Autor Zpráva
Webspy
Profil
Musím poděkovat Yuhůovi za tuto diskusi i Jak psát web.cz, to ale není hlavní, kvůli čemu tento příspěvek píšu.

Především jsem rád, že stránky se natahují velmi rychle i na telefonní lince. Když je v knihovně přetíženo, všichni nadávají, ale já si v klidu píšu a čtu tuto diskusi. Takže díky !

(Jaký je tohle hosting = kde hostuješ ??? :-)
Petr Weida
Profil
Odpovím za Yuhůa: Xhost
senior
Profil
Chcel by som aj ja poďakovať Yuhůovi a všetkým, ktorí sú v tejto diskusii. Som začiatočník a čítaním príspevkov v diskusii som sa veľa naučil. Ešte raz úprimná vďaka.
Yuhů
Profil
Webspy, jsem nadšen, že mě chválíš zrovna za tohle. Rychlost načítání je pro mě hned po obsahu hlavní priorita. Děkuju!

Mám moto: uživatel webu by si měl myslet, že prochází svůj disk.

Hosting je samozřejmě nutná podmínka pro rychlé stránky. Hostuju na Xhostu. Správce serveru je Shpunt, což je docela profík, mimochodem jeden z adminů serverů Idnesu. Na Xhostu běží Linux LFS, což je vlastně distribuce postavená na míru. Xhost je připojen přes Casablancu a má velmi slušné odezvy.

Další věc -- jako jeden z mála českých webů má Jak psát web smysluplně nastavené kešování. To znamená Etagy, last modified, a velmi tolerantní cache control. Všimněte si například, jak rychle funguje tlačítko Zpět. Možná ještě zvýším kešování obrázků -- před rokem jsem nastavil dobu kešování jeden rok a bylo to zbytečně málo. Google kešuje do roku 2038, asi to budu dělat taky tak.

Používám maximální kompresi přes mod_deflate (o třetinu méně přenášených dat).

Na začátek stránky nadávám žádné externí javascripty. Používám pouze jeden link na css soubor (statický). Nepoužívám tabulkový layout. Všechny tyto faktory znamenají, že se začátek stránky načte velmi rychle.

S výjimkou diskusí a komentářů jsou všechny stránky na serveru uloženy ve statických souborech (žádné generování na požadavek).

Nepoužívám žádnou reklamu načítanou z cizích (potenciálně zasekaných) serverů.

:-))) Dělejte to taky tak.