? Tam by se krásně vešel banner, který by určitě náklady spojené s hostingem zaplatil, každý návštěvník by ho při načtení stránky viděl a pokud by někomu opravdu tak strašně vadil, nastavil by si ho v adblocku.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Medvídka:
Co třeba místo mezi logem a vyhledáváním?
Už bylo zamítnuto (v mailu). Pokud má člověk menší okno, není tam zase tak moc místa, trčelo by to tam nehezky…
Reklama by měla alespoň někoho zaujmout, ale ne tím, že bude otravná.


Reaguji na Trejpu:
Úvahy o tom, jak přerozdělovat zisk a komu by to mohlo vadit, jsou poněkud předčasné. Pokud jako uživatel na nějakém cizím diskusním fóru vidím reklamu, je mi celkem jedno, jaké finanční toky kolem ní tečou a čí kapsy plní — nikdy mě nenapadlo nad tím uvažovat. Kdyby záleželo na mě, rozdělil bych nadbytečné peníze mezi vývojáře DJPW, moderátory a blíže nespecifikovaný počet členů (jako motivační dárek), při čemž bych nikomu z obdarovaných neprozradil, kolik dostali ostatní. Kde nejsou data, není prostor pro závist.
Trejpa
Profil
Chamurappi:
Však já nejsem proti ohodnocení užitečných. I mně je srdečně jedno, komu peníze půjdou a každému je přeji. Jen by se mi nelíbilo, aby tu byla reklama za každou cenu. Budeme mít nějaký strop? Vyděláme X peněz, pokryjeme provoz s moderátory na deset let dopředu, a řekneme si dost? Bojím se, že ne.
panther
Profil
Trejpa:
Bojím se, že ne.
a i kdyby ne, tobě by vadilo, kdyby měl Yuhů nějaký zisk? Nespíš zapomínat na utopené Yuhůovy náklady - náklady v minulých letech, investovaný čas v začátcích, kdy diskusi rozjížděl, nápad samotný.
« 1 2 »
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.